دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص میوه تاماریلو و آشنایی بیشتر با فواید خوردن این میوه

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن اطلاعات در مورد خواص میوه تاماریلو به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از این میوه استفاده کنید و رژیم غذایی خود را بعد از استفاده از این میوه بهبود بخشید.

خواص میوه تاماریلو برای پیشگیری از سیاری از بیماری ها بسیار مفید می باشد و شما می توانید با استفاده از این میوه که بسیار شبیه به گوجه فرنگی می باشد ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی را به بدن خود برسانید.

خواص میوه تاماریلو

خواص میوه تاماریلو

این گیاه اغلب با گوجه فرنگی اشتباه گرفته می شود زیرا شبیه آن ها بوده و در خوشه هایی شبیه به آن ها رشد می کند.  تاماریلو اغلب به شکل مستطیلی یا مربعی می باشد. برخی از این میوه به اندازه بادمجان های بسیار کوچکی هستند مکه می توانید آن ها را از خوشه ها بچینید و بلافاصله مورد استفاده قرار دهید. این میوه به کشور نیوزلند مربوط می شود و بومی های آن منطقه علاقه بسیار زیادی به این میوه دارند و از این میوه در موارد بسیار زیادی استفاده می کنند. این میوه در رنگ های بسیار مختلفی وجود دارد ولی رنگ غالب آن قرمز می باشد. درون میوه تاماریلو شبیه به گوجه فرنگی و آلو می باشد. این میوه با طعم شیرین و مرطوبی که دارد زمانی که بار اول از آن استفاده کنید شما را به خود مجذوب می کند. در ادامه شما را با خاصیت هایی که این میوه دارد آشنا خواهیم کرد.

کاهش بیماری های قلبی

یکی از بهترین فایده هایی که این میوه برای شما به همراه خواهد داشت سلامت قلب و کاهش مشکلات قلبی می باشد. در واقع تاماریلو می تواند با تنظیم فشار خون از فشار های وارد شده به قلب بکاهد و سلامت آن را تضمین خواهد کرد.

بهبود بینایی

این میوه می تواند منجر به بهبود بینایی شما شود  و با ویتامین هایی که دارد از بروز بسیاری از بیماری های چشمی پیشگیری خواهد کرد.

افزایش متابولیسم

تاماریلو دارای مواد معدنی بسیار زیادی است و می تواند سوخت مورد نیاز سلول های بدن را تامین کند بنابراین اگر بتوانید از این میوه به صورت روتین استفاده کنید متابولیسم بدن شما افزایش یافته و راحت تر می توانید وزن خود را کاهش داده و به سلامت وزنی برسید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خواص میوه تاماریلو

مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها

تاماریلو یکی از مهم ترین میوه هایی می باشد که برای سلامت شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می تواند خطر ابتلا به سرطان ها و مشکلات دیگر که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود را از بین برده و یا آن ها را به حداقل برساند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه نیوزلندی را در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد.

ویتامین A

این ویتامین برای حفظ توانایی چشم ها بسیار مهم است و همچنین می تواند به سلامت پوست و استخوان ها کمک بسیار زیادی کند. تاماریلو دارای مقادیر بسیار زیادی از این ویتامین می باشد و بهتر لاست شما نیز از این میوه غافل نشوید.

ویتامین C

این ویتامین برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و شما می توانید با استفاده از این ویتامین از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیش گیری کنید. این ویتامین همچنین می تواند از بروز مشکلات پیری و پیری زود رس نیز جلوگیری کند.

ویتامین E

استفاده از ویتامین e  به شما کمک می کند تا بتوانید ترکیبات ناپایدار را از بین ببرید و آسیب های سلولی را به حداقل برسانید و  در بیش تر موارد این ویتامین می تواند منجر به افزایش رشد  مو هایتان شود بنابراین استفاده از این میوه نیوزلندی بسیار مفید است.

میوه تاماریلو و فواید آن برای بدن

ویتامین B

این ویتامین از مهم ترین ویتامین هایی می باشند که شما می توانید برای رشد بهتر مو ها و پیشگیری از پیری زود رس از آن استفاده کنید. ویتامین های موجود در این میوه عبارت است از :

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • پیریدوکسین

نکته : البته در برخی موارد شما مقداری از ویتامین B مورد نظر خود را از طریق غذا ها بدست می آورید ولی بخش بسیار زیادی از این ویتامین در تاماریلو نهفته است.

بتاکاروتن

بتاکاروتن یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی می باشد که می تواند با تبدیل شده به ویتامین A فواید بسیار زیادی را به بدن برساند. در واقع تاماریلو هایی که زرد رنگ هستند بیش ترین مقدار بتاکاروتن را دارند.

اسید کلروژنیک

مطالعات بسیار زیادی بر روی این میوه انجام شده است و اسید کلروژنیک موجود در آن می تواند به افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند کمک کند و سطح قند خون آن ها را تنظیم کرده و از بروز مشکلات جدی در آن ها پیشگیری خواهد کرد.

پتاسیم

پتاسیم یکی از حیاتی ترین مایع های بدن می باشد و باید به مقدار معینی در روز وارد بدن شود در غیر این صورت ممکن است بیماری های بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند. در واقع وجود کلسیم مانع از جذب کلسترول در رگ ها می شود و می تواند از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کند. از دیگر مواد معدنی که در این میوه وجود دارد می توان به پتاسیم، مس، منیزیم و آهن و روی اشاره کرد.

خواص میوه تاماریلو

بهبود مشکلات پوستی

ویتامین هایی که در این میوه وجود دارد به شما کمک می کند تا بتوانید بیماری های پوستی بسیار زیادی را درمان کنید و پوست سالم تر و درخشان تری داشته باشید. بنابراین می توان گفت یکی از بهترین خواص میوه تاماریلو برای پوست است.

بهبود خلق و خو

بسیاری از مشکلات روحی و خلقی که برای افراد ایجاد می شود معمولا مربوط به کاهش ویتامین ها و مواد معدنی در بدن می باشد و استفاده از تاماریلو می تواند تغییرات خلقی شما را بهبود بخشد و از بروز مشکلات پیچیده پیشگیری خواهد کرد. اگر دچار نوسانات خلقی می شوید می توانید استفاده از این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از بروز تغییرات خلقی پیشگیری کنید.

تسکین لوزه ها

جالب است بدانید که از این میوه به عنوان کاهش درد لوزه های التهاب یافته استفاده می شود و تاثیر بسیار زیادی نیز داد. برگ های این میوه را درون آب جوش می گذارند و آن ها را بعد از مدتی بر روی گردن افراد مشکل دار می بندند.

تاماریلو و خواص این میوه

نحوه استفاده از این میوه

حال که از خواص میوه تاماریلو آگاه شده اید دوست داشته باشید که این میوه را وارد رژیم غذایی خود بکنید. استفاده از این میوه بسیار راحت می باشد و شما می توانی برای سالاد های میوه ای که درست می کنید از این میوه نیز استفاده کنید. می توانید این میوه را با پوست درون سالاد بریزید ولی پوست این میوه به دلیل وجود رنگدانه هایی مانند آنتوسیانین ها کمی تلخ می باشد و ممکن است مورد پسند همه نباشد. از دیگر روش های استفاده از این میوه می توان به استفاده از تاماریلو در کیک، بستنی و ساندویچ های مختلف اشاره کرد.

ارزش غذایی تاماریلو

اگر شما یک عدد تاماریلو متوسط را انتخاب کنید ارزش غذای آن عبارت است از :

  • کالری ۲۲۸ کیلو ژول
  • چربی ۲ گرم
  • ترانس چرب ۰
  • کلسترول ۴ میلی گرم
  • سدیم ۴ میلی گرم
  • کل کربوهیدرات ۴۳ گرم
  • فیبر ۳ گرم
  • شکر ۱۷ گرم
  • پروتئین ۹ گرم
  • ویتامین A 28 درصد
  • کلسیم ۲۳ درصد

ارزش غذایی تاماریلو

این میوه نه تنها بخش بیرونی بلکه بخش درونی آن نیز شباهت بسیار زیادی به گوجه فرنگی دارد. تفاله این میوه را می توان مانند کیوی از پوست آن جدا کرد و مورد استفاده قرار داد. یادتان باشد که این میوه را علاوه بر استفاده برای انواع دسر ها و سالاد ها می توانید برای پختن گوشت نیز استفاده کرده و طعم و مزه دلپذیری به غذا های خود بدهید. این میوه در کشور کلمبیا به صورت آبمیوه فراوری می شود و طرز تهیه آب تاماریلو بسیار راحت می باشد. برای تهیه آب تاماریلو باید این میوه ها را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه درون آب جوش گذاشته تا بتوانید پوست آن ها را به راحتی جدا کنید و تفاله آن را نیز صاف کرده و به همراه مقداری آب می توانید آن را میل کنید. به طور کلی این میوه هیچ ضرری برای بدن ندارد و استفاده از آن می تواند از بروز بیماری های بسیار زیادی پیشگیری کرده و سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *