دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیک شکلات یک نوشیدنی باکلاس و خوشمزه در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۵ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه شیک شکلات را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این نوشیدنی سالم در منزل نهایت لذت را ببرید.

میلک شیک از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این نوع نوشیدنی را در منزل به راحتی تهیه کنید. در دستور ساخت شیک شکلات از شیر سرد و بستنی شکلاتی و پودر کاکائو و شکلات و کف خامه و سس شکلاتی استفاده می شود در ادامه با طرز تهیه شیک شکلاتی آشنا خواهید شد بنابراین تا پایان مطلب همراه ما باشید.

میلک شیک نسکافه، میلک شیک انبه، میلک شیک شکلات و میلک شیک طالبی از انواع نوشیدنی های خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید نوشیدنی بی نظیری را در منزل تهیه کنید بهتر است از تهیه این نوع نوشیدنی ها غافل نشوید.

طرز تهیه شیک شکلات

مواد لازم برای یک نفر

  • شیر سرد : ۳۰۰ سی سی
  • پودر کاکائو : دو قاشق چایخوری
  • بستنی شکلاتی : سه اسکوپ
  • شکلات پذیرایی : دو عدد
  • کف خامه : به میزان لازم
  • سس شکلات : به میزان لازم

طرز تهیه شیک شکلات نوشیدنی خوش طعم

برای تهیه میلک شیک شکلات شیر سرد و پودر کاکائو و بستنی شکلاتی و شکلات پذیرایی را درون مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

اضافه کردن شیر به میلک شیک دستور تهیه شیک شکلات

سس شکلات را به دیواره لیوان ۵۰۰ سی سی بزنید و بعد از اینکه همه مواد با یکدیگر به خوبی میکس شدن میلک شیک را چک کنید تا سفت نشده باشد و اگر شیک شکلات سفت شد آن را به کمک شیر رقیق کنید و اگر شیک شکلات رقیق شد مقداری بستنی به آن اضافه کنید تا سفت شود توجه داشته باشید که شیک شکلات نباید رقیق یا سفت باشد.

میلک شیک شکلاتی خوشمزه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از آماده شدن شیک شکلات آن را درون لیوانی که با سس شکلاتی تزیین کرده اید بریزید.

ریختن شیک شکلات درون لیوان شیشه ای

روی این نوشیدنی را با کف خامه تزیین نمایید می توانید برای تزیین زیبای این نوشیدنی از سس شکلات و شکلات رنده شده استفاده کنید.

تزیین شیک شکلات

نکات طلایی برای تهیه شیک شکلات

  1. اگر تمایل دارید شیک شکلات را برای چند نفر درست کنید میزان مواد را چند برابر کنید.
  2. برای سرو شیک شکلات بهتر است از لیوان های شیشه ای بلند استفاده کنید.
  3. با افزودن یک قاشق چایخوری قهوه به شیک شکلات می توانید موکا شیک تهیه کنید.
  4. در صورت تمایل می توانید برای طعم بهتر شیک شکلات از شکر استفاده کنید.

تزیین شیک شکلاتی

آموزش تهیه میلک شیک شکلاتی خوشمزه

میلک شیک شکلاتی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را با میکسر و بدون دسترسی به میکسر آموزش خواهیم داد تا بتوانید آن را تهیه  و در مهمانی ها و دورهمی ها نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • بستنی وانیلی : چهار اسکوپ
  • شیر : یک فنجان
  • پودر کاکائو : یک قاشق غذا خوری
  • شکلات : یک قاشق غذا خوری

روش ساخت میلک شیک شکلاتی

مراحل تهیه :

در روش تهیه میلک شیک شکلات در صورت در دسترس بودن میکسر یا مخلوط کن ابتدا شیر را همراه با پودر کاکائو و بستنی وانیلی داخل مخلوط کن ریخته و آن را چند پالس بزنید تا مایع یکدستی ایجاد شود.

حالا میلک شیک را داخل دو لیوان بزرگ ریخته و بعد شکلات را داخل میکسر ریخته و آن را نیز چند پالس کوتاه زده تا شکلات به شکل یکدست خرد شود و از آن جهت تزیین میلک شیک استفاده نمایید.

در صورت عدم دسترسی به میکسر یا مخلوط کن ابتدا کاسه جاداری را انتخاب کرده و شیر را همراه با پودر کاکائو و بستنی به خوبی با کمک فاشق یا همزن دستی مخلوط کنید.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه میلک شیک شکلاتی بعد از یکدست شدن مواد آن را داخل لیوان ریخته و بعد شکلات را با کارد خرد کرده و جهت تزیین از آن استفاده نمایید و در صورت تمایل می توانید به میزان دلخواه شکر نیز بفزایید.

نکته : به منظور تزیین میلک شیک علاوه بر شکلات خرد شده  از مواد متنوعی بسته به سلیفه تان استفاده کنید.

آموزش تهیه میلک شیک شکلاتی

در این آموزش با طرز  تهیه شیک شکلات آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوشیدنی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با انواع نوشیدنی سرد شما عزیزان می توانید روی لینک کلیک کرده و  با نحوه تهیه نوشیدنی مورد علاقه تان آشنا شوید و به راحتی تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *