دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه اسنک بادمجان با طعم خوش و دلپذیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه اسنک بادمجان بسیار ساده است. این نوع از اسنک ها دارای ترکیبات سالمی بوده و می توانید در این بخش با شیوه پخت این غذا آشنا شوید. برای تهیه این اسنک باید از بادمجان، پنیر و نان تست استفاده کنید.

اسنک ها از لذیذترین غذاهای فست فودی بوده که اغلب برای مهمانی ها گزینه مناسبی خواهند بود. اما همانطور که می دانید اسنک ها دارای انواع مختلفی بوده و ما در این بخش طرز تهیه اسنک بادمجان را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. برای آماده کردن این نوع از اسنک نیاز به بادمجان و نان تست دارید.

مواد لازم برای اسنک بادمجان

اگر از علاقمندان به تهیه انواع اسنک ها هستید، شما می توانید با روش تهیه اسنک بادمجان، اسنک مرغ و اسنک سبزیجات نیز آشنا شوید. این نوع از اسنک ها برای پذیرایی در مجالس بسیار مناسب بوده و به راحتی می توانید این مواد را تهیه کنید. برای گریل کردن اسنک ها می توانید از فر یا تابه استفاده کنید.

مواد لازم

  • بادمجان: ۴ عدد
  • پنیر خامه ای: ۱ عدد
  • نان تست: ۱ بسته
  • ریحان تازه: ۱ بسته
  • گوجه: ۲ عدد
  • گردو: ۴ عدد

دستور پخت اسنک بادمجان

طرز تهیه اسنک بادمجان دلپذیر

برای پخت این نوع از اسنک ها باید ابتدا بادمجان ها را آماده کنیم. بادمجان ها را پوست بگیرید، و آن ها را به صورت ورقی خرد کرده و درون محلول آب نمک بخوابانید. زمانی که تلخی بادمجان ها از بین رفت، آن ها را آبکش کرده و اجازه دهید، تا به خوبی خشک شوند.

اگر می خواهید بادمجان های کم روغن و سالم تری داشته باشید، استفاده از محلول آب نمک و زدن ماست به آن ها می تواند موجب جذب کم تر روغن شود. این کار نه تنها مزه بادمجان ها را تغییر نمی دهد، بلکه باعث جذب کمتر روغن نیز می شود.

حالا نوبت به سرخ کردن بادمجان ها رسیده است. تابه ای مناسب انتخاب کنید، و بادمجان ها را در آن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن بادمجان ها را روی دستمال قرار دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی باید اسنک ها را آماده کنید. ابتدا اطراف نان های تست را با استفاده از قیچی برش می دهیم و روی نان های تست پنیر بریزید و با چاقو آن را پهن کنید.

حالا باید بادمجان های سرخ شده را روی آن قرار دهید. گوجه هایی که از قبل شسته و حلقه ای کرده اید، را روی بادمجان ها بگذارید و ریحان های پاک کرده را به همراه گردو روی مواد می گذاریم. حالا یک لایه نان تست دیگر روی موادمان می گذاریم.

برای گریل کردن اسنک ها می توانیم از اسنک ساز، ساندویچ ساز و … استفاده کنید. ابتدا ساندویچ ساز را داغ کنید و اسنک ها را درون این دستگاه قرار دهید. شما می توانید این اسنک را با استفاده از سس نیز سرو کنید.

مواد اولیه اسنک بادمجان

در صورت دلخواه می توانید، از پنیر پیتزا نیز استفاده کنید. این کار مزه بهتری به اسنک های شما می دهد. اگر می خواهید غذای سالم تر و بدون روغن داشته باشید، می توانید از سولاردم یا فر استفاده کنید.

از دیگر نکات مهم در طرز تهیه اسنک بادمجان می توان به استفاده از سبزیجات معطر اشاره کرد. ترکیب سبزیجات معطر مانند، نعناع و جعفری می تواند در این غذا طعمی بی نظیر داشته باشد. استفاده از قارچ نیز در این مواد دلخواه بوده و می توانید روی مواد قرار دهید، یا سرخ کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *