دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لذت بردن از یادگیری با این تکنیک های طلایی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

یادگیری برای هر فردی سخت و طاقت فرسا می باشد با این حال در این مطلب قرار است شما را با روش های لذت بردن از یادگیری آشنا کنیم.

یاد گرفتن مطالب جدید کار سخت و خسته کننده برای بسیاری از افراد می باشد با این حال باید سعی کنید تا بتوانید مطالب جدید را یاد گرفت و در امور درسی و کاری خود پیشرفت نماید. در ادامه شما را با یک سری از روش هایی آشنا می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها به لذت بردن از یادگیری دست بیابید.

   شرایط بهتر برای یادگیری

تکنیک های لذت بردن از یادگیری

برای همه افراد یاد گرفتن مطالب جدید می تواند خسته کننده و کسل کننده باشد ولی برای اینکه بتوانید و پیشرفت و موفقیت برسید نیاز است و مطالب جدید را یاد بگیرید از این رو اگر می خواهید این کار برایتان کمتر خسته کننده باشد می تواند از تکنیک های خاص استفاده کنید تا به بتوانید لذت بردن از یادگیری رسیده و در شغل و کار خود تغییراتی بسیار گسترده ایجاد نمایید.

در نظر داشته باشید که تکنیک های یادگیری نه تنها منجر به افزایش یادگیری می شوند بلکه به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از آنها اعتماد به نفس خود را نیز تقویت کرده و اطلاعات بیشتر در زمینه های متفاوت کسب نمایید.

پیدا کردن سبک یادگیری

هر فردی به گونه ای متفاوت با دیگری به یادگیری دست پیدا می کند و سبک های متفاوت یادگیری به شما کمک می کند تا بتوانید سبک خود را پیدا کرده و با استفاده از آن سعی کنید مطالب را سریعتر آموخته و از یادگیری سریع لذت ببرید.

برای مثال برخی از افراد به صورت تصویری و برخی به صورت شنوایی و برخی به صورت نوشتن یاد می گیرند بنابراین بهتر است سبک یادگیری تان را بیابید تا بتوانید به آسانی مطالب را بیاموزید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

لذت بردن از یادگیری

استفاده از کنار هم بودن

اگر یادگیری برایتان کسل کننده می باشد می توانید با استفاده از دوستان خود این کار را به فعالیتی لذت بخش تبدیل کنید. یادگیری گروهی به طبع از یادگیری فردی راحت تر می باشد و شما را ترغیب می کند تا بتوانید سریعتر مطالب را آموخته و مجبور نباشید که به تنهایی آن ها را فرا بگیرید.

کمک گرفتن

دانلود یادگیری برخی از مطالب ممکن است چالش برانگیز باشد و از آنجایی که برای جلو بردن کار های خود نیاز به یادگیری دارید بهتر است از دیگران در این زمینه کمک بخواهید.

گرفتن از دوستان و معلمان و راهنمایان می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از یادگیری خود لذت برده و با انگیزه و علاقه بیشتری به دنبال مسائل درسی و یا کاری باشید.

بهترین روش های یادگیری

هدف گذاری کردن

داشتن موفقیت های مالی و یا هدف قرار دادن آن ها می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از یادگیری خود لذت برده و دوره دبیرستان و دانشگاه خود را به راحتی کنید تا بتوانید به اهداف خود و آینده شغلی که می خواهید برسید.

در واقع این هدف گذاری ها بسیار موثر می باشند و به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی اهدافی که دارید را مدام در ذهن خود مرور کنید و از آن ها دور نشوید در واقع شما می توانید در این زمینه با مشاوران تحصیلی نیز مشورت کنید و شغل خود را متناسب با استعداد ها و روحیه ای که دارید انتخاب کنید و مطمئناً این کار برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

داشتن هدف های بلند مدت بسیار خوب است ولی باید بدانید که این هدف ها می توانند خسته کننده باشند بنابراین برای اینکه بتوانید هیجان لازم را در مسیر داشته باشید می توانید با هدف گذاری های کوتاه مدت مسیر خود را جذاب تر نمایید.

مطالعه کتاب های غیر درسی

یکی دیگر از کار هایی که می توانید در این زمینه انجام دهید و به لذت بردن از یادگیری درس بیابید این است که کتاب های غیر درسی را نیز مشاهده کنید. در واقع خواندن این کتاب ها به شما کمک می کند تا بتوانید دید بازتری نسبت به آینده داشته و سعی کنید کاری که انجام می دهید را بهبود بخشید. کتاب های غیر درسی می تواند به شما کمک کند تا لذت خواندن را در خود افزایش دهید و با این کار به راحتی می توانید کتاب های درسی خود را نیز مشاهده کرده و از یادگیری مطالب موجود در آن نیز لذت ببرید.

روش هایی برای یادگیری بهتر

شرکت در فعالیت های غیر درسی

تمام وقت خود را به خواندن و یادگیری اختصاص دهید ممکن است که سل کننده و خسته کننده باشد بنابراین برای این که بتوانید خواندن را برای خود راحت تر کرده و یادگیری بهتری داشته باشید نیاز است تا در یک یا چند فعالیت غیر درسی نیز شرکت کنید.

در واقع این فعالیت ها راهی بسیار مناسب برای آشنا شدن با افراد و یادگیری مهارت های اجتماعی و انسانی می باشد و این را در نظر داشته باشید که هر چیزی در کتاب های درسی شما نوشته نشده است و برای یادگیری یک سری از آن ها و شکوفا کردن استعداد هایتان نیاز است تا در فعالیت‌های دیگر نیز شرکت کنید.

عضویت در گروه های جدید می تواند منجر بهبود مسیر یادگیری شده و این کار را برای شما لذت بخش تر کرده و  شما را از زندگی یک بعدی تان خارج کرده و فرصت های جدید را به شما می دهد.

استفاده کردن از تکنولوژی

به کارگیری تکنولوژی در زندگی یکی از فرصت های است که نسل قدیم از آن بی بهره بودند و نمی توانستند با استفاده از آن ها مسیر یادگیری را برای خود آسان تر کنند ولی شما از این تکنولوژی ها بهره مند هستید و می توانید با استفاده از امکانات نرم افزاری و مولتی مدیا به راحتی سطح بسیار گسترده تری از یادگیری را برای خود فراهم کرده و مطالب متنوع آموزشی را در سایت ها و یا حتی برنامه ها و اپلیکیشن های موجود فرا بگیرید.

یادگیری سریع

یادگیری یکی از مسائلی می باشد که می تواند مشکلات بسیار زیادی را در مورد کودکان و نوجوانان برای والدین آشکار نماید از این رو اگر احساس می کنم که این کار برایتان سخت است می توانید از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد تقویت یادگیری و  درمان اختلالات یادگیری نیز مشاهده کنید و آگاهی خود را در این موارد افزایش دهید برای این کار می توانید از لینک های داده شده استفاده کرده تا به صفحات مربوطه وارد شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *