دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان موی چرب و چربی پوست سر با روش های خانگی و موثر

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

موهای چرب چسبان و کدر هستند و افراد با موهای چرب همیشه به دنبال راه هایی برای از بین بردن چربی موهای خود هستند, در این مطلب درمان موی چرب با روش های خانگی و فوق العاده موثر را مشاهده خواهید کرد.

موهای چرب ریشه ژنتیکی دارند و بهترین راه رفع مو چرب شستشوی مرتب آن ها است. شما می توانید همچنین با راه های طبیعی و خانگی نیز چربی موهای خود را از بین ببرید و استفاده از روش های خانگی برای درمان موی چرب می تواند راه حل مناسبی باشد و علاوه بر این روش های خانگی به موهای شما آسیبی وارد نمی کنند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که با استفاده از شامپوهای گران قیمت و خارجی مخصوص موهای چرب می توانند چربی موهای خود را برای همیشه رفع کنند که این تصور نادرست است زیرا همانطور که گفته شد موهای چرب ریشه ژنتیکی دارند و برخی از افراد می توانند با استفاده از برخی از روش های گیاهی چربی موهای خود را با گذشت زمان از بین ببرند.

درمان کردن موهای چرب با روش های طبیعی

درمان موی چرب با روش های خانگی و تاثیرگذار

شوره سر و موهای چرب و ریزش موها از مشکلات بزرگی هستند که ممکن است برخی از افراد در طول زندگی خود با آن ها مواجه شوند. روش های خانگی زیادی برای درمان شوره سر و درمان مو چرب و درمان ریزش موها وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش ها مشکلات مو خود را رفع کنید.

روش های طبیعی برای درمان چربی موها

انواع روش های طبیعی برای از بین بردن چربی اضافی مو

روش های طبیعی زیادی برای درمان موهای چرب وجود دارد که در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با برخی از این روش های خانگی و گیاهی آشنا سازیم.

رفع چربی موها با روش های طبیعی

  •  آرون گروپس
  •  سرکه سیب

بعد از اینکه موهای خود را به کمک شامپو شستشو دادید سپس در ظرف کوچکی ۱/۴ پیمانه سرکه سیب و مقداری آب بریزید و موهایتان را درون این مخلوط قرار دهید همچنین می توانید مخلوط این مواد را درون اسپری بریزید و موهایتان را با مخلوط این مواد به صورت کامل اسپری کنید و سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.

سرکه سیب

  •  چای

چای دارای اسید تانیک است و به عنوان قابض عمل می کند و می تواند چربی موهای شما را کم کند بنابراین بهتر است در موقع حمام کردن ابتدا موهای خود را با چای شستشو دهید سپس بعد از گذشت چند دقیقه موهایتان را با کمک شامپو بشویید.

درمان کردن موی چرب با روش های طبیعی

  •  آبلیمو

آب یک عدد لیموی تازه را بگیرید و سپس آب لیمو را با یک پیمانه آب به خوبی مخلوط کنید و موهایتان را با کمک مخلوط این مواد به خوبی شستشو دهید سپس موهای خود را با کمک آب گرم شستشو دهید.

درمان موهای چرب

  • زرده تخم مرغ

با استفاده از زرده تخم مرغ می توانید چربی موهای خود را از بین ببرید و علاوه بر این زرده تخم مرغ باعث براق شدن موها می شود. ابتدا زرده دو عدد تخم مرغ را جدا کنید و به خوبی هم بزنید سپس به زرده تخم مرغ چند قطره آب لیمو اضافه کنید و زرده تخم مرغ و آبلیمو را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس مخلوط این مواد را به موهای مرطوب خود به مدت ۵ دقیقه بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب شستشو دهید. از این ماسک درمان موی چرب بهتر است در هفته دو یا سه بار استفاده کنید.

درمان موی چرب با روش های خانگی

  • جوش شیرین

جوش شیرین برای درمان کردن موی چرب

۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب به خوبی مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را به موهای خود بمالید و اجازه دهید مخلوط جوش شیرین و آب به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند سپس موهایتان را بعد از مدت زمان ذکر شده بشویید.

 درمان کردن موهای چرب با روش های طبیعی و خانگی
  • خاک رس

استفاده از خاک رس به منظور رفع بسیاری مشکلات پوست و مو گزینه بسیار مناسبی است و به از بین بردن چربی اضافی مو کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین باعث بهبود جریان خون در پوست سر خواهد شد بنابراین، سه قاشق غذا خوری خاک رس را با دو قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پوست سر اعمال کنید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب ولرم آن را بشویید، از این روش به منظور دریافت نتیجه مطلوب هفته ای یک بار استفاده کنید.

  • ژل آلوئه ورا

همانطور که می دانید ژل آلوئه ورا دارای مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم هایی است که برای کنترل چربی مو بسیار مفید و موثر می باشد و همچنین به تغذیه ریشه مو کمک می کند، می توانید در یک فنجان یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا آب لیمو را با هم ترکیب نمایید سپس داخل شامپو ریخته و بر روی پوست تان اعمال کنید، اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت بشویید.

روش های از بین بردن چربی پوست سر

  • پودر حنا

به منظور رفع چربی مو می توانید از پودر حنا استفاده کنید تا باز از بین بردن چربی بیش از حد موها سبب باز ماندن فولیکول های مو شود. همچنین به نرم و براق شدن مو ها نیز کمک می کند، شش قاشق غذا خوری حنا و دو فنجان آب را با هم ترکیب کنید سپس خمیر حاصل را بر روی موهایتان اعمال کنید و بعد از خشک شدن موهایتان را بشویید.

  • روغن فندق

جهت کاهش چربی اضافی پوست و مو می توانید از روغن فندق استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن چربی اضافی مو با افزایش گردش خون سبب جلوگیری از ریزش مو نیز شود از این رو، چهار تا پنج قطره روغن فندق را داخل کاسه ای ریخته و به آن دو قاشق غذا خوری آب بیفزایید سپس تکه پنبه ای را به محلول حاصل آغشته کرده و بر روی پوست سرتان بمالید، اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت بماند و در نهایت با شامپو سرتان را بشویید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش هفته ای سه تا چهار بار استفاده کند.

روش های درمان چربی مو

در این مطلب انواع راه های طبیعی برای درمان چربی مو را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این روش های خانگی موثر بتوانید موهای چرب خود را به خوبی درمان کنید. توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها را باید در مدت زمان طولانی تری استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید، به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *