دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آلرژی در دوران شیردهی و لیست خوراکی های حساسیت زا

  • سحر هودانلویی
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

آلرژی و حساسیت به برخی مواد غذایی در نوزادها نیز وجود دارد که در برخی موارد با شیر مادر نیز انتقال می یابد که برای آشنایی با آلرژی در دوران شیردهی و نکات مرتبط ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مواردی به مانند زایمان از روش سزارین می تواند ریسک ابتلای مادر را به عارضه هایی همانند دیابت، آلرژی های غذایی، کم خونی، بواسیر و حتی زایمان زودرس منجر نماید. این در حالتی است که برخی خانم های در دوران شیردهی نیز ممکن به دیر اختلالاتی مبتلا شوند که حس خوبی از این تجربه های شیرین زندگی خود دریافت نکنند. با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا در رابطه با آلرژی در دوران شیردهی و روش های کنترل آن به خوبی آشنا شوید.

روش های کنترل آلرژی در دوران شیردهی

آشنایی با علت و روش های کنترل آلرژی در دوران شیردهی

گفتنی می باشد که چیزی در حدود ۱۵ درصد از افراد متعلق به آمریکای شمالی از برخی عارضه های آلرژیکی برخوردار هستند و آن ها شامل برخی بثورات پوستی خفیف و تا شدید می شوند که به برخی بیماری ها به مانند آسم تغییر پیدا می کند. همچنین اگر می خواهید نسبت به حساسیت هایی که در این دوران گریبان گیرتان می شود، اطلاع پیدا کنید باید سابقه خانوادگی خود را در رابطه با بیماری هایی ک به آن ها مبتلا هستید، آگاهی پیدا کنید.

نوزاد هایی که به برخی شیر ها حساسیت نشان می دهند با مصرف شیر مادر می توان از عوارض آن ها جلوگیری کرد اما باید توجه داشت که تنها این عامل در پیشگیری از بروز حساسیت ها تاثیر نمی گذارد. برای کنترل این شرایط به طور کامل باید بدن نوزاد را از نظر ایمنی به خوبی تقویت نمایید و همچنین مادران شیرده با مصرف برخی داروهای کنترل کننده از طریق شیر می توانند آن را به نوزاد انتقال دهند که به همان میزان تاثیر خود را قائل است.

نوزاد در سن ۴ الی ۹ ماهگی در بیشترین دوره مواجهه با حساسیت ها قرار دارد که می تواند در بدن او ب صورت های مختلف بروز نماید. گفتنی است که با کمک شیر خود و استفاده از دارو های کنترل کننده آلرژی در دوران شیردهی و به عقب انداختن مصرف برخی از خوراکی های جامد در دوران شیردهی و ادامه دادن این روند تا سن ۴ تا ۶ ماهگی می توانید از بروز آلرژی های مرتبط در این دوران تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید.

به طور معمول پروتئین ها از دسته مواد غذایی های هستند که بدن نوزاد به سرعت نسبت به آن ها واکنش نشان داده می تواند به حساسیت هایی منجر گردد. از این رو خوراکی های دارای پروتئین را نباید تا سن ۸ ماهگی به کودک دهید و این امر به شدت پیشنهاد نمی شود. گفتنی است که شیر مادر برای نوزاد از پروتئین به اندازه و مناسبی برخوردار است که می توان نیاز های آنان را به طور کامل تامین نماید.

معرفی خوراکی های آلرژی زا در دوران شیردهی

خوراکی های حساسیت زا

ار مواد غذایی که بالاترین حساسیت غذایی را برای فرد ایجاد می کند، می توان به موارد زیر اشاره داشت. همچنین باید توجه داشت که مصرف این خوراکی ها برای جلوگیری از بروز آلرژی در این دوران به حداقل برسانید.

  •  آرون گروپس
  • تخم مرغ
  • شیر
  • فرآورده های لبنی
  • بادام زمینی
  • لوبیا
  • سویا
  • گندم
  • ماهی
  • گوشت مرغ

در پایان سال های ۱۹۷۰ بسیاری از محققان در پی انجام پژوهش هایی به انجام بحث و بررسی هایی پرداختند که موضوع بر این بود که مادران شیرده با مصرف چه نوع خوراکی هایی می توانند نوزاد خود را از ابتلا به حساسیت ها ایمن نگه دارند. نتیجه بر این حاصل شد که پیروی مادر از برخی برنامه های غذای به مراتب می تواند، حساسیت کودک را بیشتر کند. همانطور که مطالعه کردید، پروتئین سبب بروز آلرژی هایی می شوند که با انتقال از شیر مادر می توانند در کودک حساسیت هایی ایجاد کنند.

علت بروز آلرژی در دوران شیردهی

در صورتی که مطالعه این مطلب برایتان موثر واقع گشت با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند غذاهای ممنوع در شیردهی و گلاب در دوران شیردهی می توانید باری دیگر با ما همراه شده و اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *