دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هدف گذاری کوتاه مدت برای دستیابی سریع به موفقیت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

هدف گذاری کوتاه مدت یکی از گام های اساسی برای رسیدن به خواسته ها و اهداف بلند مدت می باشد. برای این تعیین هدف باید یک برنامه روتین روزانه و هفتگی داشته باشید. شما باید بدانید در طی روز چه کارهایی را به ترتیب انجام دهید، و برای هر کاری چه مقدار زمان باید صرف کنید. در این صورت می توانید از زمان استفاده کنید.

اهداف کوتاه مدت بخش مهمی از زندگی را تشکیل می دهند. همه ما در زندگی اهدافی کوتاه مدت داریم، که نقش مهمی در موفقیت ما داشته اند. بنابراین اگر قصد دارید، به موفقیت برسید باید اهدافی کوتاه مدت نیز برای خودتان تعیین کنید. منظور ما از اهداف کوتاه مدت اهدافی هستند، که در آینده ای نزدیک به آن ها می رسیم. این اهداف بخشی از روزهای هفته، ماه و در نهایت سال هستند. اما چیزی که قابل اهمیت است، نقش این اهداف در مسیر رسیدن به اهداف بلند مدت زندگی است. بسیاری از روانشناسان نام این اهداف را اهداف سریع می نامند. زیرا رسیدن به آن ها سریع و قابل دسترس است. ما در این مقاله قصد داریم تا با یک هدف گذاری کوتاه مدت به شما در مسیر رسیدن به اهدافتان کمک کنیم.

هدف کوتاه مدت در کار

تعیین هدف گذاری کوتاه مدت:

اهداف سریع اهدفی هستند، که رسیدن به آن ها آسان و قابل دسترس است، همچنین شما با داشتن این اهداف زودتر به خواسته های خود می رسید. بنابراین در مقابل این دسته از اهداف اهدفی قرار دارند، که بلند مدت هستند و زمان طولانی تری برای رسیدن به آن ها لازم است. تاثیر این اهداف در برنامه ریزی و مدیریت زمان به قدری چشمگیر می باشد که افراد موفق اغلب از این دسته اهداف استفاده می کنند. راهنمای هدف گذاری صحیح در این بخش می تواند بسیار موثر باشد و در جهت موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد.

   هدف کوتاه مدت در زندگی

کاربرد اهداف کوتاه مدت:

اهداف کوتاه مدت طرحی است، که برنامه شما را برای سال های آینده نیز محقق می کند، و در جهت دستیابی به اهداف بلند مدت هستند. روانشناسان می گویند این اهداف نیتی برای سال جدید به شمار می آیند. برای اینکه به هدف های بزرگ زندگی خود برسید باید از این اهداف استفاده کنید. بدون داشتن چنین اهدافی رسیدن به خواسته ها سخت و دشوار می باشد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم هدف گذاری کوتاه مدت استفاده از سرمایه جوانی است. شما با این اهداف از نیرو و انرژی جوانی خود استفاده می کنید. شما می توانید از همان دوران پایه کارهای مهم مثل تجارت، نوشتن کتاب و … را انجام دهید. در زمان هایی که فکر می کنید، اهدافی غیر قابل دسترس دارید، باید آن ها را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید. شما با این اهداف در طی زمان کوتاهی می توانید به پیشرفت برسید.

هدف گذاری در روز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تاثیر اهداف کوتاه مدت در پیشرفت:

همانطور که می دانید، این دسته از اهداف نقش مهمی در پیشرفت شما خواهند داشت. با توجه به اینکه هدف انسان از زندگی ارائه یک نسخه کامل تر و بهتر می باشد، شما می توانید از طریق یک برنامه کوتاه مدت به این بهترین خود برسید. نکته قابل توجه در این مورد صبر و فرصت دادن می باشد. شما باید همگام با جهان باشید، و برای خودتان برنامه ای تعیین کنید. شما گاهی برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش کنید.

در زندگی هر فرد مهم است، که اهدافی تعیین کند، و این هدف مرکز نیازهای اساسی او در زندگی باشد. تاثیر این اهداف در پشتکار فرد بسیار زیاد است، زیرا فرد مدام برای رسیدن به یک هدف بزرگ تر در حال تلاش و پشتکار می باشد. دیدگاه دیگری که نسبت به این دسته از اهداف وجود دارد، اهداف کوتاه مدت را نوعی انگیزه برای ادامه مسیر می داند. در این زمینه داشتن یک برنامه ریزی هفتگی نیز بسیار با اهمیت است.

آشنایی با اهداف کوتاه مدت

چه نکاتی برای تعیین اهداف مهم است؟

برای هدف گذاری کوتاه مدت باید به برخی از نکات در این زمینه توجه داشته باشید. این دسته از اهداف، شامل اهداف روزانه می باشند. اینکه ما در طول روز چه کارهایی برای رسیدن به اهداف بزرگ تر زندگی انجام دهیم نظم و انسجام معقولانه ای به زندگی می بخشد.

  • برای پروژه های خود اولویت بندی قرار دهید، و پروژه ها را به موقع انجام دهید.
  • صبح ها زود از خواب بیدار شوید، شما با بیدار شدن هنگام صبح وقت و فرصت بیشتری برای تلاش دارید.
  • نگرش مثبت را فراموش نکنید، امید و انگیزه ای که شما برای رسیدن به اهداف خود دارید، بسیار مهم است.
  • در طول روز استراحت داشت باشید. نقش استراحت در کسب انرژی مجدد مهم است.
  • تعیین برنامه بودجه ای: در این روش شما می توانید یک بودجه روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنید، که نظم بیشتری به زمان و پول شما می دهد.
  • داشتن ورزش روتین بخش دیگری از یک برنامه ریزی کوتاه مدت است.

اهداف کوتاه مدت

یک برنامه کوتاه مدت:

چطور هدف گذاری در زندگی باعث موفقیت می شود؟ در این بخش می توانید با یک برنامه کوتاه مدت آشنا شوید. این برنامه به شما کمک می کند، تا زندگی همانند این برنامه داشته باشید، و بخش هایی که تصور می کنید، در زندگی از یاد برده شده اند، را مجدد بازسازی کنید. یک نمونه ساده از این برنامه ها پس انداز کردن برای ایام تعطیل می باشد. زمانی که برای روزهای تعطیل خود برنامه ریزی دارید، می توانید برای آن پس انداز داشته باشید، و شیوه ای برای هدف گذاری خواهد بود. شما می توانید، از تعطیلات به عنوان پاداش اعضای خانواده یا خودتان استفاده کنید.

هدف گذاری کوتاه مدت

تعیین بودجه بخش مهم دیگری است، که باید در هر برنامه ریزی در نظر گرفته شود. بودجه روزانه، هفتگی، ماهانه بخش های مهمی از بودجه های سالانه را تشکیل می دهند. زمانی که برای این بخش های مختلف برنامه ریزی دارید، می توانید پس انداز سالانه نیز داشته باشید. همانطور که می دانید پس انداز کردن، یک چالش است، که با وجود سختی ها قابل دستیابی می باشد. این چالش نقش مهمی در رشد و پیشرفت شما خواهد داشت.

هدف کوتاه مدت چیست

افرادی که دارای اراده بالا هستند، می توانند پس انداز داشته باشند، و تعیین بودجه کنند. شما با تعیین بودجه خریدهای عاقلانه نیز خواهید داشت. شما با استفاده از یک برنامه بودجه ای مشخص می کنید، که چه میزان پول باید صرف خواسته ها و نیازهایتان کنید. نکته قابل ملاحظه دیگر در یک تعیین هدف گذاری کوتاه مدت داشتن ورزش روتین می باشد. ورزش روتین و هفتگی نظم خاصی به برنامه شما می دهد، این عامل علاوه بر تاثیراتی که بر روی سلامتی خواهد داشت، در آینده نیز به در بخور است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *