دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واکنش مناسب در برابر افراد منفی نگر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

شاید شما در اطراف خود با افرادی برخورد داشته باشید که افکارمنفی را به شما انتقال می دهند و موجب پریشان خاطری شما می شوند حال ممکن این سؤال به ذهنتان برسد که چه واکنشی در مقابل این افراد داشته باشید.

 افراد منفی نگر می توانند تأثیرات منفی را در شما ایجاد کنند و نگرش های مسمومی را در شما به وجود آورند برای مقابله با این اشخاص راهکارهایی را در ادامه به شما ارائه خواهیم داد.

افراد منفی نگر و واکنش مناسب در برابر آن ها

هم ما در اطرافیان خود افراد منفی گرا را دیده ایم که برخورد صحیح با آن را نمی دانیم بنابراین، اگر شما نیز در مورد واکنش مناسب در مقابل افراد منفی گرا اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

افراد منفی نگر

۱- شناسایی مشکل:

اولین گزینه در برخورد با این افراد این است که علت این منفی نگری را در فرد مقابل و خودتان شناسایی کنید. از خودتان بپرسید چرا ارتباط با این فرد موجب یجاد احساسات منفی در شما شده است و دلیل این امر عدم تفاهم شما با فارد مقابل است یا واکنش های منفی نگر او است. اگر پاسخ سؤال شما منفی بودن شخص مقابل است در این صورت می توانید ارتباط خود را با او قطع کنید.

۲- توجه به خود:

رهایی از افکار منفی کاری غیر ممکن نیست اگر اطرافیان شما دچار چنین مشکلی هستند می توانید با استفاده از برخی راهکارها با آن مقابله کنید.

زمان بیشتری به خود اختصاص دهید با این کار به شناخت بیشتری نسبت به خود دست پیدا می کنید و متوجه مواردی که آزارتان می دهد می شوید شما می توانید با دور شدن از افراد منفی فرصت بیشتری را به خودتان اختصاص دهید.

برخورد با افراد منفی نگر

  •  آرون گروپس

۳- قضاوت نکردن:

اگر با این افراد رو به رو هستید از قضاوت کردن آن ها دوری کنید چرا که این کار خود نشان دهنده ضعف و ویژگی های منفی در شما خواهد بود به جای این رفتار سعی کنید تا در چنین شرایط خاصی شخص مقابل را درک کرده و با او احساس همدردی کنید و به او کمک کنید تا این افکار را از خود دور نگه دارد.

۴- پیش بینی نکردن علت رفتار:

از پیش بینی علت رفتار این افراد خودداری کنید به این نکته توجه داشته باشید که شما هیچ گاه نمی توانید علت تمام رفتارهای افراد را شناسایی کنید و برخی از رفتارها غیر قابل پیش بینی می باشند.

۵- بی توجه نبودن به رفتار آنها:

در مقابل رفتار این افراد نباید بی توجه باشید یعنی با آگاهی از این موضوع و آگاه کردن آن ها به شیوه ای درست می توانید این مشکلات را کم تر کنید انجام واکنش مناسب در چنین شرایطی بسیار دارای اهمیت است.

آشنایی با افراد منفی گرا

۶- نگران حذف آن ها نباشید:

شاید یکی از مشکلات اساسی در چنین شرایطی مشکل حذف این افراد باشد با وجود اینکه این امر کار دشواری است شما می توانید با کناره گیری از این افراد احساس بهتری داشته باشید و از افکار منفی و آزار دهنده دور باشید.

۷- داشتن کمترین تماس با افراد منفی

با افرادی که همیشه ساز مخالف می زنند و انرژی تان را صرف امور بیهوده می کنند بهتر است دور کنید و با دوستانی باشید که خوش بین و مدام به دنبال رشد هستند.

۸- عوض کردن موضوع

اگر چه تغییر موضوع به صورت یکباره شاید بی ادبی و گستاخی باشد اما از یک طرف همدردی نا به جا با این دسته از افراد کار درستی نمی باشد از این رو، بهتر است با گفتن جملاتی مانند : متوجه می شوم، درسته و… اکتفا نمایید و موضوع را تغییر دهید.

برخورد با اشخاص منفی نگر

۹- مثبت ماندن

در زندگی شادی و سعادت نقش مهمی را ایفا می کند که نباید اجازه دهید که نظرات منفی افراد گستاخ دید تان را تغییر دهد و به یاد داشته باشید که نگاه منفی آن نباید در زندگی تان تاثیر داشته باشد و اگر مجبور به بودن در این کنار این دسته از افراد هستید بهتر است با لبخند انرژی مثبت تان را بروز کنید تا باعث شود این دسته از افراد برای همیشه از زندگی تان خارج شوند.

۱۰- مسئول مشکل آن ها نبودن

اگر چه دلسوزی و هم دردی خصلت خوبی است اما در برخی مواقع با ضرر هایی نیز همراه است، اگرچه احساسات دیگر را حس کرده و مشکل شان را به خوبی درک کرده اما این موضوع به این معنا نمی باشد که مسئول مشکلاتشان باشید زیرا، همانطور که می دانید افراد منفی نگر به دنبال افراد دلسوز می باشد از این رو، باید دقت داشته باشید که گرفتار دام آن نشوید.

واکنش مناسب در برابر افراد منفی گرا

۱۱- داشتن رفتار عاقلانه

از دیگر ترفند ها برخورد با افراد منفی گرا داشتن رفتاری عاقلانه است از این رو در برابر نظرات ناخوشایند آن از خود دفاع نکنید زیرا، این دسته از افراد تمایل دارند تا شما از کنترل خارج شوید از این رو، تلاش کنید تا برخوردی عاقلانه داشته باشید و در صورتی که تصور می کنند که شاید کنترل تان را از دست دهید بهتر است اقدام به ترک محل مورد نظر کنید و اگر مجبور به ماندن در آن مکان هستید تمام سعی تان را بکنید تا از کنترل خارج نشوید.

در پایان به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *