دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه شیرینی پاپاتیا در منزل برای پذیرایی از مهمان ها

  • مرضیه نیکزاد
  • ۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

شیرینی پاپاتیا از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعمی می باشد که ظاهری بسیار زیبا و فانتزی دارد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با طرز تهیه شیرینی پاپاتیا برای پذیرایی از دوستان و مهمان های خود آشنا کنیم.

پاپاتیا از انواع شیرینی های خوش طعم ترکیه با ظاهری بسیار زیبا و فانتزی می باشد که راحت می توانید آن را در منزل تهیه کرده و از طعم فوق العاده خوشمزه آن لذت ببرید. شما عزیزان می توانید این شیرینی خوشمزه را در مهمانی ها و مجالس خود بپزید و لحظات شادی را در کنار دوستان خود داشته باشید. در ادامه برای شما مخاطبان عزیز آرگا، طرز تهیه شیرینی پاپاتیا را به صورت مرحله به مرحله و کامل قرار داده ایم.

اغلب خانم های خوش سلیقه ایرانی به پختن شیرینی های خانگی علاقه بسیاری دارند و بیشتر در هنگام عید نوروز که بازار شیرینی های خوشمزه نیز داغ است در منزل خود با داشتن امکانات مناسب شیرینی هایی همچون شیرینی گردویی و شیرینی نارگیلی و شیرینی دانمارکی را تهیه می کنند. اگر می خواهید شیرینی متفاوتی را برای عزیزان خود تهیه نمایید پیشنهاد ما به شما تهیه پاپاتیا خوشمزه و پرطرفدار در منزل است.

روش تهیه و پخت شیرینی پاپاتیا

مواد لازم

  • کره : نصف لیوان
  • پودر قند : نصف پیمانه
  • وانیل : ۱/۸ قاشق مرباخوری
  • رنگ های مجاز خوراکی و یا زعفران و یا قهوه
  • آرد : دو لیوان
  • تخم مرغ : ۱عدد

طرز تهیه شیرینی پاپاتیا

برای پخت پاپاتیا ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید تا خوب داغ شود سپس پودر قند و کره را باهم مخلوط نمایید و آن ها را طوری هم بزنید که رنگ کرم پیدا کرده و حجمش نیز ۲ برابر شود.

دستور تهیه شیرینی پاپاتیا بسیار خوش طعم

انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم

وانیل و تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید سپس آن را به مخلوط کره و قند اضافه نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه شیرینی پاپاتیا با دستور پخت

در مرحله بعد طرز تهیه شیرینی پاپاتیا, آرد را که از قبل الک کرده اید را به آرامی به مخلوط بدست آمده اضافه نمایید این کار را تا زمانی که خمیر بدست آمده حالت چسبندگی خود را از دست ندهد ادامه می دهیم.

مراحل تهیه شیرینی پاپاتیا بسیار خوشمزه

انواع تصاویر شیرینی های خوشمزه پاپاتیا

برای اینکه شیرینی های رنگارنگی داشته باشید بهتر است هر مقدار خمیری را که می خواهید جدا کرده و رنگ خوراکی مورد نظر را به آن اضافه نمایید. گلوله های خمیری بدست آمده را در کنار یکدیگر قرار داده تا شکل گل و یا هر شکلی که شما مایل باشید به خود بگیرد. در داخل سینی فر کاغذ روغنی را قرار می دهیم و شیرینی ها را با فاصله مناسب طوری که به یکدیگر نچسبند قرار می دهیم.

طرز تهیه شیرینی پاپاتیا بسیار خوشمزه

آموزش ساده تهیه شیرینی پاپاتیا

شیرینی های پاپاتیا علاوه بر طعم و مزه عالی شکل و ظاهری جذاب دارند که می توان این شیرینی فوق العاده را برای مناسبت های مختلف به سادگی در منزل تهیه کرد. در ادامه این بخش دستور ساده دیگری از پخت شیرینی پاپاتیا را آموزش خواهیم داد که پیشنهاد می کنیم که این روش تهیه را نیز امتحان نمایید.

مواد لازم:

  • آرد: ۱ پیمانه سر پر
  • نشاسته ذرت: ۵۰۰ گرم
  • کره یا روغن جامد: ۲۵۰ گرم
  • پودر قند: ۱۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر: ۱قاشق مرباخوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • رنگ خوراکی: به مقدار کافی

طریقه تهیه شیرینی پاپاتیا

دستور پخت:

برای تهیه این شیرینی ابتدا باید کره باز شده در محیط اتاق یا روغن جامد را به همراه پودر قند درون ظرفی بریزید و با همزن به مدت ۱ دقیقه خوب مخلوط کنید.

سپس داخل کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و به مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

در مرحله بعدی آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و الک نمایید و به مواد بیفزایید. بعد به تدریج نشاسته ذرت را نیز به مواد اضافه نمایید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل آید. مقدار افزودن نشاسته ذرت باید به قدری باشد که خمیر به دست نچسبد و نرم شود. به هنگام ورز دادن بهتر است از دستکش استفاده کنید و البته خیلی ورز ندهید تا گرما موجب به روغن افتادن خمیر نگردد.

حال باید خمیر آماده شده را به چند بخش تقسیم نمایید و رنگ های خوراکی را به خمیرها بیفزایید. سپس باید به مقدار یک فندق از خمیر بردارید و همانند گلبرگ کنار یکدیگر قرار دهید تا تبدیل به یک گل شود.

در آخر با استفاده از خلال دندان بر روی گلبرگ ها خط بیندازید و مرکز گل را نیز خطوطی به شکل حصیر بکشید، سپس با کمی فاصله شیرینی ها را درون سینی فر بگذارید. بعد آن را داخل فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید تا بپزد. مدت زمان پخت ۱۵ دقیقه می باشد.

روش تهیه شیرینی پاپاتیا

طرز تهیه شیرینی پاپاتیا بسیار زیبا و خوشمزه با ۲ دستور متفاوت را در این مطلب ملاحظه نمودید که امیدواریم از این شیرینی فانتزی لذت برده باشید و بتوانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل برای مشاهده انواع کیک ها و شیرین های خوشمزه به بخش شیرینی و کیک از مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *