دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره لمینت ناخن و آموزش کاور کردن ناخن ها برای زیبایی بیشتر

  • سحر هودانلویی
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

زیبایی دست، از دسته مواردی است که در جذابیت افراد بسیار تاثیر گذار می باشد. برای آشنایی با نحوه لمینت ناخن، انواع آن و تاثیر گذاری زیبایی آن بر دست؛ بهتر می باشد در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

کاشت ناخن ها می تواند فرم زیبایی به ناخن های شما بدهد و از آن چیزی که دل خواه شما می باشد را می توان ساخت. یکی از عناصر زیبایی دست ها ناخن ها می باشند. در ادامه شما را با این کار بیش تر آشنا می کنیم.

لمینت ناخن

لمینت ناخن چه کار می کند؟

اگر از فرم ناهن های خود ناراضی می باشید می توانید با انجام لمینت در مدت کوتاهی فرم آن ها را تغییر بدهید. در واقع از لمینیتی که برای زیبا سازی دست و جلوگیری از صدمه دیدن آن ها استفاده می شود. در نظر بگیرید که این کار به شما کمک می کند تا ناخن های خود را برای مدت طولانی بلند نگه دارید. مواد زیبا سازی دست ها روی ناخن شما کار می شود و از شکستگی آن جلوگیری می کند. زیبا سازی دست و ناخن با استفاده از لاک و ژلیش از بهترین روش هایی می باشد که می توانید به جای کاشت از آن استفاده کنید.

عملکرد لمینت

لمینیت کردن یکی از راه هایی می باشد، که می توانید از آن برای کاور کردن ناخن های دست و زیبایی و استحکامشان از آن ها استفاده کنید.

کاور کردن ناخن

کاور کردن ناخن یا همان لمینت بسیار شبیه به کاشت می باشد، با این تفاوت که در این روش از تیپ های ناخن ها استفاده نمی شود. همه مواد به طور مساوی تقسیم می شود و فرم ظریف تری نسبت به کاشت دارد.

  • توصیه لمینت به افراد خاص

همانطور که می دانید لمینت به گونه خاصی از افراد توصیه می شود زیرا ناخن ها از یک لایه پروتئینی تشکیل می شوند، و برخی از ان ها صاف و و طبیعی می باشند. ولی برخی دیگر به دلیل کمبود هایی که در بدنشان وجود دارد از داشتن ناخن هایی صاف و خوش حالت محروم می شوند. در ادامه توصیه می‌کنیم یک سری از افراد از این کاشت ها استفاده کنند که عبارت اند از :

  •  آرون گروپس
  1. افراوی که صدف ناخن هایشان آسیب دیده است و دارای پستی و بلندی می باشند.
  2. افرادی که از عوارض کاشت ناخن خسته شده اند.
  3. حساسیت به مواد لیکوئید دار در کاشت ناخن
  4. افرادی که به تقویت ناخن نیاز دارند.

 

آموزش زیبا کردن ناخن

کاور کردن یکی از راه های زیبایی دست ها می باشد بدون آن که از تیپ های ناخن استفاده کنیم. این روش یا با لاکژلیش انجام می شود و یا با پودر و لیکوئید انجام می شود. اما روش رایج این کار بدون پودر و لیکوئید انجام می شود و همانطور که می دانید آراستگی به معنای لایه لایه می باشد و شایان ذکر است که این کار هم با قرار گرفتن لایه لایه مواد انجام شده و زیبایی را به ناخن ها شما هدیه می دهد

مواد مورد نیاز

  1. ابزار مانیکور که شامل ناخن گیر، سوهان، کارتر و گوشت گیر می باشد.
  2. محلول ضد قارچ
  3. پرایمر
  4. ژل پایه
  5. مواد مخصوص لمینت

مراحل انجام

  1. ابتدا باید ناخن ها را مانیکور کنید و بعد از سوهان کشیدن محلول ضد قارچ را روی سطح ناخن قرار دهید.
  2. بعد از خشک شدن محلول پرایمر را روی ناخن زده و ۳۰ ثانیه در دستگاه uv قرار دهید تا کمی خشک شود. پرایمر نقش بسیار مبهم در چسبیدن مواد به ناخن دارد.
  3. در مرحله سوم باید ژل بیس را روی ناخن قرار دهید و آن را کاملا یکنواخت بر روی ناخن ها پخش کنید. باید ۳۰ ثانیه در دستگاه UV قرار دهید.
  4. در آخر باید لمینت را روی ناخن ها قرار دهید و مانند لاک آن را روی ناخن هایتان اعمال کنید. این مرحله سه بار تکرار می شود و بعد از پایان در هر مرحله ناخن ها باید ۲ دقیقه در دستگاه قرار بگیرد تا خشک شود و سپس باید مرحله بعدی را اعمال کنید.

لمینت ناخن چگونه است؟

نکات مهم

  1. باید پس از اتمام کار یک پنبه الکی را روی ناخن بکشید تا براق شده و چسبندگی آن از بین برود.
  2. مواد لمینت در رنگ های متفاوت موجود است ولی بسیاری از افراد رنگ طبیعی آن را می پسندند.
  3. مواد آراستگی ناخن انواع متفاوتی دارد که باید در هنگام خرید دقت کنید تا بهترین محصول را انتخاب کنید. برای این کار می توانید از متصدی فروشگاه کمک گرفته و از او بخواهید تا بهترین مارک را برای شما بیاورد زیرا اگر از محصولات بی کیفیت استفاده کنید ممکن است ناخن های شما دچار بیماری هایی مانند قارچ  شود.
  4. اگر ناخن های شما در حالت طبیعی زیباست بهتر است ناخن های خودتان را بلند کنید و از مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا این مواد هر چقدر هم که با کیفیت باشند اما می تواند ناخن های شما را ضعیف کند و به مرور آن ها را شکننده می کند بهتر است بین هر بار که می خواهید آراسته کنید چند باری فاصله ایجاد کنید و از ماسک های تقویت ناخن استفاده کنید تا ناخن های شما ضعیف و شکننده نشود.
  5. بهترین راه برای داشتن ناخن های زیبا و مستحکم استفاده از قرص زینک پلاس است زیرا این قرص می تواند کمبود هایی که در بدن وجود دارد را درمان کرده و در نهایت ناخن های شما را محکم سازد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *