دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزودن idm به مرورگر گوگل کروم با آموزش مرحله به مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به صورت مداوم در فضای مجازی به دانلود بازی، نرم افزار و … می پردازید احتمالا با نرم افزار idm یا اینترنت دانلود منیجر آشنا هستید. idm از بهترین اپلیکیشن های دانلود برای ویندوز می باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه افزودن اپ idm را به مرورگر کروم به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ما باشید

در این مطلب نحوه اضافه کردن نرم افزار idm به مرورگر گوگل کروم آموزش داده می شود. اگر از کاربران گوگل کروم هستید و مایلید تا توسط idm سریعتر به دانلود فایل مدنظر خود در فضای مجازی بپردازید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آموزش نحوه افزودن نرم افزار idm به مرورگر گوگل کروم

چنانچه در فضای مجازی دائما نیاز به دانلود نرم افزارها و برنامه های مختلف می پردازید حتما با اپلیکیشن idm آشنایی دارید. این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه ها برای دانلود فایل در ویندوز محسوب می شود. تمام مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس و … دارای ابزارهای مدیریت داخلی برای دانلود می باشند ولی این ابزارهای داخلی برای دانلود فایل های نه چندان حجیم مناسب هستند و در مورد فایل های با حجم بیشتر استفاده از یک ابزار مدیریت دانلود مانند idm می تواند کمک کننده باشد. idm با سرعت بیشتری فایل مدنظر شما را دانلود کرده و شما می توانید به طور مناسب تری فایل های خود را مدیریت کنید.

بیشتر افراد از idm یا اینترنت دانلود منیجر به خاطر سرعتی که در دانلود فایل ها ارائه می دهد، استفاده می کنند. idm سرعت دانلود فوق العاده ای نسبت به دیگر ابزارهای مدیریت دانلود موجود عرضه می دارد. هنگامی که idm روی سیسم نصب شود اکستنشن آن به صورت خودکار به مرورگر پیش فرض شما افزوده می شود. از این رو هر موقع که بخواهید یک ویدیو را در یوتیوب یا هر سایت دیگری مشاهده کنید یک زبانه با عنوان Download this video روی ویدیو نمایان می شود. اگر این زبانه را دیدید به این مفهوم است که idm عملکرد صحیحی دارد ولی اگر چنین نیست احتمالا مشکلی در اکستنشن کروم وجود دارد. در ادامه نحوه افزودن نرم افزار idm به مرورگر گوگل کروم آموزش داده می شود.

افزودن idm به مرورگر کروم

ابتدا باید وارسی کنید که idm آپدیت شده است یا نه . اگر نسخه ای که می خواهید از آن استفاده کنید به روز باشد اما همچنان زبانه Download this video را مشاهده نمی کنید بدیهی است که افزونه کروم مشکل دارد. ولی چنانچه از نسخه قدیمی idm بهره می گیرید باید آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. به این دلیل به بروزرسانی تاکید می شود چرا که برخی مواقع idm نمی تواند افزونه خود را به ماژول idm integration در کروم بیافزاید. علت این موضوع مشکلات مربوط به سازگاری افزونه با نسخه های کروم می باشد از این رو برای رفع مشکل باید idm را آپدیت کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چنانچه گوگل کروم روی سیستم صب باشد موقع نصب نرم افزار idm (اینترنت دانلود منیجر) به شکل خودکار افزونه آن روی گوگل کروم نصب می شود و کافی است آن را فعال نمایید. این امر از طریق مراجعه به صفحه افزونه ها در کروم( about:extensions) قابل انجام می باشد. بعد از تنظیم افزونه می توان در کروم توسط idm به دانلود فایل مدنظر پرداخت. اما حالا افزونه دانلود شده در کروم چگونه نصب می شود با ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱. اول مرورگر کروم را اجرا نموده و به صفحه extensions بروید.

۲. سپس روی آیکون سه خط موازی در گوشه سمت راست و بالای صفحه با عنوان customize and control google chrome کلیک کنید و از زیر منوی Tools گزینه extensions را انتخاب کنید. یا با وازد نمودن لینک chrome:// extensions/ در نوار آدرس کروم به صفحه extensions بروید.

۳. در ادامه به محل ذخیره افزونه دانلود شده بروید.

۴. حالا افزونه با عنوان “idmgcext.crx” را با عمل درگ یا کشیدن به داخل این صفحه به سادگی نصب نمایید.

۵. با رهاسازی افزونه ، پنجره نصب آن نمایان می شود که با کلیک روی کلید add افزونه نصب شده و در قسمت extensions فعال می گردد.

۶. بعد از نصب چنانچه افزونه فعال نبود آن را فعال نمایید. اکنون idm integration را پیدا کرده و اطمینان حاصل کنید گزینه هایEnable و Allow in incognito تیک خورده باشد.

نصب مجدد افزونه idm در کروم

چنانچه سهوا این افزونه را حذف نمودید نگران نباشید می توان آن را مجددا به شیوه دستی روی مرورگر گوگل کروم نصب نمایید. این کار ساده بوده تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. قبل از هر چیز دقت کنید که باید آخرین نسخه idm یعنی نسخه آپدیت آن روی سیستم نصب باشد. پس از اطیمنان از این مورد به محل نصب idm بروید. این نرم افزار به طور پیشفرض در این آدرس c:program files (x86)internet download manager قرار دارد.

۲. بعد فایل idmgcext.crt را درگ کرده و در داخل صفحه افزونه ها در مرورگر کروم رها کنید. توجه داشته باشید که برای رفتن به صفحه افزونه ها می توانید آدرس chrome://extensions را در کروم تایپ نموده و کلید اینتر را فشار دهید. در ضمن می توان از ابتدا به منوی کروم رفته و در گزینه more tools بر روی extensions کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *