دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به مهمترین مزایا و معایب آیفون ۱۴ پرو مکس

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

اطلاع از مزایا و معایب آیفون ۱۴ پرو مکس می تواند در انتخاب هوشمندانه و خرید موفقیت آمیز این اسمارتفون به شما کمک شایانی نماید. از این رو پیشنهاد می کنیم این مطلب از آرگا را از دست ندهید.

بی تردید گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل یکی از بهترین محصولات دنیای آیفون می باشد. چرا که هم طراحی زیبایی دارد و هم به نمایشگر بزرگی مجهز شده است. البته از قابلیت های جذاب دیگری هم بهره می برد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازیم.

مزایا و معایب آیفون ۱۴ پرو مکس

با شناخت مزایا و معایب گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس می توانید انتخاب هوشمندانه و خرید موفقیت آمیزی داشته باشید. از این رو توصیه می شود تا انتهای مطلب همراه ما بوده و به خوبی از نقاط ضعف و قوت این اسمارتفون اطلاع پیدا کنید. بی تردید گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل را می توان بهترین محصول دنیای آیفون تلقی کرد.

 

این پرچمدار جذاب از طراحی بسیار زیبا و نمایشگر بزرگ بهره می برد. همچنین به یکی از باکیفیت ترین دوربین های گوشی های هوشمند مجهز است. از سوی دیگر مدل های آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو در رنگ بندی های جدید ارائه شده اند و موفق شده اند که نظر مثبت بیشتر کاربران را جلب کنند.

مزایای آیفون ۱۴ پرو مکس

در حال حاضر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل یکی از بهترین گوشی های هوشمند بازار می باشد که از کیفیت و امکانات بین نظیری برخوردار است. از مزایای این اسمارتفون می توان به طراحی جذاب با کیفیت، نمایشگر بزرگ و درخشان، بخش سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجه و باتری بادوام اشاره کرد.

قابل ذکر است آیفون ۱۴ پرو مکس با استفاده از متریال بسیار باکیفیت و گران قیمت ساخته شده تا تجربه عالی را در اختیار کاربر قرار دهد. فریم فلزی براق و زیبایی در آن بکار رفته و قاب پشتی هم شیشه ای است. در پنل روبرو گوشی نیز نمایشگر بزرگ و درخشانی به کار رفته که توسط یک لایه سرامیک شیلد محافظت می شود.

  •  آرون گروپس

این نمایشگر مقاومت خیلی مناسبی در برابر ضربه و خط و خش از خود نشان می دهد. روی لبه راست گوشی کلیدهای پاور و تنظیم صدا تعبیه شده اند که به آیفون ۱۳ خیلی شباهت دارند. شایان ذکر است همه مدل های آیفون ۱۴ که در امریکا ارائه می شوند قابلیت پشتیبانی از سیمکارت را نداشته از این رو پورت سیمکارت روی گوشی مشاهده نمی شود.

در حقیقت مدل های امریکایی آیفون ۱۴ پرو مکس از ای سیم بهره می برند. در ادامه بررسی مزایای این گوشی به طراحی دوربین پشتی می پردازیم. این محصول جذاب در بخش طراحی دوربین تا حدود بسیاری شبیه آیفون ۱۳ پرو مکس عمل کرده است. اگر چه دوربین ها برآمدگی بیشتری در پنل پشتی دارند.

در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نمایشگر سوپر رتینا ایکس دی آر به کار رفته و از آنجا که تراشه ای ۱۶ بایونیک برای آن در نظر گرفته شده است، نمایشگر از قابلیت های شگفت انگیزی بهره می برد. به عبارت دیگر نمایشگر این اسمارتفون یکی از بزرگترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش هایی است که روی مدل های آیفون استفاده شده و از قابلیت جزیره پویا هم برخوردار است.

در راستای آشنایی با مزایا و معایب آیفون ۱۴ پرو مکس قابل ذکر است نرخ نوسازی نمایشگر گوشی ۱۲۰ هرتز است که کمک می کند کاربران هنگام اجرای بازی تجربه بهتری داشته زیرا انواع بازی ها با نرخ نوسازی بالایی اجرا می شوند و حتی می توانند ویدیوهای با نرخ فریم بالاتر را هم ببینند.

ناگفته نمایند سیستم عامل این گوشی متوجه تصادف کاربر می شود. به بیان دیگر حسگرهای تعبیه شده روی آیفون ۱۴ پرو مکس متوجه تصادف کاربر شده و می تواند به طور خودکار با اورژانس تماس برقرار کند.

معایب آیفون ۱۴ pro max

از معایب گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل می توان به آپدیت های جزئی آن اشاره کرد. به طوری که طراحی آن نسبت به سال قبل تغییر چندانی به جز ناچ بالای صفحه نمایشگر نداشته است. ضمنا قیمت گوشی خیلی بالا بوده و ارزش خرید آن را با تردید همراه می نماید.

از دیگر معایب این اسمارتفون عدم پشتیبانی از شارژ سریع و داغ کردن می باشد. با شارژ ۲۰ وات در نظر گرفته برای آیفون ۱۴ پرو مکس می تواند در عرض نیم ساعت ۵۰ درصد باتری را شارژ کرد که نسبت به دیگر رقبای همرده اش زمان زیادی است. همچنین در تست بنچمارک های گوناگون داغ شد. این گرما روی فریم و قاب پشتی گوشی قابل احساس است.

گفتنی است رجیستر آیفون ۱۴ پرو مکس در ایران ممنوع است و هنوز تصمیمی برای رفع محدودیت ها اتخاذ نشده است. ضمنا امکان واردات قانونی آن به کشور نیز موجود نیست. از این رو اگر قصد خرید این گوشی در کشور را دارید فعلا امکان استفاده از آن مهیا نشده است.

به این ترتیب شناخت معایب گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس برای مشخص شدن میزان ارزش خرید آن ضروری است. با این وجود این پرچمدار سال ۲۰۲۲ دارای مشخصات خیلی خوبی بوده و بسیار قدرتمند است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *