دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علائم روی برچسب لباس راهنما مناسبی برای شستشو و اتوکشی لباس

  • سحر هودانلویی
  • ۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

خط های تصویری نشان دهنده نحوه شستشوی لباس می باشند که به طور مثال خشک کردن، تمیز کردن، اتو کردن لباس از راهکارهای متفاوتی برخوردار می باشد. برای آشنایی کامل با علائم برچسب روی لباس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

در اصطلاح دیگر نماد خشکشویی و شستشوی لباس‌ها نماد مراقبت از آن نیز معرفی می‌نماید. خط های تصویری نشان دهنده نحوه شستشوی لباس می باشند که به طور مثال خشک کردن، تمیز کردن، اتو کردن لباس از راهکارهای متفاوتی برخوردار می باشد که با توجه به نمادهای برقی روی برچسب های متصل به لباس می توانید به خوبی از آن مراقبت نماید. به طور کلی استانداردهای متفاوتی برای برچسب مراقبت بر روی لباس ها قرار دارد که در برخی از این استانداردها دستورالعمل منحصر نیز نوشته شده است. برای آشنایی بیشتر با علائم روی برچسب لباس در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

معرفی علائم روی برچسب لباس

آشنایی با علائم روی برچسب لباس

همانطور که در بالا نیز اشاره شد از نکات شستن لباس با ماشین لباس شویی و یا یا دست، توجه به علائم روی برچسب لباس می باشد. از این رو در ادامه به معرفی این علائم می پردازیم تا هر لباس را بر اساس علائم آن مورد شستشو قرار دهید.

  • خشکشویی

در صورتی که لباس از برچسب به شکل دایره برخوردار باشد بایستی آن را به خشکشویی بسپارید، اگر یک حرف کوچک به داخل آن قرار گرفته بود بایستی در استفاده از ماده شوینده توجه داشته باشید، در صورتی که پایین دایره و سمت راست یک خط کشیده شده باشد بایستی در خشکشویی از حرارت کمتری استفاده شود، اگر زیر دایره و سمت چپ یک خط قرار گرفته باشد بایستی مدت خشک روی بسیار کم باشد، وجود یک ضربدر بر روی دایره بدان معناست که نباید آن را به خشکشویی تحویل دهید.

  • اتوکشی

هنگامی که هیچ نقطه خطی بر روی علامت نباشد آن را می‌توانید با درجه دلخواه بزنید، همچنین برخورداری از نقطه بر روی علامت اتو نشان دهنده آن است که چه مقدار حرارت برای بافت لباس مناسب است. به طور کلی یک نقطه برای لباس های ظریف مانند ابریشم و پشم است، دو نقطه لباس معمولی، سه نقطه لباس کتان و نخ پنبه است، در صورتی که بر روی علامت اتو ضربدر باشد، آن را اتو نکنید.

  • لباس های دارای بافت مصنوعی و نخی

برخورداری از شکل وان بر روی برچسب لباس نشان دهنده آن است که می توانید آن را به درون ماشین لباسشویی بشویید، اگر هیچ خطی بر زیر علامت جوان نبود یعنی می توان آن را به صورت عادی نیز بشویید، وجود یک خط در زیر آب آن نیز سرعت چرخش آب لباسشویی است که باید بسیار کم باشد، همچنین عددی که در داخل وان مشخص شده است نشان دهنده بالاترین دمایی است که می‌توانید از آن برای شستشوی لباس استفاده نمایید، در پایان نیز اگر بر روی آن ضربدر قرار گرفته بود نباید آن را اتو بکشید و بایستی به خشکشویی تحویل دهید.

برچسب روی لباس به چه منظور است؟

  • خشک کردن لباس با ماشین لباسشویی

برخورداری از علامت دایره به درون مربع بدان معناست که باید از خشک کن لباسشویی استفاده نمایید، نقطه های داخل دایره نیز نشان دهنده آن است که چه مقدار حرارت را می توانید اعمال نمایید، همچنین یک نقطه به منظور کاهش حرارت، دو نقطه حرارت، بیشتر از سه نقطه حداکثر حرارت می باشد. همچنین داشتن علامت ضربدر نشان دهنده آن است که نمی توانید لباس را به درون خشک کن ماشین لباسشویی بیندازید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • خشک کردن طبیعی لباس

اگر یک خط افقی در مربع قرار گرفته باشد یعنی آن که برای خشک کردن لباس باید آن را به طور صاف و بدون تغییر پهن کنید، یک خط افقی به درون مربع نشان دهنده آن است که بایستی لباس را در هوای آزاد را بر روی رخت آویزان کنید، سه نقطه به داخل مربع نیز بدان معناست که در محیط داخلی از خشک کن لباس برای پیشگیری از چروک شدن بیش از حد آن استفاده نمایید.

  • شست شوی لباس با دست

در صورتی که بر روی برچسب اطلاعات لباس یک وان با یک دست قرار گرفته باشد می توانید آن را به صورت معمولی بشویید، و یا در شستشوی ملایم یعنی ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد و ۱۰۴ درجه فارنهایت و یا پایین تر بشوید، همچنین توجه داشته باشید که شستشوی لباس های ظریف مانند کشمیر، ابریشم به کمک دست بسیار مناسب‌تر است چرا که از شل شدن و آسیب بافت های لباس جلوگیری می کند.

علائم روی برچسب لباس به چه صورت است؟

  • نحوه استفاده از سفید کننده

نحوه استفاده از محلول ها برای لباس از دیگر علائم روی برچسب لباس به شمار می آید که بر روی اطلاعات آن درج شده است. بایستی قبل از استفاده از محلول سفید کننده بر روی لباس و برچسب آن توجه کافی داشته باشید تا ببینید که اجازه استفاده از آن را دارید یا نه، در صورت یک مثلث خالی بر روی اطلاعات لباس درج شده بود می توانید یک محلول سرد و رفع سفید کننده را برای شستشو استفاده نمایید. اگر در داخل مثلث خط های قرار گرفته باشد بدان معناست که از سفید کننده بدون کلر می توانید استفاده نمایید و در پایان نیز اگر بر روی کاغذ اطلاعات لباس مثلثی با ضربدر درج شده باشد به هیچ وجه از محلول سفید کننده استفاده کنید.

در صورتی که مطالعه این مطلب از بخش مجله نویسی آرگا برای تان موثر واقع گشت می توانید با کلیک بر روی مطالب مرتبط همانند نحوه شستن لباس کتان و راهنمای شستن لباس چرمی می توانید باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *