دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش دوخت ساک نوزاد دختر و پسر

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش دوخت ساک نوزاد یا همان ساک حمل وسایل نوزاد را به رشته ی تحریر خواهیم کشید که از شما دعوت می کنیم تا برای آشنایی با روش دوخت این ساک به بیانی ساده در منزل همراه آرگا باشید.

ساک به بیانی معنای همان کیف را می دهد که کاربرد اصلی آن نگهداری و انتقال وسایل است که از نظر شکل، اندازه، طرح و رنگ و … دارای تنوع بالایی هستند. البته که کاربرد اصلی آنها همگی نگهداری و جابجایی است, اما اینکه قصد نگه داشتن و جابجایی چه وسایلی را دارید؛ قطعا متریال به کار رفته و اندازه و شکل آن متفاوت انتخاب می شود. ساک نوزاد یکی از انواع ساک ها و یکی از اجزای سیسمونی می باشد که انتخاب و تهیه آن از سوی مادران بسیار مهم محسوب می گردد. در مطالب پیشین با دوخت قنداق فرنگی و دوخت پیشبند نوزاد آشنا شدید، آرگا در این مطلب دوخت ساک نوزاد را به بیانی ساده برای شما مادران عزیز آموزش می دهد.

آموزش ساک نوزاد به روشی ساده

آموزش دوخت ساک نوزاد

اگر در تکاپوی تهیه سیسمونی هستید، به خصوص اگر برای زوج جوانی هستید که برای اولین بار مادر شدن را تجربه خواهید کرد. در این تکاپو حتی اطرافیان نیز سهیم هستند زیرا شور و انرژی خاصی همه را گرفته است. تشک خواب، کیسه خواب سیسمونی، کیسه خواب مربعی، کیسه خواب ساده، بالشت زمان شیر دادن، بالشت صندلی ماشین، حوله نوزاد و ساک حمل نوزاد و … همگی بخشی از سیسمونی می باشند که البته متناسب با سلیقه مادر و در نظر گرفتن جنسیت فرزند و همچنین میزان هزینه ی تعیین شده، انتخاب می گردد.

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ها برای تهیه سیسمونی قطعا گزینه ی آماده کردن در منزل حسابی مورد توجه قرار گرفته و می گیرد. از دیگر مزایای دوخت ساک نوزاد در منزل لذت تهیه آن با دست ها و انرژی و احساس شما می باشد. ضمن اینکه طرح ساک و پارچه به انتخاب شما و مناسب کودکتان خواهد بود.

اموزش دوختن ساک نوزاد

وسایل مورد نیاز

برای دوخت ساک نوزاد به ابعاد عرض (۱۲ متر)، طول (۲۰)، ارتفاع (۲۵) به وسایل زیر نیاز است:

  • نخ
  • پارچه آستری ۱ متر
  • پارچه اصلی ۱*۳
  • لایی چسب ۱*۳

– قطعات مورد نیاز از پارچه اصلی

  • ۲ قطعه ۱۰*۵۰ سانتیمتری برای دسته های ساک
  • ۲ قطعه ۲۰*۲۷ سانتیمتری برای پشت و جلوی ساک
  • ۲ قطعه ۱۵ * ۲۰ سانتیمتری برای ۲ طرف ساک
  • ۲ قطعه ۱۲ * ۲۷ سانتیمتری برای دسته های ساک
  • ۱ قطعه ۱۵ * ۲۷ سانتیمتری برای کف ساک

قطعات مورد نیاز از لایی چسب

  • ۲ قطعه ۱۲ * ۲۷ سانتیمتری
  • ۲ قطعه ۱۵ * ۲۰ سانتیمتری
  • ۲ قطعه ۲۰ * ۲۷ سانتیمتری

– قطعات مورد نیاز از پارچه آستری

  • ۲ قطعه ۱۲ * ۲۷ سانتیمتری برای در ساک
  • ۲ قطعه ۲۰ * ۲۷ سانتیمتری برای آستری پشت و جلوی ساک
  • ۲ قطعه ۱۵ * ۲۰ سانتیمتری برای آستر کناره های ساک
  • ۱ قطعه ۱۵ * ۲۷ سانتیمتری برای کف ساک

مراحل دوخت ساک

بر روی قسمت پشتی همه ی قطعات پارچه  اصلی غیر از ۲ قطعه ۱۰ * ۱۵ سانتیمتری (دسته های ساک) را لایی چسب زده و اتو نمایید.

  •  آرون گروپس

دو قطعه ۱۵ * ۲۰ سانتیمتری پارچه برای ۲ طرف ساک را در کنار ۱ قطعه پارچه اصلی ۲۰ * ۲۷ سانتیمتری متعلق به قسمت جلویی ساک بگذارید. کناره های ۲ قطعه پارچه کناری را به کناره ی قطعه پارچه جلویی ساک دوخته, بعد پارچه ی ۲۰ * ۲۷ سانتیمتری متعلق به پشت ساک را برداشته و با دوختن این مرحله از دوخت ساک را به پایان برسانید.

دوختن ساک نوزاد با پارچه و مقوا

قطعه ۱۵ * ۲۷ سانتیمتری برای کف ساک را با سنجاق ثابت نگه داشته و سپس آن را بدوزید. سطح رویی کیف را برگردانده، شکاف ها را اتو نمایید، به این ترتیب شکل ساک مستطیلی تر می گردد.

دوخت کیف نوزاد در طراحی

۳ سانتیمتر از کناره قسمت بالای ساک به داخل رفته، برگردانید.

پنج قطعه پارچه آستری را همانند مراحل (۲ و ۳) در پهلوی یکدیگر بگذارید و تنها در انتها باید روی پارچه به سمت بیرون برگردانده نشود.

دوختن ساک نوزاد با استفاده ازهنر و خلاقیت

آماده کردن کف ساک

ته ساک را اندازه گیری نموده و برابر آن از مقوا برش بزنید و در کف ساک بگذارید تا فرم ظاهری ساک در هر حالتی حتی موقع جای دادن لوازم به هم نریزد. سپس پارچه آستری آماده شده را بر روی آن، درون ساک بگذارید.

چهار قطعه (۱۲ * ۲۷ سانتیمتری) پارچه ها را بردارید و با کمک فنجانی، کناره های قطعات را خط بیندازید. توجه داشته باشید لبه های بالای قطعات به گونه ای از روی خط برش بزنید که شکل دایره ای پیدا کند.

دوخت کیف نوزاد برای سیسمونی

از پارچه آستری و پارچه اصلی هر کدام ۱ قطعه برداشته و شکلی بر روی یکدیگر قرار دهید که سطح رویی پارچه ها به سمت یکدیگر باشند. اطراف آن را غیر از کناره ی پایینی پارچه بدوزید.

آشنایی با شیوه دوخت ساک نوزاد

پارچه ی دوخته را پشت و رو نمایید و کناره ی زیری را هم بدوزید. برای آن یکی زبانه ی ساک متعلق به درب ساک مانند مراحل ۸ و ۹ انجام دهید.

دوخت کیف نوزاد با طراحی های زیبا

قطعات (۲ قطعه) ۱۰ * ۵۰ سانتیمتری پارچه دسته های ساک را تا نموده و هر یک از نوارها را از میان اتو نمایید. توجه داشته باشید لازم است پشت پارچه ها رو به یکدیگر بوده، کناره ها را به طرف داخل تا نموده و محکم نمایید. بعد از آنکه کناره ها را محکم نمودید, تای میان آن را باز نمایید. در این حالت تمامی کناره های پارچه لازم است به طرف داخل باشند. ۱ مرتبه دیگر اتو کشیدن خود را تکرار کنید.

دوخت نوارها

کناره های نوارها را دوخته، سفت کنید.

دوخت کیف نوزاد به روشی آسان

دوختن ساک نوزاد برای خوش سلیقه ها

زبانه ها و دسته های ساک را میان لایه ی خارجی و آستر بگذارید و سنجاق بزنید.

آموزش دوخت ساک نوزاد

سنجاق ها را بیرون بکشید و با دوختن همه کناره های بالایی ساک دسته ها و زباله های ساک را سفت کنید. بعد بست های چسبی را به زبانه های ساک بدوزید.

آموزش روش دوخت ساک نوزاد

ساک نوزاد شما آماده می باشد. این ساک هم دخترانه و هم پسرانه است.

آموزش روش دوختن ساک نوزاد

از اینکه تا انتهای اموزش دوخت ساک نوزاد در این مطلب همراه آرگا بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد. برای آشنایی با انواع روش دوخت کیف بر روی قسمت آبی مشخص شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *