دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دوخت پیشبند نوزاد با آموزش ساده و راحت

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، آموزش با مراحل دوخت پیشبند نوزاد به صورت مرحله به مرحله و تصویری آشنا خواهید شد که امیدواریم از دوخت این پیشبند زیبا برای نوزادتان نهایت لذت را ببرید.

پیشبند نوزاد یکی از انواع وسایل ضروروی در سیسمونی نوزاد می باشد که مادران هنگام غذا دادن به کودک استفاده می نمایند. شما می توانید این نوع پیشبند نوزاد را به راحتی با مدل دلخواه تان در منزل بدوزید. برای دوختن پیشبند نوزاد خوب است ابتدا وسایل مورد لازم را تهیه کرده سپس با توجه به مراحلی که برای دوختن این مدل پیشبند ذکر شده اقدام به دوختن آن نمایید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت پیشبند نوزاد

اگر شما عزیزان گرامی علاقمند به دوختن پیشبند برای نوزاد خود هستید، در ادامه این مطلب قصد داریم آموزش دوختن پیشبند زیبا و ساده را معرفی کنیم که بسیار کم هزینه و راحت آماده می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه این بخش همراه ما شوید.

برای دوختن مرحله به مرحله این مدل پیشبند ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس به کمک مراحلی که در ادامه بیان شده می توانید اقدام به دوخت پیشبند کنید.

وسایل لازم برای دوختن پیشبند نوزاد

  1. پارچه
  2. آستر
  3. قیچی
  4. الگو
  5. سوزن و نخ هم رنگ پارچه
  6. سنجاق ته گرد
  7. دکمه جفتی

ابتدا الگو دلخواه را تهیه نمایید، برای این کار یک مستطیل به اندازه ۲۷ در ۹ سانتی متر بکشید در صورتی که لبه بلند مستطیل لبه کاغذ قرار بگیرد و همچنین گوشه مستطیل را به شکل نیم دایره رسم نمایید.

آموزش مناسب دوخت پیشبند کودک

دوخت پیشبند نوزاد با آموزش راحت و ساده

از بالای مستطیل حدود دوازده سانتی متر پایین آمده و علامت بزنید، دوباره از بالای مستطیل  سه سانتی متر پایین بیایید. با مداد مشکی یا رنگی گردی حلقه را همانند شکل زیر رسم کنید. این شکل الگو مناسب برای پیشبند است، سپس دور الگو را قیچی کنید.

  •  آرون گروپس

روش مناسب و ساده از دوخت پیشبند کودک

پشت پارچه از وسط تا کنید و الگویی را که تهیه کردید را بر روی پارچه قرار داده و دور الگو را با توجه با یک و نیم سانتی متر برای دوخت قیچی کنید.

دوخت پیشبند کودک

همچنین آستر را هم به همین ترتیب برای هر پیشبند کودک یک مرتبه از آستر و یک مرتبه از پارچه اصلی قیچی کنید. در شکل زیر ۲ پارچه آستر و ۲ پارچه اصلی را می بینید.

آموزش درست خیاطی برای پیشبند

حال همانطور که در تصویر می بینید، آستر و رویه پارچه اصلی را سوزن بزنید. توجه داشته باشید که پشت پارچه رو به شما باشد و روی پارچه به طرف آستر قرار بگیرد.

دوخت پیشبند نوزاد با آموزش ساده

دور تا دور پارچه را با چرخ خیاطی با فاصله ۱.۵ سانتی متر از لبه بدوزید.

مرحله آموزش دوخت پیشبند نوزاد

توجه نمایید که برای ریش ریش نشدن پارچه می توانید با چرخ زیگزاک بدوزید یا اینکه سردوز کنید، حال شما با لبه قیچی دور تا دور کار را چرت های کوچک بزنید تا هنگام پشت و رو کردن کار راحت باشید.

مرحله دوخت پیشبند برای کودک

در مرحله بعدی دوخت پیشبند، اکنون از شکاف پایین، به رو برگردانید و اتو کنید، توجه داشته باشید که لبه باز پایین را به داخل تا کنید و اتو کنید.

آموزش خیاطی پیشبند کودک

آخرین مرحله نیز لبه پایین را پس دوزی کنید و یک دکمه جفتی به دو طرف پشت گردن پیشبند بدوزید.

نحوه خیاطی کردن پیشبند نوزاد

آموزش دوخت پیشبند نوزاد

در این مطلب از مجله آرگا، آموزش ساده و راحت دوختن پیشبند برای نوزادان دختر و پسر را برای شما عزیزان ارائه نموده ایم که امیدواریم با توجه به آموزشی که ذکر شده بتوانید پیشبند را به راحتی در منزل آماده کرده و استفاده کنید. همچنین می توانید برای مشاهده نحوه دوخت قنداق فرنگی و دوخت پاپیون کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *