دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نمونه های متن رسمی و نامه گرفتن مرخصی در شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از سرگرمی مجله آرگا مجموعه ای از نامه گرفتن مرخصی با مضامین رسمی را گردآوری خواهیم کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید نامه ای پرمحتوا را برای درخواست مرخصی خود بنویسید.

نوشتن نامه اداری دارای اصول خاصی می باشد و اگر شما کارمند شرکتی خصوصی یا سازمان دولتی هستید بهتر است نامه گرفتن مرخصی را به صورت رسمی بنویسید همچنین می توانید دلیل گرفتن مرخصی را نامه شرح بدهید.

نمونه های نامه برای گرفتن مرخصی

اگر چه برخی از مسائل در زندگی ما خصوصی هستند ولی اگر شما مشکل خاصی دارید بهتر است رئیس خود را در جریان قرار بدهید تا بتواند زمان مورد نیاز برای استراحت را به شما بدهد. در مطالب قبلی متن نامه اداری و متن برای لوح تقدیر را مطالعه کردید در ادامه متن برای نامه گرفتن مرخصی را پیش رو خواهید داشت.

نامه اداری برای مرخصی

متن نامه اداری برای مرخصی

۱.اداره محترم …….. شماره.. تاریخ…. پیوست….

با احترام ،به استحضار می رساند این جانب ……………….. از تاریخ ………… تا ………… جهت………… نیاز به ……. روز مرخصی دارم. خواهشمند است با مرخصی این جانب در تاریخ های یاد شده موافقت فرمایید.

باتشکر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نام و نام خانوادگی

**********

جناب آقای ……………………

رییس محترم امور کارکنان

موضوع : درخواست مرخصی بدون حقوق

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب آقای………… خانم ……………….با توجه بروز برخی مشکلات خانوادگی / تحصیلی / شخصی متقاضی استفاده از مرخصی بدون حقوق به مدت ………….ماه از تاریخ …………………می باشم. خواهشمند است درصورت صلاحدید با توجه به نیاز مبرم و ضرورت موضوع برای اینجانب با تقاضای اینجانب موافقت و دستورات لازم را در این خصوص صادر فرمایید.

پیشاپیش از مساعدت و حسن اعتماد جنابعالی کمال تشکر را دارم.

در خواست گرفتن مرخصی

درخواست برای گرفتن مرخصی ساعتی

به نام خدا

تاریخ…………………….

رئیس محترم اداره………… شهرستان…………… بعد از سلام، احترام به عرض می رساند که این جانب ……… کارمند دایره….. امروز صبح به سردرد شدید مبتلا شدم و نمی توانم انجام وظیفه نمایم، خواهشمند است دستور فرمایید امروز مرخصی ساعتی برای این حقیر صادرکنند.

و سپاسگزاریم امضاء…..

یاد آوری: ممکن است علت های گوناگون داشته باشد و مثلا برای رسیدگی به وضع تحصیلی فرزندش چند ساعت مرخصی بگیرد.

**********

از سرباز وظیفه…..
به فرماده گروهان……

به نام خدا

تاریخ……………………….

فرمانده محترم گروهان …… از گردان …هنگ………. بعد از سلام با کمال احترام به عرض میرسانم. این جانب ………. جمعی یگان ……………. مدت ………….. ماه است که مشغول به خدمت سربازی در یگان مذکور می باشم. بنابراین با توجه به اینکه اینجانب از مرخصی استفاده نکرده ام خواهشمندم دستور فرمایید ………….. روز به این جانب مرخصی صادر فرمایند. توضیح اینکه تاریخ ورود به سربازخانه ….. می باشد.

با تشکر فراوان ……………… امضاء

نامه برای گرفتن مرخصی

نامه تقاضای مرخصی استعلاجی

به نام خدا

تاریخ…………………….

رئیس محترم اداره ………….. شهرستان………. . . سلام علیکم. احترام به عرض می رساند، این جانب …………. کارمند دفتری آن اداره بنابر ضرورتی که ناشی از کسالت است. تمنا دارم اجازه بفرمایید که از مرخصی یک ماه استعلاجی از تاریخ ……….. لغایت …… استفاده کنم تا پس از استراحت و بهبودی کامل بتوانم با آرامش خاطر انجام وظیفه نمایم. در ضمن مدارک پزشکی ضمیمه نامه است.

پیشاپیش از اقدام جنابعالی در این زمینه سپاسگزارم.
امضاء………………

**********

اداره محترم …………
شماره…………
تاریخ…………
پیوست…………

با احترام به استحضار می رساند این جانب …………… از تاریخ ………… تا ………… نیاز به مرخصی زایمان به مدت …… روز دارم. خواهشمند است با مرخصی این جانب در تاریخ های یاد شده موافقت فرمایید.

باتشکر
نام و نام خانوادگی

نامه گرفتن مرخصی زایمان

نامه اداری برای درخواست مرخصی

جناب آقای…………
مسئول محترم بخش …………

باسلام
احتراما به استحضار میرسانم اینجانب ………………به شماره دانشجویی ………………دانشکده……………….رشته …………………..گرایش …………………… دوره ………… به استناد مدارک پیوست درخواست مرخصی زایمان بدون احتساب در سنوات برای نیم سال………….. را دارم.

مدارک پیوست:
گواهی ولادت به تائید پزشک دانشگاه
گواهی بیمارستان و پزشک مربوطه به تائید پزشک دانشگاه

نام و نام خانوادگی دانشجو
امضا

چند نمونه نامه درخواست مرخصی

در این مطلب چند نمونه نامه اداری برای درخواست مرخصی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید و مورد توجه تان قرار بگیرند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *