دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی تابه ای ساده و خوش طعم

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

طرز تهیه شیرینی تابه ای بسیار ساده می باشد و هر فردی می تواند در خانه این شیرینی ها را تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرد. این نوع شیرینی ها هزینه بسیاری ندارند و معمولا با کم ترین هزینه ها ساخته خواهند شد.

شیرینی تابه ای در واقع ساده ترین نوع از شیرینی ها می باشد ولی تنها تفاوتی که با سایرین دارد در این است که شما باید آن ها را در یک تابه بپزید و دیگر نیازی به فر نخواهید داشت. در مطالب قبلی دستور تهیه شیرینی جو و شیرینی فندقی را برایتان بیان کردیم و در ادامه طرز تهیه شیرینی تابه ای را آموزش می دهیم و نکات آن را برای شما خواهیم گفت.

طرز تهیه شیرینی تابه ای

مواد لازم

  • آرد ۴ قاشق چای خوری
  • پودر قند ۲ قاشق غذا خوری
  • کره ۷۰ گرم
  • بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
  • شکلات تخته ای به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی تابه ای دلچسب

برای این که بتوانید این شیرینی را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید نیاز است تا قبل از این که شروع به کار کنید کره را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید و سعی کنید آن را به دمای محیط برسانید. برای این کار نیازی به انجام کار های بسیار پیچیده نمی باشد و کافی است آن را در یک ظرف بگذارید و بیرون از یخچال قرارش دهید.

پودر قند را به همراه کره ای که به دمای محیط رسیده است با استفاده از لیسک خوب مخلوط کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که این ترکیب دارای یک رنگ روشن و حجیم تر شود. بعد از این که ترکیب با ظواهر گفته شده بدست آمد می توانید تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را از سفیده جدا کنید.

زرده تخم مرغ را در کاسه می ریزیم و به همراه ترکیب خوب هم می زنیم. برای این که کار شما راحت تر شود می توانید از همزن برای این کار استفاده کنید. کم کم آرد را به همراه بکینگ پودر به این مواد اضافه می کنیم و در انتها کاکائو ها را نیز به آن ها اضافه کنید.

نحوه درست کردن شیرینی تابه ای

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بهتر است آرد را از قبل سه بار به همراه بکینگ پودر الک کنید. این روش باعث می شود تا پف شیرینی های شما بهبود یابد. بعد از این که آرد را با مواد ترکیب کردید باید آن را خوب ورز دهید. بعد از این که خمیر خوب ترکیب شد می توانید تابه ای را روی گاز قرار داده و خوب آن را گرم کنید. بهتر است از تابه های رژیمی برای این کار استفاده کنید.

کف تابه را با استفاده از کاغذ های روغنی بپوشانید و مواد را به اندازه یک گردو بردارید و گرد کرده و در کف تابه که با کاغذ پوشیده شده است قرار دهید. می توانید درون این شیرینی ها را با مقداری شکلات پر کنید.

شیرینی ها را درون تابه قرار دهید تا پخته شوند. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پخته شدن آن ها طول می کشد و بعد از این که شیرینی ها پخته شد می توانید روی آن ها را با استفاده از پودر پسته تزیین کنید.

بعد از این که این شیرینی ها پخته شد می توانید آن ها را درون ظرف بچینید و اجازه دهید خوب سرد شوند و بعد آن ها را به همراه چای و دمنوش ها میل کنید.

شیرنی تابه ای و دستور تهیه آن

از این که تا کنون همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و در ادامه می توانید طرز تهیه انواع شیرینی را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *