دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بر اساس فاکتورهای مختلف

  • ساناز براتی
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

انتخاب و خرید یک ماشین ظرفشویی ایده آل می تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشد، اما با دانستن ویژگی های مختلف ماشین های ظرفشویی و آشنایی با فاکتورهای مهم در انتخاب آن می توانید یک انتخاب درست و ایده آل داشته باشید.

وقتی تصمیم به خرید یک ماشین ظرفشویی دارید، سوالات زیادی در ذهنتان به وجود می آید که ممکن است باعث سردرگمی شما شود. شاید از خود بپرسید کدام ماشین ظرفشویی مناسب تر است و یا کدام برند را باید انتخاب کنم؟ و یا اینکه بهتر است ماشین ظرفشویی چند نفره و یا دارای چه امکاناتی باشد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن مشغله در زندگی، باعث شده تا بشر به دنبال استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا در خانه و آشپزخانه خود باشد تا بتواند زمان بیشتری را برای خود داشته باشد و کار خود را ساده تر انجام دهد. خانم ها در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به لوازمی در آشپزخانه شان نیازمند هستند که با صرفه جویی در زمان کارایی مطلوبی نیز داشته باشند. با این توضیحات مطمئنا یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه ها ماشین ظرفشویی می باشد، حتما تا کنون با حجم زیادی از ظروف کثیف که در آشپزخانه بر روی هم انباشته شده اند رو به رو شده اید که زمان کافی برای شستن آن را نداشته اید. با وجود ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به نگران بودن در مورد این موضوع وجود ندارد زیرا که ماشین ظرفشویی می تواند کار شست و شوی ظروف را برای شما بدون اتلاف وقت انجام دهد.

انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار از لحاظ طراحی ظاهری

طراحی بدنه و نوع قرار گیری وسیله در محیط آشپزخانه یم فاکتور مهم و کلیدی در انتخاب ماشین ظرفشویی می باشد، در حالت کلی سه نوع دستگاه ظرفشویی در بازار وجود دارند که عبارتند از:

ماشین های ظرفشویی توکار:

ماشین های ظرفشویی توکار از جدیدترین و مدرن ترین ماشین های ظرفشویی موجود در بازار می باشند که به شکل مدرن در فضای بین کابینت ها و زیر صفحه آن قرار داده می شوند و نسبت به مدل مبله فضای کمتری را در بر می گیرند. برای افرادی که به دنبال یک آشپزخانه مدرن هستند این نوع ماشین ظرفشویی این انتخاب مناسب برای خرید می باشد.

راهنمایی برای خریدن ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی رومیزی:

ماشین های ظرفشویی رومیزی همانطور که از نامش مشخص است بر روی کابینت و اغلب نزدیک به سینک ظرفشویی قرار داده می شوند. انتخاب این نوع ماشین ظرفشویی به دلیل حجم کم برای خانواده هایی مناسب می باشد که خیلی اهل مهمانی نبوده و نمی خواهند هزینه زیادی پرداخت نمایند.

خریداری کردن ماشین ظرفشویی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماشین های ظرفشویی ایستاده:

ماشین های ظرفشویی ایستاده یکی از پرفروش ترین ماشین های ظرفشویی در جهان می باشند که برای خانواده های پر جمعیت و اهل مهمانی بسیار مناسب هستند، موضوع مهم در مورد این ماشین ها این است که در زمان خرید دقت داشته باشید که دارای قابلیت شست و شوی نیم بار باشند تا در هنگام مصرف آب و انرژی کمتری مصرف شود.

خرید ماشین ظرفشویی عالی

فاکتور های مهم در انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در این مورد، در انتخاب و خرید بهترین ماشین ظرفشویی که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم از لحاظ صرفه جویی و هزینه ها و مصرف آب و برق مقرون به صرفه باشد باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشید.

بازدهی انرژی (بهره وری انرژی):

یک ماشین ظرفشویی مناسب باید گواهی برچسب انرژی ستاره را دارا باشد. این به این معنا است که ماشین ظرفشویی باید با استاندارد های بهره وری مشخص شده از سوی آژانس حفاظت محیط  زیست تطابق داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که دارای گواهی برچسب انرژی ستاره هستند به شکل متوسط ۱۲ درصد بازدهی انرژی کارآمدتر داشته و ۳۰ درصد انرژی مصرف آب کمتری نسبت به انواع دیگر دارند. کمپانی های مختلف به منظور رسیدن به این امتیاز از تکنیک های متفاوتی مانند آب پاش هایی با کارایی بالا و سبدهایی با طراحی هایی نو و جدید به شکلی که آب را بیشتر حفظ کرده و تمیزی بیشتری به دنبال دارند، استفاده می نمایند.

بهترین روش خریداری ماشین ظرفشویی

سنسورهای تشخیص کثیفی:

یکی از مهمترین ویژگی ها در مدل های جدید ماشین ظرفشویی، توانایی ماشین ظرفشویی در تشخیص دادن مقدار کثیفی بر روی ظروف می باشد که بر طبق آن مقدار و فشار آب تنظیم می شود. با توجه به آمار مصرف کنندگان، ماشین های ظرفشویی که از سال ۲۰۱۱ به بعد تولید شده اند و هزینه خریشان ۵۰۰ دلار به بالا باشد  به سنسور تشخیص کثیفی مجهز هستند، وجود این سنسور نه تنها کارایی را حداکثر می نماید، بلکه سبب می شود تا ظروف خیلی بهتر و راحت تر تمیز گردند.

فاکتورهای خرید ماشین ظرفشویی

شست و شویی بدون صدا:

اغلب خریداران به دنبال ماشین های ظرفشویی می باشند که سر و صدای کمی داشته و یا بدون صدا باشند. در اغلب موارد یک ماشین ظرفشویی مناسب در رنج ۵۰ دسیبل یا کمتر عمل می نماید، این یعنی که ماشین های ظرفشویی که در ان ها لوله های فولادی ضد زنگ استفاده شده باشد سر و صداها را بهتر از ظرفشویی هایی که از لوله های پلاستیکی استفاده می نمایند، جذب می کنند و کم صدا تر هستند. علاوه بر این لوله های فولادی دوام بیشتری داشته و تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتری دارند.

بررسی خرید ماشین ظرفشویی

اعتبار برند:

به منظور یافتن برندهایی که به احتمالا برای مدت طولانی تری افراد را راضی تر نگه داشته اند، نظرات حدود ۲۳۰۰ خریدار و مصرف کننده گان ماشین های ظرفشویی را با معیارهایی مثل سهولت استفاده، عملکرد، قابلیت اطمینان و رضایت کلی بررسی شده است و از این رتبه بندی به منظور یافتن برندهای معتبر استفاده شده است که برندهایی وجود دارند که با توجه به برخی معیارها مانند رضایت مشتری، شست و شو، خشک کردن، مصرف انرژی، راحتی استفاده، قابلیت اطمینان و عملکرد و نویز و زمان چرخه رتبه هایی بالاتر از حد میانگین دریافت نموده اند.

روش خریداری ماشین ظرفشویی

سهولت در استفاده:

یکی دیگر از فاکتورها در زمان خرید ماشین ظرفشویی مناسب این است که یک ماشین باید علاوه بر کیفیت و قدرت شست و شو باید به شکلی طراحی شده باشد که نحوه استفاده از آن برای مصرف کننده ساده باشد. وجود تنظیمات پیچیده، دکمه های زیاد، سبدهایی که چیدن ظروف در آن سخت و عصبی کننده باشند و برخی عوامل دیگر باعث می گردند مصرف کننده ناراضی شود. بهترین ماشین ظرفشویی باید دارای بدنه محکم و تنظیماتی ساده و راحتی باشد.

راهنمای خریداری ماشین ظرفشویی

ویژگی های ماشین ظرفشویی

در زمان خرید ماشین ماشین ظرفشویی علاوه بر موارد بالا باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

ظرفیت ماشین ظرفشویی:

ظرفیت هر ماشین ظرفشویی به تعداد ظروفی که در سبدهای آن قرار داده می شوند تعیین می شود.

سبدهای قابل تنظیم:

وجود سبدهای قابل تنظیم در ماشین های ظرفشویی باعث می شود تا این امکان در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد که بتواند بشقاب های بزرگتری را در ماشین ظرفشویی قرار دهد.

پایین کشیدن سبدها:

پایین کشیدن سبدها یکی ویژگی عالی در ماشین ظرفشویی است که این امکان را به مصرف کننده می دهد که بتواند ظروف بلند تر و یا خیلی بزرگ تر را در ماشین قرار دهد.

سینی قاشق و چنگال ها:

بر عکس سبد قاشق و چنگال، سینی قاشق و چنگال در بالاترین قسمت ماشین ظرفشویی قرار می گیرد، این موضوع باعث می شود تا بتوان از فضای بیشتری برای قرار دادن دیگر ظروف استفاده نمود. اغلب ماشین های ظرفشویی جدید هم دارای سبد و هم دارای سینی قاشق و چنگال می باشند.

راهنمایی برای خریداری ماشین ظرفشویی

چه ظروفی را می تواند در ماشین ظرفشویی قرار داد؟

در زمان خرید ماشین ظرفشویی باید بدانید که برخی از ظروف را نمی توانید در ماشین ظرفشویی قرار داد، زیرا امکان دارد دچار تغییر رنگ و یا خوردگی گردند، در ادامه با این ظروف آشنا می شویم:

  • ماهی تابه ها و قابلمه های چدنی: در صورتی که ظروف چدنی دارید که هیچ نوع پوشش یا روکشی ندارند، نباید آن ها را در ماشین ظرفشویی بشویید زیرا ممکن است باعث خوردگی و تغییر رنگ آن ها شود.
  • ظروف چینی قدیمی: شست و شوی ظروف چینی قدیمی با ماشین های ظرفشویی باعث می شود تا تقش و نگار این ظروف از بین رفته و خراشیده شوند.
  • چاقوهای تیز: انواع چاقو آشپزخانه که از آن ها به منظور بریدن گوشت و مرغ استفاده می شود را هیچوقت با ماشین ظرفشویی نشویید زیرا به سرعت کند شده و کارایی شان کم می شود، این چاقو ها را با دست بشویید.
  • قاشق و ظروف چوبی: اگر ظروف و قاشق های چوبی با ماشین ظرفشویی شسته شوند امکان دارد باد کرده و در نتیجه ترک بخورند.
  • ظروف آلومینیومی: ظروف آلومینیومی به مواد شوینده ماشین ظرفشویی واکنش نشان می دهند و باعث خوردگی و تغییر رنگ می گردند.

فاکتورهای خریدن ماشین ظرفشویی

معرفی بهترین مارک های ماشین ظرفشویی

معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید یک ماشین ظرفشویی عنوان شد که می توانید در زمان خرید ماشین ظرفشویی از آن استفاده نمایید. حال نوبت به معرفی تعدادی از برندهای معروف از ماشین ظرفشویی می رسد که با توجه به نظرات خریداران بیان شده اند:

ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰:

ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰ یکی از سری های مورد استقبال می باشد که نسب به قیمتی که دارد دارای عملکرد بسیار خوبی است. بوش یک برند آلمانی می باشد که ماشین ظرفشویی سری ۵۰۰ آن مانند ماشین ظرفشویی های آمریکایی از فیلتر به منظور از بین بردن مواد سخت غذایی استفاده می نمایند، بعلاوه زمانیکه از یک کمک شست و شو به منظور کمک به تبخیر آب استفاده می شود، ماشین ظرفشویی خیلی بهتر ظروف را خشک می کند. این سری از ماشین های ظرفشویی بوش مصرف انرژی خیلی کارامد ++A را دارند و ادعا دارند که نسبت به دیگر ماشین های ظرفشویی هم رده خود مقدار آب کمتری را مصرف می نمایند و همچنین به این ماشین ها با عنوان بی صداترین ماشین های ظرفشویی شناخته می شوند.

ماشین ظرفشویی هایی که گواهی Energy Star را دارند حداکثر ۱۶ لیتر آب در هر برنامه شست و شو مصرف می نمایند، این در حالی است که ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰ این میزان مصرف را به کمتر از ۱۲ لیتر رسانده است. این دسته از ماشین ها برنامه شست و شو بهداشتی (ضد عفونی کننده) دارند که توسط NSF تایید شده است و همینطور دارای بدنه فولادی ضد زنگ بوده و یک قفسه سوم انعطاف پذیر دارند.

خریداری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی زیمنس:

ماشین ظرفشویی زیمنس که دارای قیمتی تقریبا بالا می باشد دارای ویژگی های خوبی است که قیمت بالای آن را توجیه می نماید، از جمله ویژگی های این ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر می شود:

عملیات شست و شوی بسیار سریع داشته و می تواند ظروف را سریعتر از رقیبان خود شست و شو دهد. اغلب ماشین های ظرفشویی زیمنس هوشمند بوده و فرد می تواند در هر جایی با استفاده از گوشی خود آن را کنترل نماید.

وجود زئولیت که باعث می شود تا عملیات خشک کردن ظرف ها بدون افزایش در مصرف انرژی صورت گیرد و این موضوع باعث شده تا ماشین ظرف شویی زیمنس دارای رتبه ++A در بهره وری انرژی گردد که بالاترین حد می باشد.

اغلب ماشین های ظرفشویی زیمنس تمامی ویژگی های بالا را داشته و همچنین در آن از بهترین لوازم مثل سبد و سینی قابل تنظیم استفاده شده است که باعث شده تا قیمت گرانی داشته باشد.

خرید ماشین ظرفشویی مناسب

ماشین ظرفشویی سامسونگ:

ماشین های ظرفشویی سامسونگ نسبتا از ماشین های ظرفشویی بوش ارزان تر هستند، ولی باز هم در دسته بهترین مارک های ماشین ظرفشویی قرار دارند. این ماشین ظرفشویی قدرتمند و مقرون به صرفه بوده و از لحاظ مصرف برق و آب در هر برنامه شست و شو با صرفه است. به بیانی دیگر این ماشین ظرفشویی یکی از کم مصرف ترین ماشین های ظرفشویی ۱۵ نفره محسوب می شود. ماشین های ظرفشویی سامسونگ دارای کارایی بالا، جنس و بدنه با کیفیت، سبدهای انعطاف پذیر، عملکرد کاملا آرام، برنامه های شست و شو مختلف و طراحی مدرن و زیبا می باشند. علاوه بر این دارای تکنولوژی آب پاش یا طوفان آب بوده و با جریان آب پرفشار برای پاک کردن ظروف، سبب شده تا دیگر نیازی به پاک کردن یا زیر آب گرفتن ظروف قبل از قرار دادن در ماشین نباشد.

روش خرید ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ال جی:

در حال حاضر لوازم خانگی با مارک ال جی در ایران به خاطر خدمات مناسب، کیفیت و کارایی قابل دارای طرفداران زیادی هستند. ظرفشویی های ال جی نیز همینطور هستند، دارا بودن ویژگی های بسیار خون و مناسب ماشین ظرفشویی ال جی سبب شده در دسته بهترین مارک های ماشین ظرفشویی قرار بگیرد. از ویژگی های این ماشین ها صدای بسیار کم در حین شست و شو، بدنه بسیار مستحکم و ظریف، طراحی زیبای پنل و دکمه های آن می باشد که باعث شده تا این ماشین های ظرفشویی نسبت به برخی برندهای خارجی برتری داشته باشند. ال جی در مدل های جدید ماشین ظرفشویی خود، زمان استفاده از برنامه های شست و شوی سنگسن از ویژگی بخار آب به منظور تمیزتر نمودن ظروف استفاده کرده است و تمام دندانه های سبدها برای پیدا نمودن فضای مناسب برای قرار دادن هر نوع ظرفی قابل تنظیم می باشند. مدل های جدید این برند ۴ بازوی آب اش داشته که دوتای آن به منظور تمیزتر شستن ظروف چرخان مناسب هستند. هنگامی که ظروف قرار داده شده در ماشین کمتر از کل ظرفیت هستند و فقط یکی از سبد ها پر می شود، اغلب ماشین های ظرفشویی ال جی دارای قابلیت استفاده از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی بوده و فقط عملیات شست و شو را برای یکی از سبد ها فراهم می نماید. علاوه بر این قابلیت های گفته شده هوشمند بودن ماشین، سبدهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم شروع برنامه شست و شو با تاخیر از دیگر ویژگی های این ماشین های ظرفشویی می باشند.

خریدن یک ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی میله:

ماشین ظرفشویی با برند میله نیز ارزان نبوده و در تمام نقاط جهان دارای قیمتی نسبتا بالا می باشد. با این وجود دارای ویژگی های بسیار خوبی است که دلیل بر قیمت بالای آن می باشد. تمام ماشین های ظرفشویی در برند میله از ۲۰ سال گذشته تا کنون آزمایش می شوند. مارکوس میله یکی از صاحبان این برند می باشد که در این مورد گفته است: مشتریان ما به منظور خرید ماشین ظرفشویی یا لباس شویی کمی بیشتر از سایر برندها هزینه می نمایند، ولی در عوض کارایی و طول عمر بیشتری از دستگاه خود دریافت می نمایند.

ماشین های ظزفشویی میله در دراز مدت استفاده می شوند و بهترین نتیجه را دارند. برند میله یکی از بهترین برندهای لوازم برقی به ویژه ماشین ظرفشویی در جهان می باشد که دارای ویژگی هایی مانند داشتن برنامه شست و شو متنوع، کاهش زمان شست و شو، مصرف انرژی +++A، سبدهای سه بعدی قابل تنظیم، برنامه شست و شو با تاخیر، امکان استفاده از منبع خورشیدی در بعضی مدل ها، طراحی منحصر به فرد و طول عمر مفید بالا می باشد و تجربه ای لذت بخش برای خریدار به همراه دارد.

روش خریدن یک ماشین ظرفشویی

  • بهترین برندهای ماشین ظرفشویی ایرانی:

زمانی که نوبت به انتخاب ماشین های ظرفشویی ایرانی می رسد تا حدی انتخاب سخت می شود، زیرا در ایران برندهای ماشین ظرفشویی زیاد نیستند و از سویی کیفیت ساخت متوسطی دارند. با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر و گران بودن ماشین های ظرفشویی خارجی، خرید ماشین های ظرفشویی ایرانی تا حدوی مقرون به صرفه تر می باشد. در این بین پاکشوما و اسنوا بهترین برندهای ماشین ظرفشویی ایرانی هستند که می توانیم معرفی کنیم . این ماشین های ظرفشویی از لحاظ کیفیت بدنه و قطعات و همینطور برنامه های شست و شو نسبت به دیگر برندهای ماشین ظرفشویی ایرانی برتر هستند و به دلیل داخلی بودن این برندها هیچ نوع نگرانی در مورد خدمات بعد از فروش این محصولات وجود ندارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *