دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آرایش پوست با منافذ باز و قواعد نانوشته آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آرایش و زیبایی مجله آرگا نحوه آرایش پوست با منافذ باز را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

منافذ بزرگ پوست ممکن است باعث شوند تا پوست صورت یکدست به نظر نرسد از این رو بهتر است شما با رعایت تکنیک های آرایش پوست با منافذ باز این منافذ بزرگ را بپوشانید تا ظاهری ایده آل و بدون نقص داشته باشید.

نحوه انجام آرایش پوست با منافذ باز

میکاپ صورت اگر بدرستی انجام شود تغییرات مثبتی در ظاهر خانم ها ایجاد می شود از این رو بهتر است شما در هنگام انجام میکاپ صورت خود ترفندهایی را رعایت کنید تا پوستی شاداب و ظاهری جذاب تر داشته باشید. در مطالب قبلی میکاپ برای پوست چرب و میکاپ برای پوست خشک را مشاهده کردید در ادامه با نحوه میکاپ برای پوست با منافذ باز آشنا خواهید شد.

میکاپ برای پوست با منافذ باز

مراحل انجام میکاپ برای پوست با منافذ باز

۱.ابتدا به پوست صورت خود کرم حاوی رتینوئید و ویتامین آ بزنید تا لایه محافظی روی پوست تان ایجاد شود همچنین این نوع کرم باعث می شود تا منافذ پوست کوچک شوند و پوست ظاهری صاف تر داشته باشد همچنین بعد از استفاده از این کرم ها باید مدتی صبر کنید تا کرم روی پوست صورت تان خشک شود.

۲. از کرم زیر ساز مخصوص آرایش که حاوی دایمتیکون است استفاده نمایید و کرم را در سراسر پوست صورت خود بزنید. توجه داشته باشید که کرم پودر می تواند وارد منافذ باز صورت شود و باعث بزرگ شدن منافذ گردد از این رو بهتر است کرم پودر را به صورت مستقیم روی پوست خود نزنید.

آرایش برای پوست با منافذ باز

۳. مقدار کمی از کرم پودر را به کمک برس آرایشی یا اسفنج روی پوست صورت تان پخش نمایید بهتر است برای زیرسازی میکاپ از محصولات آرایشی استفاده نمایید که روی آن ها عبارت noncomedogenic درج شده است زیرا این محصولات آرایشی باعث بسته شدن منافذ باز پوست نمی شوند همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کرم پودر نه تنها باعث کوچک تر به نظر رسیدن منافذ نمی شود بلکه باعث می شود تا توجه افراد به منافذ جلب شود و چین و چروک های روی پوست صورت بیشتر مشاهده شوند.

  •  آرون گروپس

۴. در طول روز به جای استفاده از کرم پودر بهتر است چربی اضافه پوست تان را به کمک دستمال های مخصوص جاذب چربی پاک نمایید تا لایه های آرایشی زیاد باعث انسداد منافذ بزرگ نشوند و در نتیجه این منافذ بزرگ تر به نظر نرسند.

نحوه میکاپ صورت با منافذ باز

۵. بعد از پوشاندن و یکدست کردن پوست صورت می توانید به آرایش چشم ها و آرایش ابرو ها و گریم گونه ها و لب ها بپردازید تا ظاهری جذاب تر داشته باشید.

۶. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت تان از پودر فیکس استفاده نمایید.

میکاپ صورت

۷. قبل از خواب میکاپ صورت خود را پاک کنید زیرا وقتی شما می خوابید میکاپ می تواند به قسمت داخلی منافذ پوست تان نفوذ کند و آن ها را بزرگ تر نشان دهد همچنین ماندن میکاپ در زمان خواب روی پوست صورت باعث ایجاد لک روی پوست می شود.

۸. در صورت تمایل می توانید پوست تان را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست که باعث بسته شدن منافذ می شوند از سطح پوست جدا شوند همچنین می توانید دو تا سه روز در هفته از اسکراب همراه با لایه بردار شیمیایی استفاده نمایید.

آرایش پوست با منافذ باز

در این مطلب با نحوه میکاپ پوست با منافذ باز آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در زمینه میکاپ صورت خود بدست آورده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *