دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضدعفونی لباس های زیر چه مراحلی دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

شستن لباس های زیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید بتوانید در حین شستن آن ها را ضد عفونی کنید و میکروب های بیماری زای آن را از بین ببرید در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت شوید.

ضدعفونی لباس های زیر را باید هر ماه یک بار انجام بدهید زیرا این نوع لباس ها بیش تر در معرض باکتری ها و میکروب ها قرار دارند و در صورتی که نمی خواهید بیمار شوید باید این کار را انجام بدهید.

ضدعفونی لباس های زیر

نحوه صحیح ضدعفونی لباس های زیر

لباس های زیر یکی از مهم ترین لباس ها می باشند که باید با روش ها مناسب شسته و خشک شوند تا میکروب های بیماری زای آن ها از بین برود. این نوع لباس ها را باید هر روز عوض کنید و در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت های شدید شوید. در ادامه نحوه صحیح ضدعفونی لباس های زیر را برای شما بیان می کنیم.

استفاده از صابون برای شستشو

شستن لباس های زیر اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است برای شستن آن ها از صابون استفاده کنید زیرا ph صابون بیش تر از شوینده ها بوده و می تواند به راحتی باکتری ها و میکروب ها را از بین ببرد و خودش نیز سریع تر از روی لباس ها شسته می شود. سعی کنید لباس هایی که با صابون می شویید را خوب آبکشی کنید تا مواد شستشو از روی آن ها پاک شود.

نشستن با سایر لباس ها

بهتر است لباس زیر های خود را با سایر لباس ها نشویید و قبل از شستشو آن ها را جدا کنید و شستن آن ها را با دست انجام دهید. ممکن است آلودگی لباس های دیگر به لباس زیر شما انتقال پیدا کند و باعث تحریکات پوستی و بیماری شود.

شستن لباس های زیر به صورت جداگانه عفونت ها را کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شستن بعد از خرید

اگر لباس زیر های تازه و نو می خرید بهتر است قبل از این که آن ها را بپوشید با آب و صابون به خوبی بشویید زیرا قبل از خرید ممکن است هر فرد دیگری آن ها را دست زده باشد و از این طریق باکتری ها و ویروس هایی را که روی دستش بوده است به لباس زیر انتقال داده باشد و این ویروس ها باعث ایجاد بیماری و عفونت خواهند شد.

شستشو با آب داغ

یکی از راه های ضدعفونی لباس های زیر این است که آن ها را با آب داغ و صابون بشویید. حرارت بالا می تواند میکروب ها و باکتری ها را به راحتی از بین ببرد و شما با خیال راحت می توانید از لباس های خود استفاده کنید ولی اگر لباس شما از الیاف شیمیایی تهیه شده باشد ممکن است تغییر شکل بدهد و خراب شود.

آبکشی مناسب

سعی کنید لباس های خود را بعد از شستن با هر نوع مواد شوینده خوب آب بکشید تا مواد شوینده از روی آن ها کاملا پاک شود. اگر مواد شوینده روی لباس های زیر باقی بماند باعث ایجاد حساسیت، سوزش و خارش می شود بنابراین بهتر است این مرحله را با دقت بسیار زیادی انجام دهید.

بعد از خرید لباس های زیر آن ها را حتما بشویید و بعد استفاده کنید.

عدم استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از فناوری هایی می باشد که کار بشر را بسیار آسان کرده است اما اگر دوست دارید لباس زیر های خود را به مدت بیش تری استفاده کنید بهتر است آن ها را بدون ماشین لباسشویی بشویید. این کار به شما کمک می کند تا باکتری ها و ویروس هایی که روی لباس های زیر وجود دارند به سایر لباس ها انتقال پیدا نکند.

خشک کردن مناسب

یادتان باشد که خشک کردن لباس زیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بهتر است لباس های خود را در معرض نور خورشید قرار بدهید تا آن باکتری ها و ویروس هایی که با مواد شوینده از بین نرفته زیر نور خورشید از بین بروند. در واقع این روش یکی از روش های ضدعفونی لباس های زیر می باشد و بعد از آن هم می توانید لباس زیر های خود را اتو کنید تا لباس شما تمیز تر شود و بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید.

ضدعفونی لباس های زیر

نکات مهم

یادتان باشد که برای در امان ماندن از بیماری های تناسلی باید همیشه لباس های تمیز بپوشید و هر از چند گاهی آن ها را ضد عفونی کنید. در ادامه نکاتی را برای شما بررسی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید از عفونت هایی که در اثر پوشیدن لباس های نا مناسب ایجاد می شود در امان باشید.

  • لباس زیر های خود را دوبار در روز تعویض کرده و آن ها را با آب و صابون بشویید تا عفونت نگیرید.
  • بهتر است از لباس زیر های نخی استفاده کنید تا رطوبت را به خوبی جذب کند و رشد باکتری ها روی بدن شما را کاهش دهد.
  • عمر هر لباس زیر حدودا ۳ ماه می باشد و بعد از آن باید آن را تعویض کنید و کاملا دور بیندازید.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید و بیش از حد از دستمال کاغذی استفاده نکنید.
  • لباس زیر ها را باید با استفاده از آب گرم بشویید و آن ها را زیر نور خورشید قرار بدهید.
  • از سفید کننده های لباس برای شستن لباس های زیر استفاده نکنید.
  • لباس های زیر کودکان و بزرگسالان را باید جدا بشویید تا باکتری ها و ویروس هایی که روی هر نوع لباس وجود دارد با سایرین در تماس نباشد.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر نحوه شستن لباس نوزاد، نکات شستن لباس و شستن لباس های نخی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *