دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی رد مجیک ۶ اس پرو اسمارتفون گیمینگ ۲۰۲۱

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

گوشی گیمینگ رد مجیک ۶ اس پرو در سپتامبر ۲۰۲۱ روانه بازار شد. این اسمارتفون با بهبودهایی نسبت به نسل قبلی همراه شده که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد.

نوبیا زیر برند شرکت zte در سپتامبر ۲۰۲۱ گوشی رد مجیک ۶ اس پرو را با تراشه جدید، سیستم خنک کننده بهتر و کنتل تاچ پد پر سرعت تر به بازار معرفی و عرضه کرد. با بررسی گوشی رد مجیک ۶ اس پرو این اسمارتفون گیمینگ همراه ما باشید.

بررسی گوشی گیمینگ رد مجیک ۶ اس پرو

نوبیا زیر بند شرکت zte در ۶ سپتامبر ۲۰۲۱ گوشی رد مجیک ۶ اس پرو را معرفی و در ۲۷ همین ماه با قیمت پایه حدود ۶۰۰ یورو به بازار عرضه کرد.  این اسمارتفون گیمینگ نسبت به نسل قبلی با بهبودهایی همراه شده که شامل سیستم خنک کننده بهتر، کنترل تاچ پد پر سرعت تر و تراشه جدید می باشد.

گوشی رد مجیک ۶ اس پرو یک بازیگر کلیدی در صنعت موبایل محسوب می شود و همه افرادی که عاشق بازی موبایلی هستند از عملکرد آن شگفت زده می شوند. نوبیا نخستین شرکتی است که قابلیت هایی مانند فن، سیستم خنک کننده و نرخ نوسازی بالا را در یک اسمارتفون جای داده است. اگر مایلید تا با قابلیت های فوق العاده گوشی رد مجیک ۶ اس پرو آشنا شوید با این بررسی همراه ما باشید.

طراحی ظاهری

در بررسی طراحی ظاهر گوشی رد مجیک ۶ اس پرو می توان گفت دارای همه ویژگی های فیزیکی می باشد که آن را از هر گوشی رد متمایز می نماید. طراحی متفاوت آن در کنار سایر گوشی ها مانند اس ۲۱ اولترا سامسونگ زبانزد بوده و این گوشی مشابه نسل قبلی رد مجیک تجربه هیجان انگیزی را به ارمغان می آورد.

  •  آرون گروپس

در نمای روبرو نمایشگر ۱۶۵ هرتزی آن هر نگاهی را مجذوب خود می کند و این گوشی بیشتر برای گیمرهای موبایلی جذاب به نظر می رسد تا عموم کاربران. در ضمن عملکرد گوشی به کمک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس بسیار قدرتمند و هیجان انگیز می باشد.

در بدنه پشتی گوشی رد مجیک ۶ اس پرو یک بخش لمسی با کلید M تعبیه شده است که می توان آن را برای کارکرد های متعدد سفارشی نمود. این بخش از گوشی هنگام بازی برای، کاربر امکان کنترل بیشتری را فراهم کرده و می توان یک یا دو کارکرد را فقط با کشیدن انگشت روی صفحه لمسی پشتی فعال نمود.

دو کلید تریگر کناری نیز دارای سرعت نمونه گیری لمسی ۴۵۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۸.۳ میلی ثانیه ای می باشند و قابل سفارشی کردن هم هستند. در ضمن فن خنک کننده دارای نور RGB می باشد که البته ظاهرا این ویژگی مختص نسخه Ghost خواهد بود که پنل پشتی آن شفاف است.

گفته شده این فن خنک کننده، حجم هوای عبوری را تا ۳۰ درصد و فشار هوا را تا ۳۵ درصد بالا می برد. این گوشی گیمینگ پیشرفته نیز از مواد مورد استفاده در صنعت هوافضا درست شده تا در شدیدترین شرایط کاری هم خنک بماند.

در بخش اتصالات گوشی رد مجیک ۶ اس پرو شامل پشتیبانی از هر دو نوع شبکه فایوجی مستقل و غیر مستقل می باشد، همچنین از وای فای ۶ دوحالته، پورت تایپ سی، درگاه یو اس بی ۳.۰، بلوتوث نسخه ۵.۱، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، جی پی اس، nfc, hdmi, glonass بهره می برد. اندازه بدنه گوشی ۹.۵*۷۷.۱۹*۱۶۹.۸۶ میلی متر می باشد و وزنی حدود ۲۱۵ گرم دارد.

دوربین سه گانه

در پنل پشتی شاهد دوربین های سه گانه با سنسورهای ۶۴، ۸ و ۲ مگاپیکسل هستیم. در جلوی دستگاه نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای ثبت عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی تعبیه شده است. در همه اسمارتفون ها، دوربین ها اهمیت زیادی دارند.

دوربین های گوشی رد مجیک ۶ اس پرو نیز با جزئیات مناسب و محدوده دینامیکی چشمگیر به ثبت عکس ها می پردازند. و شما را هرگز ناامید نمی کنند. در ضمن با این دوربین ها می توانید ویدیوهای ۸k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط نموده که انتخاب خوبی برای بیشتر افراد است.

تراشه قوی

بررسی ها نشان داد گوشی رد مجیک ۶ اس پرو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸+ بهره می برد که هسته اصلی آن کورتکس ایکس ۱ با فرکانس کاری ۲.۹۹۵ گیگاهرتز بوده در حالی که در رد مجیک ۶ پرو فرکانس کاری ۲.۸۴ گیگاهرتز بود. با سرعت کلاک بالا اگر گوشی قادر نباشد تراشه را به اندازه کافی خنک کند فایده زیادی نخواهد داشت.

از این رو رد مجیک سیستم خنک کننده ICE 7.0 را برای این اسمارتفون ارتقا داده است. در مقایسه با نسخه ۶.۰ که در گوشی ۶ پرو به کار رفته بود، نسخه جدیدتر از مواد تغییر فازی بهره می برد. این ماده مشابه باتری حرارتی بوده که در زمان تولید گرما آن را ذخیره و بعد به آرامی رها می کند.

برای مدیریت گرما در طولانی مدت، گوشی رد مجیک ۶ اس پرو به یک فن خنک کننده مجهز است که ۲۰ هزار بار در دقیقه می چرخد. نسبت به ۱۸ هزار دو نسل قبل، سرعت بالاتر سبب افزایش حجم هوا تا ۳۰ درصد و فشار هوا تا ۳۵ درصد می گردد. صدای این فن قوی از طریق یک پوشش فلزی ملایم شده و تا ۴۰ درصد کاسته می شود.

تراشه مذکور امکان پشتیبانی از شبکه فایوجی با حداکثر سرعت دانلود ۷.۵ گیگابایت بر ثانیه و آپلود ۳.۰ گیگابایت بر ثانیه را فراهم نموده است. وای فای ۶ ای نیز در این اسمارتفون تا سرعت ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

در سری رد مجیک نسخه ویژه ۶ پرو بدنه شفافی داشت و در گوشی رد مجیک ۶ اس پرو قاب شفاف در نسخه استاندارد هم قابل دسترس می باشد ولی به نوع انتخاب حافظه مربوط است. اگر کاربر نسخه شفاف را برگزیند، فن خنک کننده با RGB LED 4 همراه است و این نسخه شفاف Ghost  نام دارد. نسخه دیگر که مشکی ساده بوده و داخل گوشی دیده نمی شود فاقد ال ای دی است.

هدف اصلی از ساخت این گوشی اجرای خوب بازی ها می باشد و یقینا بهترین سخت افزاری که یک گوشی اندرویدی می تواند داشته باشد، را ارائه می دهد. اسنپدراگون ۸۸۸+ به همراه ۱۲/۱۶ گیگابایت حافظه رم ترکیبی قوی ایجاد کرده و اگر بخواهید بهترین گوشی ویژه گیمینگ را داشته باشید، عملکرد این گوشی نسبت به اپل بهتر گزارش شده است.

شایان ذکر است این گوشی دو سیمکارته از اندروید ۱۱ برخوردار بوده و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ تراشه آن را همراهی می کند. حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم برای گوشی رد مجیک ۶ اس پرو در نظر گرفته شده است.

نمایشگر سریع

نمایشگر گوشی رد مجیک ۶ اس پرو هم یکی از بخش های کلیدی این اسمارتفون محسوب می  شود که دقت رنگی عالی به همراه روشنایی و زاویه دید خوبی را ارائه می دهد. نمایشگر ۶.۸ اینچی آمولد هر بازی را زیبا و چشمگیر جلوه می دهد. در بررسی ها مشخص شد نمایشگر گوشی رد مجیک ۶ اس پرو رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل را ارائه و این نمایشگر ۸ بیتی با پوشش صد درصدی فضای رنگی dci-p3 می باشد.

میزان روشنایی نمایشگر در حداکثر سطح ۷۰۰ نیت بوده و از فناوری مخصوص برای حذف فیلکر بهره می گیرد. شایان ذکر است نمایشگر با پوشش گوریلا گلس محافظت می شود و مشابه نسل قبل نرخ نوسازی ۱۶۵/۱۲۰/۹۰/۶۰ هرتزی را ارائه می دهد. نکته جالب این نمایشگر نرخ نمونه برداری تاچ ۷۲۰ هرتزی در حالت استفاده از چند انگشت می باشد.

خوب است بدانید گوشی رد مجیک ۶ اس پرو نرخ نمونه برداری ۵۰۰ هرتز برای یک انگشت و ۳۶۰ هرتز برای چند انگشت دارد. دو کلید تریگر در لبه گوشی با نرخ نمونه برداری تاچ ۴۵۰ هرتز و سرعت پاسخ دهی ۲.۲ میلی بر ثانیه در نظر گرفته شده اند. یک کلید جدید هم در پنل پشتی تعبیه شده است. عملکرد این تریگر ها توسط نرم افزار مخصوص رد مجیک قابل برنامه ریزی می باشد.

از پیشرفت های مرتبط با نمایشگر سنسور اثر انگشت زیر آن است که اکنون قادر به تشخیص ضربان قلب می باشد. البته این امکان برای برنامه سلامت نبوده و فقط به این منظور است که سنسور را نتوان گول زد. سرعت پاسخدهی سنسور نیز شدیدا ارتقا یافته و به ۱۰۰ میلی ثانیه رسیده است.

باتری و شارژ

بررسی ها نشان داد همانند نسل پیشین گوشی رد مجیک ۶ اس پرو به یک باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی تجهیز شده و از شارژر ۶۶ واتی هم پشتیبانی دارد. البته این دستگاه با شارژر ۳۰ وات عرضه می شود و در صورت نیاز باید شارژر ۶۶ وات را جداگانه خریداری نماید. به هر حال شارژر ۳۰ وات در عرض یک ساعت و ۵۰ دقیقه باتری را از صفر تا صد درصد شارژ می کند.

البته به صورت عجیبی در چین این گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۱۲۰ وات ارائه می شود. حالت شارژ جداگانه نیز امکان را فراهم نموده که هنگام وصل بودن گوشی به برق باتری شارژ نشده تا گرمای احتمالی آن به گوشی صدمه نزند. قابل ذکر است گوشی رد مجیک ۶ اس پرو دارای کی پورت یو اس بی سی بوده و از دیسپلی پورت هم برای پشتیبانی از مانیتور اکسترنال پشتیبانی می نماید.

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم . همچنین پشینهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با سایر گوشی های گیمینگ مانند ایسوس راگ فون ۵ و بلک شارک ۴ پرو روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *