دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی آنر ۷C اسمارتفون مجهز به پردازنده شرکت کوالکام

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱
  • ۰

گوشی آنر ۷C یکی از ارزانترین اسمارتفون های بازار با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۸ محسوب می شود. با بررسی گوشی آنر ۷C همراه ما باشید تا از مشخصات این اسمارتفون بیشتر بدانید.

گوشی آنر ۷C یکی از محصولات مقرون به صرفه شرکت هواوی است که در سال ۲۰۱۸ رونمایی و عرضه شد. این اسمارتفون با طراحی خوب و وزن کم به سخت افزار تقریبا خوبی هم مجهز است. در این مطلب به بررسی گوشی آنر ۷C می پردازیم.

آشنایی و بررسی گوشی آنر ۷C

با این که همواره معرفی گوشی های پرچمدار به بازار با مراسم اختصاصی پر سر و صدایی همراه است ولی در عمل این گوشی های اقتصادی هستند که بیشتر مورد استقبال گسترده کاربران قرار می گیرند. زیرا این اسمارتفون ها به علت قیمت معقول خود می توانند در اختیار طیف زیادی از جامعه واقع شوند.

در این راستا شرکت آنر که زیر مجموعه کمپانی هواوی است محصولات اقتصادی متعددی از جمله آنر v30، آنر ۹A و … را به بازار ارائه نموده است. در این میان در سال ۲۰۱۸ این شرکت گوشی اقتصادی آنر ۷C را به بازار معرفی و عرضه کرد که جزو ارزانترین گوشی های بازار با دوربین های دوگانه محسوب می شد. در ادامه به بررسی گوشی آنر ۷C خواهیم پرداخت تا ببینیم چه مشخصات و امکاناتی را با خود همراه داشته است.

طراحی خوب

آنر تمرکز خود را روی طراحی گوشی نهاده و بررسی ها نشان می دهد که در دست گرفتن گوشی آنر ۷C حس خوبی را منتقل می کند. طراحی این اسمارتفون کاملا متقارن بوده و ظاهر گوشی براق دیده می شود. به طور کلی ضخامت کم دستگاه با لبه های منحنی در دست گرفتن گوشی را راحت تر نموده است.

این گوشی با ابعاد ۷.۸*۷۶.۷*۱۵۸.۳ میلی متر وزنی حدود ۱۶۴ گرم دارد. بدنه پشتی گوشی فلزی بوده به این معنا که لایه نازکی از فلز به قاب پلاستیکی آن افزوده شده است. این موضوع سبب شده وزن آنر ۷C سبک شده و با وجود سایز بزرگ نمایشگر ولی احساس سنگینی در دست تجربه نمی شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با این وجود کیفیت ساخت گوشی خوب به نظر می رسد. دسترسی به کلیدهای پاور و تنظیم صدا در لبه سمت راست راحت است. در لبه سمت چپ نیز شاهد حضور شیار سه گانه ای هستیم که جایگاه دو سیمکارت و یک کارت حافظه است. در ضمن جک  هدفون ۳.۵ میلی متری نیز در لبه پایین دستگاه کنار اسپیکر و پورت میکرو یو اس بی دیده می شود.

البته فقدان پورت یو اس بی سی در آنر ۷C کمی ناامید کننده بوده ولی بایستی یادآوری نمود که این گوشی پایین رده بوده و نمی توان از آن انتظار مشخصات فوق العاده ای داشت. در ضمن در پنل پشتی اسکنر اثر انگشت تعبیه شده که توسط آن احراز هویت بیومتریک صورت می گیرد.

ولی این تمام ماجرا نبوده و قابلیت تشخیص چهره برای بازگشایی صفحه قفل نیز در آنر ۷C تعبیه شده است. جالب است بدانید که سرعت فیس آی دی با ضبط ۱۰۲۴ نقطه مختلف از صورت عملکرد خیلی بالایی است. همچنین آنر مدعی است سرعت عملکرد قابلیت تشخیص چهره در این گوشی حتی از آیفون ۱۰ نیز سریعتر است.

نمایشگر ۵.۹۹ اینچی

بررسی ها نشان می دهد که گوشی آنر ۷C از نمایشگر ۵.۹۹ اینچی ال سی دی فول ویو با نسبت ابعاد ۱۸:۹ بهره می برد و تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در اینچ را ارائه می دهد. باید اشاره کرد آنر برای این گوشی اقتصادی از نسبت ابعاد ۱۶:۹ خودداری کرده که یک نکته مثبت درباره این اسمارتفون محسوب می شود.

با این که حسگر اثر انگشت در پنل پشتی قرار دارد و کلیدهای ناوبری نیز مجازی هستند، ولی حاشیه های آنر ۷C تا حد امکان کاهش یافته و بخش زیادی از پنل جلویی در اختیار نمایشگر قرار گرفته است. به این ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه به ۷۶.۳ درصد رسیده است.

در بخش بالایی نمایشگر نیز شاهد حضور بلندگو، سنسور مجاورتی، دوبین های سلفی هستیم. در پایین نمایشگر نیز لوگوی آنر دیده می شود. به طور کلی نمایشگر آنر ۷C واضح و روشن بوده و از رزولوشن اچ دی پلاس ۷۲۰*۱۴۴۰ پیکسل بهره می برد. بررسی منوی دیسپلی آنر ۷C نشان داد که تنظیمات نسبتا کاملی از نمایشگر را همراه دارد.

در این منو بعد از گزینه تنظیم روشنایی، گزینه کالر مود وجود دارد که توسط آن می توانید نوع رنگ نمایشگر را به حالت گرم، سرد یا رنگ دلخواهتان در بیاورید. ضمنا گزینه راحتی چشم که در گوشی های بالارده مشاهده می شود در این اسمارتفون حضور دارد تا با خاموش کردن پیکسل های آبی، آسیب کمتری به چشم های شما وارد شود. البته می توانید شدت نور زرد را نیز کم و زیاد کنید.

دوربین دوگانه

دوربین عقب از جذابترین مشخصات آنر ۷C به شمار می رود. با آنکه این دستگاه یک گوشی ارزان قیمت است ولی به دوربین دوگانه با سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسل مجهز است که با چینش افقی در قسمت چپ و بالای پنل پشتی تعبیه  شده اند. و در راستای آن ها فلش ال ای دی حضور دارد.

سنسور ۲ مگاپیکسل برای تشخیص عمق تصویر و تارنمودن تصویر پس زمینه کارایی دارد. که عملکرد بسیار راضی کننده ای داشته و می تواند به خوبی پس زمینه تصاویر از سوژه عکس را تشخیص داده و با دقت مناسبی آن را تار نماید. عملکرد دوربین ها در نور کافی فراتر از انتظار است ولی در محیط های کم نور افت کیفیت تصاویر روی می دهد.

همچنین آنر ۷C در بخش جلو به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۲.۰ مجهز است. ظاهر نمایشگر گوشی طوری طراحی شده که عملکردی شبیه فلش داشته و موقع ثبت تصاویر سلفی روشن می شود. قابل ذکر است میزان نور نمایشگر برای عکاسی سلفی با توجه به روشنایی محیط تنظیم می گردد.

ضمنا یک فلش ال ای دی دوربین سلفی را در ثبت تصاویر در نور کم همراهی می کند. در مجموع همانند دوربین اصلی از دوربین سلفی آنر ۷C نیز نمی توان انتظار عملکرد خیره کننده ای داشت. زیرا علیرغم استفاده از فلش که ترکیب بندی رنگ تصاویر تاحدودی به هم می ریزد عدم استفاده از فلش در نور کم و محیط های تاریک نیز نمی تواند تصاویری با کیفیت قابل قبول به ثبت برسد.

سخت افزار و نرم افزار

معمولا در طراحی بیشتر گوشی های برند هواوی و زیر برند هواوی تراشه کایرین محصول های سیلیکون به کار گرفته می شدند ولی در این گوشی برخلاف روند معمول، عملیات پردازشی بر عهده تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ کوالکام است. این تراشه با معماری ۱۴ نانومتری به هشت هسته پردازشی مجهز است که بر پایه پردازنده های کورتکس ای ۵۳ با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز هستند.

در ضمن پردازش گرافیکی آنر ۷C توسط پردازنده ۱۴ نانومتری آدرنو ۵۰۶ صورت می گیرد. این اسمارتفون در دو نسخه استاندارد با رم سه گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه های داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت ارائه شده است که حافظه داخلی هر دو نسخه قابل افزایش تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت میکرو اس دی می باشد.

در بخش نرم افزاری نیز آنر ۷C به اندروید ۸ اوریو با رابط کاربری MIUI 8 شخصی سازی شده و می توان با حذف منوی اپ دراور تم اندروید گوشی را عوض نمود. برای این رابط کاربری امکان اضافه شدن چند ویژگی فراهم است. به طور مثال در حالت بازی این رابط تمام اعلانات را مخفی نموده تا پاپ آپ های آزاردهنده روی صفحه ظاهر نشوند.

همچنین در هنگام همگام سازی موسیقی این امکان فراهم است که به صورت همزمان گوشی با ۹ گوشی دیگر هماهنگ گردد و بلندگوهای آن ها به طور همزمان موسیقی مدنظر را پخش سازند.

باتری

آنر ۷C به باتری با ظرفیت ۳ هزار میلی آمپر ساعت مجهز است که می تواند ۱۳ ساعت به طور آفلاین ویدیو پخش کرده و در یک استفاده معمولی تا یک روز و نیم دوام بیاورد.  هر چند این ظرفیت روی کاغذ آنقدر بالا نیست ولی با در نظر گرفتن مشخصات اقتصادی این گوشی نه تنها ظرفیت مذکور مناسب است بلکه به لطف این میزان، ابعاد و وزن گوشی در ایده آل ترین حالت ممکن حفظ شده است.

احتمالا نکته ناامید کننده درباره باتری این گوشی عدم حضور پورت میکرو یو اس بی برای شارژ باشد و این که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی ندارد. ضمنا برای شارژ کامل باتری به حدود دو ساعت زمان نیاز است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *