دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهمی که هنگام ازدواج بعد از فوت همسر باید رعایت کرد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج بعد از فوت همسر می تواند زندگی شما را در جهت مثبتی تغییر دهد افرادی که قصد دارند بعد از مرگ همسرشان ازدواج کنند باید ابتدا از دوره سوگ عبور کنند این دوره ممکن است ۶ تا ۱۲ ماه باشد و در این مدت فرد به این نتیجه می رسد که آیا ازدواج مجدد به نفع او است یا خیر. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

با فوت همسر زندگی شما دستخوش تغییراتی می شود که با وجود مدیریت کردن صحیح می تواند نقش های مثبتی در زندگی شما داشته باشد افرادی که چنین تجربیاتی داشته اند در مقابل آن واکنش های گوناگونی نشان می دهند برخی از این افراد به سرعت تجدید فراش می کنند و به نوعی می خواهند از این مسئله فرار کنند با توجه به اینکه این تجربه برای هر فردی تلخ است باید سعی کرد تا شیوه های موثری را برای سازگاری با آن به کار گرفت. یکی از بعدهای اصلی برای سازگاری با چنین شرایطی “زمان” است زمان نقش مهمی در این مواقع دارد و به شما اجازه می دهد تا تصمیم گیری های درستی را در این زمینه انجام دهید بنابراین اگر قصد دارید بعد از فوت همسر خود ازدواج کنید باید کمی به خودتان و اطرافیان زمان بدهید توجه داشته باشید که امتناع کردن کامل یا اسرار زیادی برای این امر می تواند شرایط شما را بحرانی تر کند. از سویی عوامل متعدد دیگری هستند که می توانند در این زمینه موثر باشند ازدواج زودهنگام در این موارد می تواند شرایط شما را سخت تر کند بنابراین باید توجه داشته باشید که این تصمیم گیری در شرایط درستی صوت بگیرد.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر:

زمان در اینگونه از تصمیم گیری اهمیت ویژه ای دارد زمانی که شما به طور ناگهانی همسر خود را از دست می دهید یک ضربه عاطفی بزرگ بر شما وارد می شو که می تواند جوانب مختلفی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد بهترین بازه زمانی برای ازدواج کردن در این مواقع ۶ تا ۱۲ ماه است شما باید در این مدت بر روی هیجانات خود کنترل بیشتری داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید. تحمل کردن مرگ عزیز شرایط سخت و دشواری دارد و شما تنها زمانی می توانید با آن کنار بیایید که زمان گذشته باشد و شما این واقعیت را پذیرفته باشید و با واقعیت رو به رو شوید. زمان مناسب ازدواج مجدد چه موقع است؟ همانطور که گفتیم زمان مناسب و حداقل برای این امر ۶ ماه تا ۱۲ ماه است در این مدت زمان شما می توانید بیشتر خودتان را با شرایط سازگار کنید.

 ازدواج مجدد بعد فوت همسر

اگر احساس می کنید که وضعیت روحی شما در حد مناسبی نیست و ثبات ندارید باید به مشاور مراجعه کنید و مشکلاتی همچون غم و اندوه را با او در میان بگذارید با توجه به اینکه از دست دادن همسر یک اتفاق ناگوار است شما باید سعی کنید تا به مرور زمان با این مشکل مواجه شوید.

درباره شرایطتان به شکل واضحی حرف بزنید:

زمانی که تصمیم می گیرید دوباره ازدواج کنید باید شرایط خودتان را به شکل واضح بررسی کنید و درباره آن با فرد مقابل صحبت کنید اینکه شما چه چیزهایی از آینده می خواهید دارای اهمیت است و بخش مهمی از روابط شما را تشکیل می دهد. درک وضعیت شما از سوی فرد مقابلتان دارای اهمیت زیادی است پذیرش برخی از موضوعات به شخصیت فرد مقابل بستگی دارد به همین خاطر است که باید همه چیز به شکل واضح و صریح بیان شود.

ازدواج دوباره بعد فوت همسر

در نظر گرفتن فرزندان:

اگر از همسر سابق خود فرزند دارید شرایط شما تغییر می کند زیرا شما باید فرزندان خود را نیز از نظر روانی بیشتر آماده کنید تا این موضوع از جانب آن ها نیز پذیرفته شود آن ها باید با ویژگی ها و خصوصیات شریک زندگی آینده شما بیشتر آشنا شوند و بدانند که شما قصد دارید بعد از فوت همسر خود ازدواج کنید. پذیرش فرزندان نسبت به این موضوع که فرد مورد نظر شما را به عنوان پدر یا مادر خود می پذیرند یک پروسه پیچیده است که بهتر است از طریق روانشناس انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی آن ها داشته باشد. فرزندان نسبت به این موضوع واکنش های متفاوتی دارند که در این صورت والدین باید درباره زندگی فرزندان با والدین ناتنی آگاهی بیشتری کسب کنند. همچنین فرد مقابل شما باید  رفتار با فرزند ناتنی را بداند و اینکه چگونه باید با او رفتار کنیم و در صورت نیاز به مشاور مراجعه نماید.

  •  آرون گروپس

ازدواج بعد از فوت همسر

تعیین حد و مرز:

شما باید میان زندگی مشترک گذشته و آینده خود حد و مرزی تعیین نمایید برخی از افراد با وجود اینکه مجدد ازدواج کرده اند مدام خاطرات همسر گذشته خود را مرور می کنند و همین موضوع موجب می شود تا همسر شما از شما شکایت داشته باشد. داشتن حد و مرز در این موارد می تواند زندگی حال شما را بهتر سازمان دهی کند.

درباره مشکلات ازدواج مجدد چه می دانید؟ ازدواج مجدد می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد اما نباید فراموش کنید که ازدواج بعد از فوت همسر می تواند زندگی شما را به سمت مثبتی بکشاند و این موضوع تنها زمانی که شما یک تصمیم درست گرفته باشید و برای فرار از واقعیت دست به این تصمیم نزنید می تواند زندگی شما را تغییر دهد. رضایت فرزندان نیز در این زمینه اهمیت دارد اگر فرزندان شما با ازدواج مجدد موافق نیستند می توانید به مشاوره مراجعه کنید و با شیوه های روانشناسی بیشتر آن ها را قانع کنید.

زمان ازدواج بعد فوت همسر

برخی از متخصصان و مشاوران در این زمینه می توانند کمک های زیادی ارائه دهند همچنین برخی از کمپین ها در این زمینه خدمات ارائه می دهند که برای این دسته از افراد است و می توانند تجربیات مفید و موثر خود را در اختیار این افراد قرار دهند. توجه داشته باشید که بسیاری از مشاوران عنوان می کنند که شما باید ابتدا از مرحله سوگ عبور کنید در این مرحله ممکن است افسردگی و دیگر چالش ها را تجربه کنید که باید از کمک های اطرافیان استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *