دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه آیس لاته نوشیدنی عالی با طعم اسپرسو

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

طرز تهیه آیس لاته بسیار ساده است و در حین تهیه آن باید چند نکته ساده و کاربردی را به یاد داشته باشید تا طعم خوبی به آن بدهید. برای تهیه این نوشیدنی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آیس لاته یکی از نوشیدنی های سرد می باشد که بر پایه اسپرسو است. در کنار این نوشیدنی سرد می توانید از مواد دیگری نیز استفاده کنید. استفاده از مواد دیگر در این نوشیدنی کاملا بسته به سلیقه شما است و می توانید این نوشیدنی را به دلخواه تهیه کنید. در مطالب قبلی شما را با دستور تهیه نوشیدنی پیناکولادا و شیک شکلات آشنا کردیم و در ادامه شما را با طرز تهیه آیس لاته آشنا خواهیم کرد.

آیس لاته نوشیدنی خاص بر پایه اسپرسو

آیس لاته یا همان آیس لته یکی از نوشیدنی هایی می باشد که با اسپرسو و شیر تهیه می شود. این نوشیدنی دارای یک سری خواص بسیار خوب برای افرادی می باشد که نمی توانند به صورت مستقیم از لبنیات استفاده کنند.

مواد لازم

  • اسپرسو ۱ شات
  • شیر ۶ برابر اسپرسو
  • یخ به میزان لازم
  • طعم دهنده های مختلف در صورت نیاز به میزان لازم

طرز تهیه آیس لاته خوش طعم

برای تهیه این نوشیدنی سرد و خوشمزه نیاز است تا یک شات اسپرسو تهیه کنید. می توانید این کار را با قهوه جوش دستی و یا اتومات انجام دهید. بعد از این که قهوه شما آماده شد باید به آن کمی زمان بدهید تا خنک شود.

لیوان بزرگی بردارید و آن را از یخ پر کنید. اگر دوست دارید از طعم دهنده ها استفاده کنید باید در این مرحله آن را اضافه کنید و هر طعم دهنده ای که دوست دارید را روی یخ ها بریزید.

بعد از اضافه کردن طعم دهنده می توانید شیر را روی یخ ها بریزید و در انتها اسپرسو را اضافه کنید تا آیس لاته شما آماده شود.

  •  آرون گروپس

مواد لازم برای آیس لاته

تنها تفاوتی که آیس لاته و لاته معمولی با یک دیگر دارند در میزان کافئینی می باشد که بدن آن را دریافت می کند و این نسبت در آیس لاته بدن میزان کم تری کافئین دریافت می کند. این نوشیدنی سرد را معمولا در تابستان ها سرو می کنند و منجر به خنکی بدن خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *