دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش ثبت آدرس در گوگل مپ و مزیت های انجام این کار

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

ثبت آدرس در گوگل مپ در نسخه موبایل و دسکتاپ یکی از قابلیت های بی شمار در نقشه گوگل می باشد که در این مطلب با نحوه انجام این کار آشنا می شوید.

گوگل مپ بهترین و پر طرفدار ترین اپلیکیشن برای یافتن موقعیت مکانی و مسیریابی دقیق مکان های مختلف می باشد. اگر شما هم مایلید تا برای ثبت آدرس در گوگل مپ, این برنامه جامع و کاربردی اقدام کنید ولی با شیوه انجام این کار، آشنایی ندارید با این مطلب همراه ما باشید.

   

آشنایی با شیوه ثبت آدرس در گوگل مپ

ثبت مکان یا ادرس در برنامه جامع و کاربردی گوگل مپ یکی از انواع قابلیت های بی شمار این نرم افزار می باشد که در نسخه موبایل و دسکتاپ تقریبا مشابه می باشد. اگر شما هم مایل هستید تا در این برنامه به ثبت مکان اقدام کنید.

همانطور که می دانید با توسعه فناوری ها و کسب و کارهای مختلف از این رو می توانید با یک سرچ کوتاه در گوگل مپ به راحتی آدرس مکان مدنظر خود مانند یک رستوران، اداره، فروشگاه و … را بیابید. گوگل مپ بهترین و پرطرفدارترین نرم افزار مسیریابی می باشد که به شما در پیدا کردن موقعیت مکانی دقیق آدرس های مختلف بسیار کمک می کند.

افراد زیادی در این برنامه جامع به ثبت مکان و آدرس کسب و کار خود اقدام کرده اند تا از این طریق راحتتر و سریعتر در دسترس مشتریان و کاربران خود قرار بگیرند و پیدا کردن موقعیت مکانی آن ها امر دشواری نباشد. با استفاده از قابلیت ثبت آدرس یا add place در گوگل مپ این امکان فراهم می شود تا به طور رایگان و حتی بدون داشتن سایتی، اطلاعات مفیدی از کسب و کار شما در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به این ترتیب با این قابلیت کاربردی می توانید کسب و کار خود را به دیگران بهتر معرفی کرده و دیگر نیازی نخواهد بود بارها و بارها اطلاعات مکانی و آدرس کسب و کار خود را به افراد مختلف ارائه دهید.

از آنجا که گوگل برای توسعه کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا ابزارها و امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران گذاشته است، بسیاری از کسب و کارها از این ابزارها استفاده بهینه ای در جهت بهبود و توسعه کسب و کارهای مختلف نموده اند. یکی از مطرح ترین خدماتی که توسط گوگل ارائه می شود قابلیت ثبت آدرس در  گوگل مپ می باشد.

راه اصولی برای ثبت موقعیت و اطلاعات کسب و کاری استفاده از سرویس گوگل مای بیزنس است ولی با توجه به تحریم بودن این خدمات نیز برای کاربران ایرانی گوگل مپ به عنوان راهکار جایگزین معرفی شده ست. در ادامه مرحله به مرحله با شیوه ثبت آدرس در گوگل مپ آشنا می شوید که در نسخه موبایلی و دسکتاپ تقریبا مشابه یکدیگر است. پیش از شروع کار به مزیت های ثبت آدرس در این برنامه اشاره می شود.

مزیت های ثبت مکان در برنامه گوگل مپ

احتمالا برای شما هم جالب باشد، هنگامی که در گوگل فروشگاه یا سرویسی را جستجو می کنید اگر موقعیت مکانی تان توسط جی پی اس گوشی هوشمند یا آی پی رایانه برای گوگل قابل شناسایی باشد، نتایج حاصله به صورت عجیبی نزدیکترین فروشگاه هایی می باشند که از نظر جغرافیایی از موقعیت مکانی شما فاصله کمی دارند. به عبارتی نزدیکترین فروشگاه ها به شما را نمایش می دهد.

افزودن مکان به گوگل، این امکان را فراهم می آورد اگر نام شرکت، فروشگاه یا مغازه تان و در ضمن خدمات شما در گوگل جستجو بشود. در طرف راست نتایج جستجو، نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب و کارتان برای فرد جستجو کننده نمایش داده می شود. بعلاوه این آدرس در نرم افزار و سایت گوگل مپ هم به کاربران نشان داده می شود.

این اطلاعات شامل نام محل یا کسب و کار، آدرس سایت و شماره تلفن، ساعت کاری، عکس های فضای داخلی و بیرونی کار، راه های دسترسی و مسیر یابی، عکس های ۳۶۰ درجه گوگل ، کامنت و نظرات کاربران در مورد این محل و نمایش لوکیشن روی نقشه می باشد. بسته به الگوریتم جدید گوگل به نام الگوریتم کبوتر ، نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه در موقعیت های جغرافیایی مختلف با هدف نمایش نزدیکترین کسب و کار به مخاطب متفاوت می باشد.

به این ترتیب با اضافه کردن مکان به گوگل مپ، به اعتبارتان در اینترنت اضافه می کنید و اگر وب سایت داشته باشید موجب بهبود سئو و رتبه سایت هم خواهد شد.

ثبت آدرس در نسخه موبایل

۱. برای شروع ابتدا وارد برنامه گوگل مپ شوید و پس از ورود به حساب کاربری خود روی آیکون منو در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر کلیک کرده تا منو اجرا شود.

۲. سپس روی گزینه add missing place کلیک کرده تا صفحه ای به اسم add place گشوده شود.

۳.در ادامه فیلد name را انتخاب کرده و اسم مکان خود را کاملا دقیق وارد کنید. نام مکان باید دقیقا همانطور که می خواهید نشان داده شود، تایپ گردد.

۴. سپس با لمس فیلد address، خیابان مکان مدنظرتان را دقیق وارد کرده و البته در این فیلد علاوه بر اسم خیابان باید نام استان، شهر و در صورت لزوم کد پستی هم تایپ شود. هر چه اطلاعات وارد شده در این قسمت کامل و دقیق تر باشد، گوگل نیز در پیدا کردن موقعیت دقیق مکان و آدرس شما سریعتر عمل می کند. همچنین آدرس مکان مدنظرتان فقط در صورتی در اختیار سایرین قرار می گیرد که به اشتراک گذاری آن با دیگر افراد متمایل باشید.

۵. در قسمت category باید کاربری مکان مدنظرتان را مشخص نمایید. اگر کاربری یا دسته بندی مدنظر را در فیلد وارد کنید، موارد بیشتری در نتایج نشان داده می شود.

۶. در زیر فیلد category یا طبقه بندی گزینه های ساعتهای کاری مثلا مغازه، رستوران، شماره تلفن، نشانی  وب سایت و عکس ها نمایش داده می شوند که فقط برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر بوده و پر کردن این فیلدها اختیاری است. در ضمن اگر این اطلاعات وارد شود می تواند فرآیند بررسی درخواست شما توسط گوگل را سریعتر نماید.

۷. در آخر گزینه send را انتخاب کرده تا درخواست ثبت آدرس شما برای گوگل ارسال شود. با این کار درخواست شما ثبت شده و در مدت دو هفته ایمیلی را دریافت می کنید که در آن به شما اطلاع داده می شود که درخواست تان توسط گوگل، قبول با رد شده است.

ثبت آدرس در نسخه دسکتاپ

در نسخه دسکتاپ گوگل مپ هم این امکان فراهم شده تا آدرس مدنظرتان را به سادگی روی نقشه به ثبت برسانید. همان طور که اشاره شد شیوه ثبت رایگان آدرس مکان در گوگل مپ یا موبایل و دسکتاپ شبیه هم بوده که در ادامه این بخش مراحل انجام این کار را هم فرا می گیرید.

۱. برای شروع ، ابتدا به آدرس www.google.com/maps بروید. اگر به حساب کاربری خود رفته باشید، به راحتی می توانید این کار را اجرا کنید.

۲. اگر هم به حساب کاربری ورود نکرده اید، می توانید توسط گزینه sign in در سمت راست و قسمت بالای نمایشگر و تایپ آدرس جیمیل و رمز عبورتان به حساب کاربری خود وارد شوید.

۳. حالا روی آیکون منو در سمت چپ و بالای نمایشگر کلیک کرده و باقی مراحل را مشابه نسخه موبایل ادامه دهید. البته در نسخه دسکتاپ برای ارسال درخواست تان برای گوگل باید از گزینه submit استفاده نمایید. اگر مکانی که برای ثبت آن درخواست داده اید، پیشتر در گوگل مپ مشخص نشده باشد، درخواست شما حتما ثبت می شود و قبول یا رد درخواست توسط گوگل نیز طی چند هفته توسط ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

به طور کلی پاسخ گوگل به درخواست شما کمی زمان خواهد برد و نکته ای که لازم دانستیم در این جا اشاره نماییم این است که در قسمت تعیین ساعت و روزها می توانید در صورت لزوم از گزینه add hours بهره بگیرد و ساعات کاری و مختص روزهای مختلف هفته را مشخص نمایید.

در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مفید واقع شده باشد. همچنین به شما پیشنهاد می شود برای آشنایی با نحوه بدست آوردن مختصات در گوگل مپ  و یافتن آدرس با استفاده از مختصات روی لینک ارائه شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *