دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رنگ مو بعد از کراتین و آنچه باید بدانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

برای رنگ کردن مو بعد از کراتین باید حواستان باشد که چند ماه از این کار شما گذشته باشد در غیر این صورت مو های شما آسیب می بیند و تمامی هزینه های شما از بین خواهد رفت. همراه ما باشید تا این موضوع را برای شما بررسی کنیم.

یکی از کارهایی که امروزه مد شده است کراتین کردن احیای موهای آسیب دیده می باشد. در واقع زمانی که موهای شما بعد از مدتی می سوزد و در اثر استفاده از مواد شیمیایی و رنگ ها از بین می رود می توانید با کراتین تراپی این مشکلات را از بین برده و دوباره موهایی صاف و زیبا داشته باشید. در ادامه شما را با انجام رنگ مو بعد از کراتین آشنا خواهیم کرد.

رنگ مو بعد از کراتین

انجام رنگ مو بعد از کراتین

آسیب دیدن موها معمولا با شکستگی هایی در ساقه مشاهده می شود و زمانی که شما موهای آسیب دیده را شانه می زنید می توانید ریزش آن ها را مشاهده کنید بنابراین زمانی که  به مراکز احساس مو مراجعه می کنید به شما کراتین تراپی پیشنهاد می شود. زمانی که شما این کار را انجام می دهید چهره شما بسیار تغییر می کند و موهای آسیب دیده شما ظاهری مرتب تر به خود می گیرد. البته با استفاده از این کار موهای شما چندین درجه روشن تر خواهد شد و رنگش به صورت کلی تغییر می کند و نباید از این مورد شگفت زده شوید. بسیاری از خانم ها هستند که دوست دارند بعد از این که موهای خود را کراتینه کردند رنگ منو های خود را تغییر دهند و رنگ کردن موها از قدیم در میان خانم ها باب بوده است و تا کنون یکی از پرطرفدار ترین کارهایی که خانم ها در سالن های زیبایی انجام می دهند می باشد. در ادامه شما را با رنگ کردن موهای کراتینه و روش های انجام آن آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد شدن یا نشدن این مورد به شما خواهیم داد.

نکات رنگ بعد از کراتین

شاید شما هم مانند افراد دیگر دچار سوختگی موهای خود شده باشید از این رو باید موهای خود را کوتاه کنید ولی یک روش جایگزین برای کوتاهی موها وجود دارد و آن هم این است که موهای خود را کراتینه کنید. در واقع کراتینه کردن موها به شما این امکان را می دهد تا موهای بسیار زیبا و لخت داشته باشید و از سلامت موهای خود لذت ببرید. کراتینه کردن موها از تضمینی ترین روش های احیای مو می باشد و اگر دوست ندارید موهای خود را کوتاه کنید می توانید از این روش ها استفاده کنید و موهای خود را احیا کنید. باید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ کردن موها بعد از کراتینه کردن مو امکان پذیر می باشد ولی باید زمان دقیق آن را بدانید. در ادامه یک سری نکاتی را برای شما بررسی می کنیم که باید در رنگ کردن موهای کراتینه شده آن ها را رعایت کنید.

کراتین و رنگ بعد از آن

استفاده از رنگ های خاص

زمانی که می خواهید موهای خود را رنگ کنید باید ابتدا رنگ های خاص بدون آمونیاک را تهیه کنید. این رنگ ها کم تر به موها آسیب می رساند. در واقع این رنگ ها تنها رنگ هایی می باشد که شما می توانید از آن ها بر روی موهای دکلره شده استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

کمک گرفتن از یک فرد متخصص در رنگ کردن موها

بسیاری از افراد ممکن است نتوانند وجود آمونیاک را در رنگ ها تشخیص دهند از این رو نیاز است تا از یک آرایشگر در این زمینه کمک بگیرند و سعی کنند برای این که موهای خود را رنگ کنند حتما به آرایشگاه بروند زیرا این افراد مهارت بهتری در این زمینه دارند و کم ترین آسیب را به موهای شما می رسانند. البته اگر می خواهید در خانه این کار را انجام دهید به شما توصیه می کنیم که قبل از کراتین تراپی این کار را انجام دهید.

زمان مناسب رنگ کردن مو

برای بسیاری از افراد سوالی پیش می آید که چه زمانی می توانند موهای خود را رنگ کنند. باید بدانید که شما نباید تا دو ماه بعد از کراتین تراپی موهای خود را رنگ کنید. بعد از دو ماه شما  مجاز به رنگ کردن مو هستید ولی هم باید از رنگ های بدون آمونیاک استفاده کنید و هم از رنگ هایی کمک بگیرید که قبل از آن نیاز به مواد دکلره نداشته باشد زیرا این دو مورد ممکن است آسیب های بسیار شدیدی به موهای شما وارد کند.

رنگ کردن ریشه مو کراتینه شده

رنگ کردن ریشه ها

بهتر است بعد از کراتینه کردن موها تنها ریشه های مو خود را رنگ کنید در این صورت آسیب کمتری به موهای کراتینه شده شما وارد می شود و ساقه موها با مواد رنگ مو در ارتباط نمی باشد. این روش از دست خودتان بر نمی آید و برای این که بتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید نیاز است تا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به مو های خود آسیب های جدی وارد نکنید.

رنگ کردن موها قبل از کراتینه

رنگ کردن موهایی که ترمیم شده با کراتین می باشند دارای یک سری مشکلاتی می باشد از این رو بهتر است سعی کنید موهای خود را قبل از این که کراتین کنید رنگ کنید تا بتوانید بعد از آن تا چند ماه از این مواد شیمیایی استفاده نکنید. معمولا بعد از کراتینه شما نباید از رنگ های فانتزی و رنگ هایی که نیاز به دکلره دارد استفاده کنید از این رو بهتر است قبل از این که موهای خود را احیا کنید این رنگ ها را روی موهای خود بگذارید و بعد کراتینه را انجام دهید. به شما توصیه می کنیم قبل از این که موهای خود را کراتین کنید از دکلره استفاده کنید و بعد از گذشت یک هفته برای کراتینه کردن موهای خود اقدام نمایید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا بتوانید چندین ماه بعد از کراتینه کردن موهای خود از رنگ مو استفاده نکرده و موهای شما آسیب کم تری خواهد دید. البته ریشه موها را می توانید رنگ کنید زیرا این بخش از موها مواد کراتین ندارد و رنگ کردن آن بله راحتی و با هر رنگ مویی امکان پذیر می باشد.

استفاده از رنگ هیا منتاسب برای مو هیا کراتینه شده

تغییر رنگ مو بعد از کراتین

شاید شما نیز بعد از این که کراتین تراپی را انجام دادید شاهد تغییر رنگ موهای خود باشید. البته که این تغییرات به چشم نمی آید ولی اگر کمی دقت کنید می توانید متوجه آن ها شوید. در برخی از افراد این تغییرات دیده می شود ولی در برخی دیگر از افرادی که این کار را انجام می دهند هیچ تغییری در موهای آن ها ایجاد نشده و رنگ موی آن ها ثابت خواهد ماند. حتی اگر دو نفر از یک برند برای کراتینه کردن موهای خود استفاده کنند باز هم با توجه به جنس موها ممکن است نتیجه آن ها متغیر باشد.

بسیاری از خانم هایی که موهای خود را رنگ نکرده اند و دارای مو های طبیعی می باشند و تنها به دلیل خشک بودن موهای خود سعی می کنند کراتین تراپی را امتحان کرده و نتیجه خوبی بگیرند. این افراد که رنگ موهای آن ها طبیعی می باشد هیچ تغییری در آن مشاهده نمی کنند و رنگ موی آن ها ثابت خواهد ماند و تنها خشکی و وز شدن موهایشان از بین می رود و موهایی بسیار زیبا خواهند داشت. ولی یک سری از افرادی که موهای رنگ شده دارند و برای ترمیم موهای خود اقدام به کراتینه کردن مو می کنند ممکن است تغییر رنگ چشمگیری را روی موهای خود شاهد باشند. در واقع این تغییر رنگ حدودا دو درجه روشن تر از رنگ های قبلی می باشد و باید قبل از این که  این کار را انجام دهید این مورد را بدانید.

موی کراتینه شده و رنگ های آن

رنگ کردن موی کراتینه شده

برخی از افرادی که م های طبیعی دارند می توانند قبل از این که کراتینه کنند موهای خود را رنگ کنند ولی اگر موهای شما با مواد دکلره سوخته باشد دیگر نیازی به رنگ کردن نیست و اصلا نباید از مواد شیمیایی برای این موها استفاده کنید زیرا این کار شما می تواند آسیب موها را شدت بخشیده و شما  مجبور به کوتاه کردن موهای خود شوید بنابراین به شما توصیه می شود که ابتدا موهای خود را کراتینه کنید و بعد از چند ماه اقدام به رنگ کردن نمایید. بهتر است قبل از این که موهای شما به صورت کلی از بین برود و به اصطلاح بمیرد بهتر است برای درمان و کراتین تراپی اقدام کنید در غیر این صورت نتیجه خوبی از این کار دریافت نمی کنید زیرا موهای مرده هرگز احیا نمی شوند. معمولا رنگ کردن بعد از کراتینه بعد از چند ماه مشکلی ندارد ولی بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید و نظر او را نیز در این مورد بپرسید و سعی کنید از کارهای خودسرانه در این زمینه بپرهیزید زیرا این کارها می تواند آسیب های شدیدی به موهای شما وارد کرده و در نهایت تمامی هزینه ها و زحمات شما به باد می رود.

رنگ مو بعد از کراتین

کراتین کردن یکی از راه های احیای مو ها می باشد از این رو اگر دوست دارید این کار را انجام دهید باد از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید در غیر این صورت ممکن است نتوانید مو های خود را احیا کرده و در نهایت مو های شما دچار آسیب های جبران نا پذیری شود. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعات دیگری در زمینه رنگ مو مانند ماندگاری رنگ بلوند و بالیاژ نسکافه ای بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *