دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی زغال اخته با طعم منحصر به فرد و دلپذیر

  • مهتاب علی پناه
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ترشی زغال اخته جزو ترشی های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است که اکثر افراد به آن علاقه زیادی داشته و تمایل به تهیه آن در منزل دارند. در این مقاله طرز تهیه ترشی زغال اخته را آموزش خواهید دید.

همانطور که می دانید ترشی دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع ترشی زغال اخته می باشد که از این میوه ترش می توان در تهیه ترشی و مربا استفاده کرد، این میوه ترش مخصوص جنوب اروپا و غرب آسیا می باشد و ترشی آن بسیار خوش طعم و پرطرفدار است، در ادامه مطلب طرز تهیه ترشی زغال اخته را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

روش تهیه ترشی زغال اخته

در مطالب قبلی دستور انواع ترشی از جمله : ترشی گلابی، ترشی کلم بروکلی، ترشی گوجه سبز و … را آموزش دادیم از این رو، اگر شما نیز به دنبال تهیه یک ترشی بسیار خوشمزه و خوش رنگ هستید پیشنهاد می کنیم ترشی زغال اخته را حداقل برای یک بار هم شده است تهیه کنید تا از طعم آن نهایت لذت ببرید بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

  • نمک : دو قاشق مربا خوری
  • زغال اخته : پانصد گرم
  • گلپر : به میزان دلخواه
  • سرکه : یک لیتر

آموزش تهیه ترشی زغال اخته

طرز تهیه تهیه ترشی زغال اخته با طعم متفاوت

در روش تهیه این ترشی بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا دم زغال اخته ها را گرفته و آن ها را شسته سپس به منظور خارج شدن آب اضافی آن ها را بر روی یک دستمال حوله ای پهن نمایید.

حالا زغال اخته ها را داخل ظرف شیشه ای درب دار خشک ریخته و لابه لای آن کمی نمک و در صورت تمایل مقداری گلپر پاشیده و آن را تا پر شدن شیشه ادامه دهید.

در مرحله پایانی از دستور تهیه ترشی زغال اخته، بر روی زغال اخته ها سرکه ریخته به گونه ای که روی زغال اخته ها را کاملا بپوشاند و درب شیشه را بسته سپس داخل یخچال قرار دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نکته : این ترشی را بعد از زمان ده روز می توانید در کنار انواع پلوها نوش جان کنید.

طرز تهیه ترشی زغال اخته با طعم خاص

نکات تکمیلی

۱. در تهیه این ترشی بسیار خوشمزه از زغال اخته های نارس و سفت استفاده نمایید.

۲. استفاده از گلپر به دلخواه می باشد و در صورت تمایل می توانید مقدار کمی تخم گشنیز هم به مواد بیفزایید.

۳. به دلیل اینکه این ترشی خیلی راحت آماده و سریع آماده می شود بنابراین آن را به مقدار کم تهیه نمایید.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و بتوانید به راحتی این ترشی رادر منزل تهیه و نوش جان کنید، در صورت تمایل به آشنایی با دستور تهیه انواع ترشی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *