دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ماندگار کردن رنگ مو با چند راهکار ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

برای این که موهای رنگ شده تان همانند روزهای اول زیبایی خود را حفظ کند نیاز است تا راهکارهایی را به کار بندید که ماندگاری رنگ مو افزایش یابد. در این مطلب قصد داریم شما را با رهکارهایی برای ماندگار کردن رنگ مو آشنا سازیم. همراه ما باشید.

اگر به تازگی قصد دارید موهایتان را رنگ کنید یا موی رنگ شده ای دارید بدانید که برای حفاظت از موی رنگ شده و ماندگاری آن باید راهکارهایی را استفاده کنید که هم زیبایی موهای شما حفظ شود و هم عمر رنگ مو را طولانی تر کنید. همراه ما باشید.

راهکارهایی برای ماندگار کردن رنگ مو

یکی از راههای زیبایی مو ،رنگ کردن مو می باشد و افراد بسته به علایق خود از رنگ موهای مختلفی استفاده می کنند. در ابتدا رنگ مو جلوه جذابی داشته اما بعد از مدتی ماندگاری آن کمتر شده و حس رضایتمندی را از بین می برد. ممکن است برای شما هم جای سوال باشد چطور ماندگاری رنگ مو را بالا ببریم؟ در پاسخ باید گفت ماندگار کردن رنگ مو به مراقبت های شما بستگی دارد ، همچنین بهره گیری از راهکارهایی که در ذیل اشاره می شود نیز می تواند کمک کننده باشد.

الف – قبل از رنگ کردن مو

۱. مشورت گرفتن

چنانچه نخستین بار است که قصد رنگ کردن موهایتان را دارید در انتخاب رنگ مو بهتر است با افرادی که از آن رنگ مو استفاده کرده اند مشورت نموده تا بدانید مناسب بوده و چه میزان ماندگاری دارد.

۲. تست نمودن

اگر فرد حساسی هستید یا قبلا کسی از رنگ موی انتخابی شما استفاده نکرده بهتر است ابتدا رنگ مو را تست کنید برای این کار کمی از رنگ مو را روی پوست گوش بمالید اگر تا ۲۴ ساعت روی پوست تغییر رنگ خاصی را شاهد نبودید و اثری از حساسیت نداشتید بعد از رنگ مو بهره بگیرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳. تقویت مو

سه یا چهار روز قبل از رنگ کردن مو ابتدا موهایتان را تقویت کنید برای این کار از نرم کننده تقویتی یا تقویت کننده پروتئینی بهره بگیرید چرا که موی سالم رنگ را بهتر حفظ می کند.

۴. حمام به موقع

دو روز قبل از رنگ کردن موها را با یک شامپوی مناسب و قوی  بشویید تا هر گونه اسپری، ژل یا ماده خارجی از روی مو پاک شود. در ادامه توصیه می شود حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ساعت قبل از رنگ نمودن مو به حمام نروید تا موی شما اندکی چرب باشد و رنگ پذیرتر شود و کمتر آسیب ببیند. این کار را پس از رنگ کردن مو برای بالابردن عمر ماندگاری آن انجام دهید یعنی یک یا دو روز پس از رنگ کردن مو حمام نداشته باشید تا رنگ ثابت بماند.

ب- پس از رنگ کردن مو

۱. عدم شستشوی روزانه مو

یکی از روش های ماندگار کردن رنگ مو این است که از شستشوی هر روز موها اجتناب کنید. با شستشوی مداوم و روزانه موهای رنگ شده هم عمر رنگ مو را کمتر می کنید و هم چربی های مفید برای مرطوب ماندن رشته موها را از بین می برید. اگر هم اصرار دارید که هر روز موهایتان را شستشو دهید بهتر است فقط پوست سر و نه کل موها را شامپوی مخصوص موی رنگ شده بزنید.

۲. استفاده از شامپوی مناسب

توصیه می شود از شامپو و نرم کننده هایی بهره بگیرید که مختص موهای رنگ شده هستند زیرا سایر محصولات برای موی رنگ شده خیلی قوی بوده و ماندگاری رنگ را کمتر می کنند. محصولات مختص موهای رنگ شده بدون سولفات بوده و دارای روغن آرگان برای فراهم نمودن چربی سطح مو هستند تا موهایی نرم و براق به ارمغان آورند. در ضمن بعضی از این محصولات عصاره چای سبز داشته که علاوه بر تغذیه مو موجب تثبیت و افزایش عمر رنگ مو می شود.

۳. پرهیز از سشوار برای خشک کردن مو

اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شده و از وسایلی مانند سشوار جدا پرهیز کنید. چرا که برخی تحقیقات اشاره کرده اند که گرما به موها آسیب می رساند.

۴. پرهیز از شستن مو با آب گرم

چنانچه موی سر را با آب گرم بشویید این کار موجب باز شدن فولیکول های مو شده و در نهایت ماندگاری رنگ مو را نیز کاهش می دهد. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید تا دوام رنگ مو بیشتر شود و در خاتمه از آب خنک استفاده کنید تا موجب درخشان شدن موها شود.

۵. پیرایش منظم مو

احتمالا تصور می کنید پیرایش و کوتاهی مو چه تاثیری بر ماندگاری رنگ مو دارد اما بدانید این کار موجب سلامت و شاداب ماندن بیشتر موهای رنگ شده می شود.

۶. تقویت موی رنگ شده

با هر بار رنگ کردن مو و یا سشوار کشیدن آن بالطبع موها مواد مغذی بسیاری را از دست می دهند به این خاطر بهتر است موها را با نرم کننده، انواع ماسک مو و انواع روغن ها تقویت کنید. با این کار کیفیت مو و عمر رنگ مو بیشتر خواهد شد.

جلا دادن رنگ مو

جلا دادن رنگ مو نیز در ماندگار کردن رنگ مو موثر است. می توانید پس از هر بار رنگ کردن مو تا دفعه بعد به سالن زیبایی رفته و رنگ موهایتان را جلا بدهید. این کار سبب درخشندگی مو و افزایش عمر رنگ مو خواهد شد.

بهره گیری از ضدآفتاب مو

نور آفتاب موجب  می شود رنگ موها کمرنگ شود به طور مثال موی بلوند را به رنگ برنج تغییر می دهد. در مواردی که در زیر نور خورشید قرار می گیرد از محصولاتی استفاده کنید که موهایتان را در مقابل اشعه uv محافظت کند. در چنین شرایطی از روغن های مختص درخشندگی مو بهره بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *