دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی ریلمی ۹ پرو اسمارتفون میان رده با مشخصات عالی

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در فوریه ۲۰۲۲ از گوشی ریلمی ۹ پرو رونمایی و عرضه شد. این اسمارتفون با تکیه بر دوربین باکیفیت و باتری حجیم می تواند گزینه خرید مناسبی باشد. با بررسی گوشی ریلمی ۹ پرو با امکانات این گوشتی بیشتر آشنا می شوید.

ریلمی ۹ پرو با قیمت مناسب و تمرکز روی دوربین و باتری می تواند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی میان رده خوش قیمت با مشخصات عالی هستند. در این مطلب به بررسی گوشی ریلمی ۹ پرو می پردازیم.

 بررسی گوشی میان رده ریلمی ۹ پرو

ریلمی یکی از زیر مجموعه های شرکت چینی اوپو است که به ساخت گوشی های اقتصادی با مشخصات قابل توجه شهرت دارد. این شرکت در فوریه ۲۰۲۲ برابر با بهمن ماه ۱۴۰۰ از دو گوشی ریلمی ۹ پرو و ریلمی ۹ پرو پلاس رونمایی کرد. و دو اسمارتفون مذکور در ۲۶ فوریه به بازار عرضه شدند که با قیمت مناسب و تمرکز روی دوربین و باتری می توانند گزینه خرید خیلی خوبی باشند.

به گفته شرکت ریلمی، گوشی ریلمی ۹ پرو پلاس و  گوشی ریلمی ۹ پرو به ترتیب جانشین مستقیم ریلمی ۸ پرو و ریلمی ۸s 5G می باشند. این گوشی ها می توانند یکی از بهترین اسمارتفون های شرکت ریلمی برای سال ۲۰۲۲ باشند. تفاوت نسخه پرو با نسخه پرو پلاس در این است که دومی از تنظیمات دوربین برتر، شارژ و تراشه سریعتر بر عکاسی متمرکز بوده و رنگ آبی سان رایز با قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی خورشید یا هر نور فرابنفش دیگری، تغییر رنگ می دهد.

با این وجود در صورتی که به فکر خرید یک میان رده خوش قیمت با مشخصات عالی هستید؛ گوشی ریلمی ۹ پرو می تواند انتخاب مناسبی پیش روی شما باشد. گوشی ریلمی ۹ پرو از هر نظری نسبت به ریلمی ۸S 5G بهتر بوده و مشخصات فنی بسیار خوبی از جمله تراشه قدرتمند میان رده، باتری با ظرفیت بالا و سرعت شارژ سریع و همچنین دوربین اصلی ۶۴ مگا پیکسلی بهره می برد. با ما همراه باشید تا مشخصات بیشتر و قیمت گوشی ریلمی ۹ پرو را مورد بررسی قرار دهیم.

  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری

در بررسی طراحی ظاهری گوشی ریلمی ۹ پرو با آنکه انتظار می رفت متریال بهتری از این اسمارتفون شاهد باشیم ولی این شرکت از پلی کربنات برای ساخت آن بهره برده است که البته کیفیت بسیار خوبی داشته و نمی توان انتقادی به کیفت ساخت داشت. در ضمن دوربین سلفی با طراحی هول پانچ در گوشه بالای نمایشگر تعبیه شده و یک گوشی تقریبا کم حاشیه را شاهد هستیم.

بررسی طراحی براق پنل پشتی گوشی ریلمی ۹ پرو نشان می دهد که به راحتی جاذب اثر انگشت و لک می باشد ولی زیبایی و جلوه خاصی به دستگاه بخشیده است. بدنه شیشه ای گوشی در این رنگ به لایه فتوکرومیک مجهز بوده  که در برابر نور خورشید یا اشعه فرابنفش در عرض سه ثانیه از طیف آبی به طیف صورتی- قرمز تغییر رنگ پیدا می کند. البته این اولین بار نیست که چنین ویژگی را بدنه پشتی یک گوشی شاهد هستیم و قبل از این در ویوو V23 , V23 PRO نیز شاهد این قابلیت بوده ایم.

پورت جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز در این گوشی حضور دارد و حسگر اثر انگشت هم  برای کاهش هزینه روی کلید پاور طراحی شده است. این سنسور سرعت بسیار بالایی در باز کردن قفل صفحه از خود نشان داد و ضمنا در رنگ های جذاب آبی، مشکی و سبز عرضه می شود تا اکثر سلیقه ها را مجاب کند.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش ابتدا به بررسی سخت افزاری گوشی ریلمی ۹ پرو می پردازیم. این روزها یکی از فاکتورهای جذب مشتری و فروش بیشتر اسمارتفون ها، قدرت سخت افزاری شان می باشد و علاوه بر گیمرها، پردازش و سرعت گوشی حتی برای کاربران عادی نیز حائز اهمیت شده است. ریلمی با آگاهی از این موضوع به سراغ تراشه شرکت کوالکام رفته که بین کاربران گوشی های هوشمند اعتبار بالایی دارد.

به این ترتیب در دل گوشی ریلمی ۹ پرو تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G  جای گرفته است که برای یک میان رده مناسب بوده و امتیاز بنچمارک آنتوتوی آن نشان داد برای اجرای بازی های گرافیکی نیز مشکلی نداشته و به سادگی می توان با گوشی ریلمی ۹ پرو بازی انجام داد.

پشتیبانی از اینترنت پر سرعت نسل پنجم هم به کاربر در اجرای بهتر گیم های آنلاین کمک زیادی خواهد کرد. این تراشه بر پایه معماری ۶ نانومتری بنا شده و این فناوری ساخت نازک، سبب مصرف بهینه باتری و از سویی مانع تولید گرمای اضافی توسط آن می گردد. قابل ذکر است پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۹ نیز این تراشه را همراهی می کند که پردازش های گرافیکی سریعی دارد.

بررسی ها نشان داد برای گوشی ریلمی ۹ پرو حافظه های رم ۶/۸ گیگابایت به همراه حافظه  داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است. از این رو به نظر نمی رسد از نظر حافظه ذخیره سازی با مشکلی مواجه شوید.

در ادامه نرم افزار گوشی ریلمی ۹ پرو را مورد بررسی قرار می دهیم. از نظر نرم افزاری این اسمارتفون کاملا بروز بوده و آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۱۲ و رابط کاربری انحصاری ریلمی UI 3.0 برای آن در نظر گرفته شده است. این رابط کاربری عملکرد روان و بسیار عالی را به اجرا گذاشته و ناسازگاری یا تاخیر خاصی در آن مشاهده نشد. البته هنوز مشخص نیست ریلمی برای چند سال آپدیت نرم افزاری گوشی ریلمی ۹ پرو را ارائه می دهد.

نمایشگر بسیار خوب

با این که همه میان رده ها به استفاده از نمایشگرهای با کیفیت آمولد روی آورده اند ولی در گوشی ریلمی ۹ پرو پنل IPS LCD به کار گرفته شده است. البته این نمایشگر با سایز ۶.۶ اینچ کیفیت بسیار خوبی داشته و به جزو نوع پنل استفاده شده در سایر موارد کم نقص بوده است.

این نمایشگر رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی عالی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای تماشای فیلم تبدیل می نماید. در ضمن نرخ نوسازی فوق العاده ۱۲۰ هرتزی آن نیز وبگردی و بازی کردن را برای کاربر لذت بخش خواهد ساخت. در مجموع با یک نمایشگر با کیفیت روبرو هستیم که پاسخگوی نیاز کاربر می باشد.

دوربین باکیفیت

در پنل پشتی گوشی ریلمی ۹ پرو ماژول مستطیل شکل دوربین ها میزبان لنزهای سه گانه است که شامل لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسل است. این تنوع لنزی عکاسی مناسبی را به همراه دارد. با دوربین اصلی در نور روز عکس های باکیفیتی به ثبت می رسد به نحوی که دارای شارپنس و جزئیات خوبی هستند و شاهد نویز کمی در تصاویر هستیم.

در ضمن با این دوربین ها امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل نیز وجود دارد سنسورهای اولترا واید و ماکرو نیز کیفیت و عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهند. هر چند رقبای هم رده گوشی ریلمی ۹ پرو در بخش دوربین عملکرد بهتری داشته اند. قابل ذکر است دوربین سلفی این گوشی از لنز ۱۶ مگاپیکسلی بهره می برد و این مدل برای برقراری تماس های تصویری و عکاسی سلفی مناسب بوده و به خوبی کار راه انداز می باشد.

باتری بزرگ

تامین انرژی گوشی ریلمی ۹ پرو بر عهده باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی آن می باشد که با توجه به تراشه استفاده شده در گوشی مصرف بهینه ای داشته و قطعا رضایت کاربر را به همراه دارد. در ضمن از قابلیت فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می کند و به سرعت فول شارژ می شود. باید اشاره کرد که شارژ و ظرفیت باتری نسبت به مدل قبلی تغییری پیدا نکرده است.

قیمت گوشی

گوشی ریلمی ۹ پرو در بازار جهانی با قیمت حدود ۳۳۰ یورو عرضه می شود که با نگاهی به مشخصات آن پی خواهید برد که قیمت منصفانه ای است. البته ریلمی نسبت به سایر برندهای معروف اندرویدی، سابقه و کاربران کمتری داشته و یکی از سیاست های اصلی این شرکت جهت جذب مشتری بیشتر و تداوم حضور در بازار رقابتی گوشی های هوشمند، قیمت گذاری مناسب می باشد.

قیمت این گوشی در بازار ایران به علت هزینه های جانبی مانند واردات ممکن است کمی بالاتر از قیمت جهانی آن باشد که باز هم ارزش خرید آن بالاست. در صورت تمایل برای آشنایی با ریلمی C11 روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *