دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مهمترین خواص چای پوئر و ممنوعیت هایی برای مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

از مهم ترین خواص چای پوئر می توان به جوان سازی پوست اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این چای خاصیت های دیگری نیز دارد و می تواند به سلامت عمومی بدن نیز کمک کند.

چای های گیاهی دارای فواید بسیار زیادی می باشد و می تواند بر روی بسیاری از بیماری ها تاثیر بگذارد. در ادامه قرار است شما را با خواص چای پوئر آشنا کنیم و اطلاعاتی را در مورد این چای در اختیار شما قرار بدهیم.

خواص چای پوئر

خواص چای پوئر

این چای در استان یون نان چین رشد می کند و یکی از معروف ترین چای های چینی می باشد و دارای خاصیت های بسیار زیادی می باشد. طعم این چای بسیار منحصر به فرد می باشد و هر فردی می تواند آن را دوست داشته باشد. این چای نیز مانند بسیاری از چای ها مانند چای سفید، چای سیاه و چای سبز از گیاه Camellia sinensis و برگ هایش تهیه می شود. این چای ها در یک فرایند تخمیری به شکل کیک گرد در آمده و برای مدتی نگهداری می شود تا طعم بهتری پیدا کند.

منبعی از آنتی اکسیدان ها

یکی از مهم ترین خاصیت هایی که این گیاه با خود به همراه دارد این است که منبعی از آنتی اکسیدان ها می باشد و آنتی اکسیدان ها برای بدن بسیار مهم و ضروری می باشد و می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و در نهایت خطر ابتلا به بیماری های مزمن را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.

ضد باکتری بودن

یکی از بهترین خاصیت های این چای این است که یک ضد باکتری بسیار طبیعی می باشد و می تواند از بدن شما در برابر باکتری E.coli مراقبت کرده و خطر بیماری هایی که این باکتری برای فرد ایجاد می کند را کاهش می دهد.

سرطان و تومور

یکی از بهترین خواص چای پوئر مرتبط با این ادو بیماری می باشد. در واقع چای پوئر دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدانها می باشد که می تواند جلوی رشد بسیاری از تومور ها را در بدن گرفته و خطر ابتلا به سرطان را تا حدودی کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس

درمان التهاب با چای پوئر

درمان التهاب

استفاده مداوم از این چای به شما کمک می کند تا بتوانید التهاب های ناشی از بیماری هایی مانند آرتروز را کاهش دهید. در واقع این چای می تواند نشانه های التهاب را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرد از این رو بهتر است برای کاهش التهاب های بدن خود این چای را نیز امتحان کنید.

سم زدایی

این چای خاصیت دیورتیک دارد و می تواند با همین خاصیت سموم بدن را دفع نماید و در نهایت بدن شما سالم تر از قبل خواهد شد و می تواند بهتر به فعالیت های خود ادامه بدهد.

بهبود هضم غذا

از دیگر خواص چای پوئر می توان به خاصیت آن برای معده و گوارش اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این چای به بدن شما کمک می کند تا بتواند غذا را بهتر هضم نماید و ناراحتی های معده را در کم ترین زمان ممکن درمان می کند. استفاده از این چای برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد.

بهبود سلامت استخوان ها

پوکی استخوان یکی از بیماری هایی می باشد که ممکن است هر فردی را به خود درگیر کند از این رو بهتر است سعی کنید از این چای استفاده کنید تا بتوانید التهابات درونی را کنترل کرده و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.

کاهش استرس با چای پوئر

کاهش استرس

یکی دیگر از کارهایی که این چای در بدن انجام می دهد این است که با خاصیت آرامبخشی خود منجر به کاهش استرس می شود و در نهایت از سیستم عصبی شما مراقبت می کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.

درمان بی خوابی

این چای نیز مانند سایر چای ها دارای مقادیر بسیاری از کافئین می باشد ولی به دلیل خاصیت آرامبخشی که دارد می تواند به خواب راحت کمک کند. این چای می تواند مقادیری از ملاتونین را ترشح کند و این هورمون برای داشتن خوابی راحت بسیار ضروری است.

کاهش کلسترول بد خون

کلسترول بد در خون می تواند منجر به ایجاد یک سری از بیماری های بسیار بد در بدن شود. اگر بتوانید روزانه از این چای به صورت منظم استفاده کنید می توانید این  کلسترول را در خون کاهش داده و در نهایت خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی را کاهش دهید.

درمان سندروم متابولیک

سندروم متابولیک یکی از بیماری هایی می باشد که می تواند فعالیت های روزانه فرد را تحت تاثیر قرار بدهد از این رو اگر بتوانید از این چای به صورت منظم استفاده کنید می توانید این نشانه ها را کنترل کرده و احتمال چاقی را در بدن خود کاهش دهید. اگر بتوانید از این چای استفاده کنید می توانید به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کنید.

لاغری با چای پوئر

کاهش نشانه های بیماری دیابت

اگر به دیابت مبتلا هستید می توانید زیر نظر پزشک خود از این چای استفاده کنید. در واقع این چای می تواند منجر به کاهش قند خون در بدن شده و در نتیجه به افراد دیابتی کمک می کند تا بتوانند سطح قند خون خود را در حالتی نرمال نگهدارند.

لاغری

یکی از ساده ترین کارهایی که این چای انجام می دهد سم زدایی می باشد و اگر بتوانید از این چای برای سم زدایی به صورت منظم استفاده کنید می توانید به لاغری و کاهش وزن دست یابید.

جوان سازی پوست

استفاده از این چای باعث می شود تا آنتی اکسیدان های درون آن مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل کنند از این رو منجر به  کاهش چین و چروک ها در بدنتان خواهد شد. اگر می خواهید پوست صورتی بسیار صاف و بدون چین و چروک داشته باشید بهتر است استفاده از این چای را در اولویت قرار بدهید.

عارضه های جانبی

این چای برای بسیاری از افراد هیچ گونه عارضه ای با خود به همراه ندارد و هر فرد حداکثر در یک روز می تواند ۵ فنجان از این چای را بنوشد بدون این که مشکلی برایش ایجاد شود.

عوارض چای پوئر

بارداری و شیردهی

از مهم ترین دوره های زندگی هر زنی می توان به دوران بارداری و شیردهی او اشاره کرد. این دوران از حساس ترین دوره های زندگی فرد می باشد و بسیاری از متخصصان بر این عقیده اند که این افراد نباید بیش از یک فنجان از چای پوئر در روز استفاده کنند زیرا ممکن الست تاثیرات بدی بر روی جنین و نوزاد داشته باشد.

ممنوعیت های استفاده چای پوئر

چای پوئر دارای خواص بسیاری می باشد با این حال یک سری از افراد هستند که نباید از آن استفاده کنند. این چای برای افراد خاصی ممنوع می باشد و این افراد عبارتند از :

  • افرادی که مبتلا به اختلال های اضطرابی اند.
  • افرادی که به اختلالات خونریزی مبتلا می باشند.
  • بیمار های قلبی
  • بیماران دیابتی
  • افرادی که دچار اسهال و بیرون روی می باشند.
  • افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر
  • افرادی که فشار خون بالا دارند
  • افرادی که دچار پوکی استخوان شده اند.

تداخلات دارویی چای پوئر

چای های گیاهی نیز مانند سایر مواد می توانند بر روی برخی از دارو ها تاثیر بگذارند و میزان تاثیر گذاری آن ها را کاهش و یا افزایش دهند. این چای بر روی یک سری از دارو ها تاثیراتی دارد و به عنوان تداخلات دارویی از آن ها یاد می شود و این تداخلات عبارت است از:

  • دارو های ضد انعقادی خون
  • دارو های قلبی
  • دارو های COPD
  • دارو های دیابت
  • دارو های فشار خون بالا
  • آنتی بیوتیک ها
  • ضد قارچ ها
  • دارو های روانگردان
  • دارو های هورمونی

نکته : اگر از دارو های نام برده استفاده می کنید بهتر است این چای را استفاده نکنید زیرا ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود.

خواص چای پوئر

نحوه استفاده چای پوئر

از این چای می توانید به دو صورت کاملا متفاوت استفاده کنید. در ادامه شما را با روش های استفاده از این چای آشنا می کنیم.

  • اولین روش استفاده از این چای به صورت خوراکی می باشد و شما می توانید این چای را برای درمان بیماری ها و پاکسازی بدن به صورت خوراکی استفاده کنید.
  • دومین روشی که هر فرد می تواند از این چای استفاده کند به صورت موضعی می باشد و شما می توانید به عنوان یک ضد آفتاب ساده از این چای برای پوست خود استفاده نمایید و در نهایت چین و چروک های پوستی را تا حدودی کاهش دهید.

حال که با خواص چای پوئر آشنا شدید اگر جزء افراد ممنوعه نمی باشید به شما توصیه می کنیم تا از این چای برای بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس خود استفاده نمایید. در ادامه به شما توصیه می کنیم با کلیک بر روی لینک های داده شده مطالب دیگری را در رابطه با خواص چای سیب و خواص چای ماسالا هندی مشاهده نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *