دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زیباتر شدن جنین با رعایت این بایدها و نبایدها

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

به طور معمول به منظور داشتن نوزادی زیبا علاوه بر ژنتیک که عاملی مهم و موثر در این زمینه می باشد می توان از غذاها و موادی که در زیباتر شدن جنین نقش بسزایی دارند و به نوعی کمک کننده می باشند در این دوران استفاده نمود و از تاثیرات مثبت آن ها بهره مند شد.

یکی از مسائلی که والدین در زمان بچه دار شدن علاوه بر سلامت و رشد نوزاد خود به آن اهمیت می دهند زیبایی او می باشد که همواره به دنبال راهکارها و روش هایی می باشند تا به خواسته خود دست یابند و فرزندی زیبا و خوش چهره به دنیا آورند که در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان به بررسی راه های زیباتر شدن جنین و اقدامات لازم در این زمینه بپردازیم.

چگونگی زیباتر شدن جنین

به طور کلی می توان گفت زیبایی نوزاد اغلب بستگی به ژنتیک و عوامل وراثتی دارد ولی با استفاده از مصرف بعضی از مواد غذایی در دوران بارداری می توان موجب زیباتر شدن جنین شد. تغذیه در واقع عاملی به شدت تاثیرگذار در این زمینه می باشد و با مصرف غذاهای سرشار از ویتامین و پروتئین در ماه هشتم بارداری می توان این امر را امکان پذیر ساخت.
مواد غذایی موثر بر زیباتر شدن جنین
سلامتی فرزند در وهله اول اولویت اصلی والدین می باشد ولی در درجه بعدی زیبایی کودک مسئله ای است که والدین اهمیت زیادی به آن می دهند. مادران می توانند با مصرف مواد غذایی مناسب و سرشار از ویتامین فرزندان زیبایی را به دنیا آورند ولی ممکن است برخی از آن ها نسبت به این مسئله آگاهی نداشته باشند که استفاده از بعضی مواد غذایی در این دوره خاص می تواند جنین داخل رحم آن ها را به کودکی زیبا تبدیل نماید و همچنین امکان دارد کارهایی را انجام دهند که برای جنین ضرر داشته و سلامتی او را به خطر اندازند که از جمله آن ها می توان به سیگار کشیدن، مصرف الکل، داشتن استرس، پرخوری و … اشاره کرد که تاثیرات بالعکس و منفی را بر روی جنین می گذارند.
انواع کارهای تاثیرگذار بر روی زیبایی نوزاد

مواد غذایی مناسب برای زیبایی نوزاد

در ادامه مجموعه ای از انواع مواد غذایی که بر روی زیباتر شدن جنین تاثیر گذار می باشند را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

مواد حاوی اسید فولیک :

خوردن مکمل ها یا مواد غذایی دارای فولیک اسید در چهار هفته پیش از شروع دوره حاملگی و هشت هفته پس از آغاز این دوران، ضمن باهوش شدن جنین موجب می شود پوست و موهای زیبایی داشته باشد. مواد غذایی مختلفی همچون عدس، غلات، مرکبات، اسفناج، ماکارونی و … غنی از اسید فولیک می باشند.

مصرف کره :

خانم های بارداری که در دوران حاملگی خود از کره استفاده می کنند رنگ پوست نوزادشان حالت روشنی به خود گرفته و براق و درخشان خواهد شد.

آب میوه انگور :

آب انگور غنی از اسیدهای آلفا هیدروکسی می باشد که سبب رشد و نمو جنین داخل رحم شده و بر روی سلامت و زیبایی او تاثیرگذار می باشد.

انواع میوه های مختلف :

میوه هایی همچون سیب، گلابی، انار، پرتقال، هلو، عناب، به و آناناس از جمله میوه هایی بوده که سفارش می شود در این دوران مصرف گردند چرا که بر روی زیبایی جنین موثر می باشند.

انواع روش های موثر بر زیبا شدن نوزاد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تخم مرغ :

تخم مرغ غنی از پروتئین می باشد و موجب می شود فرزندی سالم با پوستی بسیار زیبا و درخشان داشته باشید.

بادام :

خوردن بادام خشک در دوران حاملگی موجب می شود که فرزند شما عضله هایی قوی با رنگ پوستی روشن و زیبا داشته باشد. در صورتی که تمایلی به مصرف بادام خشک به تنهایی ندارید می توانید آن را به شکل پودر در آورده و داخل شیر بریزید و میل کنید.

دانه های روغن دار :

به طور کلی مصرف دانه های روغنی در هفته های اولیه حاملگی پیشنهاد می شود. بهترین کار این است که دانه های روغنی را درون آب خیسانده و استفاده نمایید. آب آن را همچنین می توانید بخورید چرا که فواید بسیار زیادی دارد.

مواد پروتئینی :

از جمله اساسی ترین گروه های مواد غذایی برای جنین در حال تکامل مواد پروتئین دار می باشد، زیرا پروتئین موجب شکل گرفتن و رشد یافتن بدن جنین می گردد. به همین دلیل به مادران باردار توصیه می گردد در این دوره از مواد غذایی مختلفی که حاوی پروتئین می باشند همچون گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، ماهی و … استفاده نمایند.

انواع غذاهای مناسب برای زیبایی نوزاد

شیر نارگیل :

استفاده از شیر نارگیل موجب می شود فرزندی سالم و قوی با چهره ای زیبا داشته باشید.

میوه و سبزیجات :

این دسته از مواد غذایی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که برای مادر حامله و فرزندش خیلی مفید می باشد. تا جایی که امکان دارد تنها از یک نوع و سبزی مصرف نکنید بلکه از تمامی انواع آن در وعده های مختلف در طول روز استفاده نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از میوه ها موجب زیباتر شدن جنین شما می شود.

کلسیم :

بهتر است که در طول روز حدود یک الی دو لیوان شیر یا ماست استفاده نمایید زیرا از این طریق کلسیم مورد احتیاج بدنتان فراهم می گردد. دقت داشته باشید که کلسیم زیاد برای بدن ضروری می باشد و در تامین سلامتی و مقاومت استخوان ها کمک کننده می باشد. بهره مندی از کلسیم مورد نیاز موجب می شود که فرزند شما استخوان ها و دندان های قوی و همچنین اعصاب و عضله های سالمی داشته باشد.

کربوهیدرات ها :

در صورتی که با کمبود کربوهیدرات مواجه شدید امکان دارد فرزندتان به نقایص مادرزادی ابتلا یابد. موادی که دارای کربوهیدرات می باشند شامل برنج، نان، نشاسته و … بوده که در واقع کربوهیدرات های انرژی زا به شمار می آیند و در صورتی که پیش از حاملگی اضافه وزن داشتید بایستی نسبت به استفاده از چنین موادی توجه کافی داشته باشید.

آب :

مادران باردار بایستی در زمان حاملگی به مقدار زیادی آب بنوشند تا بدن آن ها درگیر کم آبی نگردد، چرا که بدن در این دوره احتیاج به آب زیادی داشته تا جریان خون را به خوبی کنترل کند.

روش های موثر بر زیبایی نوزاد

اقدامات و فعالیت های نامناسب در زمان حاملگی

در ادامه کارهایی که باید در این دوران از انجام آن ها خودداری نمایید را معرفی کرده ایم چرا که بر روی سلامتی و زیبایی جنین تاثیر گذاشته و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد.

کشیدن سیگار :

سیگار کشیدن برای سلامتی مادر و جنین بسیار مضر و خطرناک می باشد. سیگار در واقع میزان اکسیژنی را که جنین بدست می آورد را به حداقل می رساند که این امر بسیار زیان آور خواهد بود. همچنین علاوه بر بروز خطراتی از قبیل متولد شدن نوزاد نارس، قرارگیری نوزاد در برابر دود سیگار موجب ایجاد مشکلات تغذیه ای، قلبی و تنفسی می گردد.

وجود استرس :

استرس داشتن به صورت مداوم در طی دوران حاملگی در تکامل مغزی جنین بسیار اثرگذار بوده و امکان دارد موجب بروز اختلالاتی در یادگیری یا رفتارهای پس از تولد نوزاد گردد. استرس امکان دارد به دلیل شغل، ارتباطات و یا سبک زندگی باشد بنابراین سعی کنید در دوران حاملگی به دور از استرس باشید و محیطی آرام برای خود فراهم نمایید. به میزان نیازتان استراحت نمایید و زمانی که نیاز به کمک دارید از اطرافیان خود بخواهید تا به شما کمک نمایند.

انواع کارهای موثر بر زیبایی نوزاد در دوران بارداری

خوردن مشروبات الکلی :

الکل در واقع بر روی ظاهر و رشد یافتن جنین اثرگذار می باشد. در صورتی که تمایل دارید نوزادی زیبا به دنیا آورید قطع استفاده از هر نوع الکل عملی بسیار مهم و موثر می باشد. استفاده از الکل در طی حاملگی به اندازه ای زیان آور می باشد که امکان دارد نوزاد با مشکل سندروم جنین الکلی متولد شود.

پرخوری کردن :

ویار در دوره حاملگی امری کاملا طبیعی می باشد. هورمون ها موجب می شوند اغلب هوس چیزهای مختلفی کنید که در دسترس شما قرار ندارند. پرخوری موجب بالا رفتن اضافه وزن، تجمع آب و برخی اوقات موجب بروز درد می شود.

غذاهای مضر در دوران حاملگی

  • مواد غذایی با طعم تند
  • نوشیدن چای فراوان و استفاده از قهوه
  • نوشابه های گازدار
  • استفاده بیش از اندازه از ادویه های مختلف
  • مواد غذایی ترش
  • غذاهای دارای حجم زیاد و چرب به ویژه انواع فست فود و غذاهای آماده

راه های زیباتر شدن جنین

در این مطلب انواع غذاهای مختلف که بر روی زیباتر شدن جنین موثر می باشند و انواع مواد غذایی مضر در این زمینه را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *