دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی خوب و کارآمد در برندهای متنوع

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که برای خرید ماشین ظرفشویی نیاز به راهنما و نکاتی دارید که بایستی حتما مورد توجه قرار دهید و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و نکات آن آشنا نماییم.

همانطور که می دانید خرید ماشین ظرفشویی برای هر کسی می تواند کاری دشوار و طاقت فرسا باشد زیرا امروزه محصولات زیادی با کاربرد های متفاوت در بازار یافت می شوند و برند های مختلف سعی دارند علاوه بر راهنمای اصولی با ارائه امکانات و ویژگی های مختلف نظر بسیاری از مشتریان را جلب کنند.

آشنایی با راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله در زندگی، افراد مادام به دنبال آن بوده اند تا با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا برای خود زمان بخرد و در عین حال کار خود را ساده تر کند. بانوان نیز امروزه بیش از هر زمانی علاوه بر طراحی آشپزخانه نیاز به برخی لوازم دارید تا تا علاوه بر صرفه جویی در زمان کارایی مطلوبی را هم دریافت کنند.

یکی از این وسایل پر استفاده ماشین ظرفشویی خواهد بود که همه شما ممکن است گاهی اوقات با حجم بسیاری از ظروف کثیف در آشپزخانه مواجه شوید که وقت کافی هم برای شستشو نداشته باشید یا به هر دلیلی خسته و بی حوصله باشید در این میان استفاده از این وسیله می تواند کار شستشو ظروف را برایتان انجام دهد.

توجه داشته باشید به طور حتم زمانی که تصمیم به خرید یک وسیله خانگی مانند خرید ماشین ظرفشویی و یخچال می گیرید فاکتورهایی را در نظر دارید که در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود اما تنوع مدل ها و برندها آنقدر زیاد است که شما را دچار سردرگمی خواهد کرد. با این وجود مردم سعی دارند وسیله ای را تهیه کنند که کیفیت و کارایی و همچنین طول عمر قابل قبولی داشته باشد و در عین حال فاکتور هزینه نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای بیشتر آن ها خواهد بود.

نحوه انتخاب و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

انواع ماشین های ظرفشویی:

در راهنمای خرید ماشین های ظرفشویی باید اشاره کرد که این وسیله دارای انواع و اقسام مختلفی مثل ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده می باشد که در ادامه سعی داریم به بیان خصوصیات و راهنمای خرید و استفاده از این ماشین ظرفشویی ها بپردازیم:

ماشین ظرفشویی توکار:

بسیاری از افرادی که ماشین های ظرفشویی توکار را انتخاب می کنند به دنبال ایجاد تغییر در آشپزخانه و عقب نماندن از قافله داشتن آشپزخانه ای مدرن هستند. این مدل معمولا فضای بسیار کمتری را نسبت به مدل های مبله اشغال می کند و به صورت معمول در فضای زیر سینک، بین کابینت ها و زیر صفحه کابینت ها نصب می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی با ماشین ظرفشویی های توکار

ماشین ظرفشویی رومیزی:

این مدل عمدتا روی کابینت و نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می شود و به راحتی هم امکان جابه جایی دارد. ماشین ظرفشویی های رومیزی بیشتر مناسب یک خانواده کوچک است که خیلی اهل مهمانی دادن هم نیستند. مزیت این نوع ماشین این است که سریع پر می شود و قیمتش هم از انواع ایستاده ارزان تر است.

ماشین ظرفشویی ایستاده:

ماشین ظرفشویی ایستاده پرطرفدارترین نوع می باشد که عمدتا مناسب خانواده های پر رفت و آمد یا آن دسته افرادی است که ترجیح می دهند ظرف های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و تنها یک مرتبه در طول روز از آن استفاده کنند. توصیه می شود که هنگام خرید ماشین ظرفشویی ها انواعی را انتخاب کنید که قابلیت شست و شوی نصف ظرفیت دارند یعنی که با پر کردن نصف ظرفیت ماشین ظرف ها با مصرف آب و شوینده کمتری شسته شوند.

ویژگی های ماشین ظرفشویی ایستاده

راهنمای خرید و  انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی:

با توجه به تحقیقاتی که از پیش انجام داده اید برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی که هم کیفیت شستشوی خوبی داشته باشد و هم از نظر صرفه جویی در هزینه ها و مصرف انرژی مقرون به صرفه باشد بایستی ۵ فاکتور مهم را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

بازدهی انرژی:

بهتر است بدانید یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره ENERGY STAR باشد یعنی که با استاندارد های بهره وری تعیین شده توسط آژانش حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. معمولا ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند به صورت متوسط ۱۲ درصد بازدهی انرژی کارآمدتر و ۳۰ درصد مصرف آب کمتری نسبت به مدل های دیگر خواهند داشت. توجه داشته باشید که برای رسیدن به این امتیاز شرکت های مختلف از تکنیک هایی مانند آبپاش های با کارایی بالا و سبدهایی با طراحی جدید به گونه ای که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را خواهند داشت، استفاده می کنند.

سنسور های تشخیص کثیفی:

یک ویژگی ایده آل در مدل های جدید ماشین ظرفشویی توانایی تشخیص ماشین در میزان کثیفی روی ظروف است که مطابق با آن مقدار و فشار آب تنظیم می شود. بر اساس گزارش آمار مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی تولید شده از سال ۲۰۱۱ به بعد که هزینه خرید آن ۵۰۰ دلار به بالا است مجهز به سنسور تشخیص کیفی هستند که این سنسور نه تنها کارایی را حداکثر می کند بلکه موجب تمیز شدن بهتر و راحت تر ظروف خواهد شد.

توجه به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

بررسی اعتبار برند:

برای پیدا کردن برندهایی که به احتمال زیاد برای مدت زمان طولانی تری مردم را راضی نگه داشته اند نظرات بیش از ۲۳۰۰ استفاده کننده از ماشین ظرفشویی را با معیارهایی مانند سهولت استفاده، عملکرد، قابلیت اطمینان و رضایت کلی بررسی شده که از رتبه بندی در ادامه بیان شده برای پیدا کردن برندهای معتبر استفاده شده است و بیشترین میزان نظرات را دریافت نموده است:

  • رضایت کلی
  • مصرف انرژی
  • خشک کردن راحتی استفاده
  • شستشو
  • قابلیت اطمینان و عملکرد
  • نویز و زمان چرخه

آشنایی با انواع ماشین های ظرفشویی

شستشو بدون صدا:

بسیاری از مردم به دنبال ماشین ظرفشویی هستند که بدون صدا و یا کم صدا باشد. معمولا یک ماشین ظرفشویی ایده آل در رنج ۵۰ دسبیل یا کمتر عمل می کند و این بدان معنی است که ماشین های ظرفشویی که در آن ها از لوله فولادی ضد زنگ استفاده شده سر و صدا را بهتر از ظرفشویی هایی که از لوله های پلاستیکی استفاده می کنند، جذب خواهد کرد. از مزیت های دیگر لوله های فولادی می توان به دوام بیشتر، تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتر اشاره کرد.

سهولت در استفاده:

یک ماشین ظرفشویی خوب معمولا علاوه بر کیفیت و قدرت شستشوی خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که استفاده از آن برای مصرف کننده ساده باشد. همچنین تنظیمات پیچیده، دکمه های بسیار زیاد و سبدهایی که چیدن ظروف در آن ها سخت و عصبی کننده باشد از عواملی خواهند بود که می تواند باعث نارضایتی مصرف کننده باشد. به صراحت می توان گفت که بهترین ماشین ظرفشویی دارای بدنه بسیار محکم و تنظیمات ساده و راحت خواهد بود.

مزیت های استفاده از ماشین ظرفشویی

ویژگی های بارز ماشین ظرفشویی:

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به بیان برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

ظرفیت:

به طور کلی ظرفیت یک ماشین ظرفشویی با تعداد ظروفی مانند تعداد قاشق، چنگال، بشقاب، کاسه و لیوان که درون سبدهای آن قرار می گیرد مشخص خواهد شد.

سبدهای قابل تنظیم:

اگر یک ماشین ظرفشویی دارای سبد های قابل تنظیم باشد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بشقاب های بزرگ تری را در ماشین جای دهید.

پایین کشیدن سبدها:

یک ویژگی منحصر به فرد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظروف بزرگتر و بلندتر را نیز با ماشین ظرفشویی بشویید.

وجود سینی قاشق و چنگال:

توجه داشته باشید که برخلاف سبد قاشق و چنگال، سینی قاشق و چنگال در بالاترین بخش ماشین ظرفشویی دارد و باعث می شود بتوانید از فضای بیشتری برای قرار دادن سایر ظروف استفاده نمایید. امروزه بسیاری از ماشین های جدید با سبد و هم با سینی قاشق چنگال عرضه می شوند.

پس از مطالعه راهنمای خرید ماشین ظرف شویی در صورت لزوم می توانید از مطالب ارائه شده آرگا در زمینه تخلیه نشدن آب ماشین ظرف شویی و نحوه ضدعفونی کردن ماشین ظرف شویی دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *