دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید واکر و معرفی قابلیت های انواع مختلف واکرها

  • سحر هودانلویی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

واکر از وسایل مورد نیاز برای سالمندان و بیماران برای جابه جایی راحت تر و راه رفتن می باشد. اگر می خواهید با راهتمای خرید واکر آشنا شوید، ادامه این مطلب از مجله آرگا را مطالعه نمایید.

واکر از وسایل بسیار مهم و کاربردی برای افراد بیمار و سالمندانی است که در راه رفتن عادی با مشکل مواجه هستند. این وسیله کمک کننده افرادی است که قدرت عضلانی اندامه ای آن ها با توجه به شرایط ایجاد شده تحلیل رفته است و دامنه حرکتی مفصل ران و زانو و یا حتی پای آن ها کند شده و همراه با درد و ناپایداری مفصل همراه شده است. این افراد در این حالت می توانند برای حفظ تعادل و از بین بردن این شرایط آزاد دهنده از واکر استفاده نمایند. از این رو در ادامه این مطلب راهنمای خرید واکر برای افرادی که به این وسیله کاربردی بسیار نیاز دارند، پرداخته ایم.

نشانه های واکر خوب

راهنمای خرید واکر

  • معرفی واکر

به طور کلی در معرفی واکر می توان گفت که یک چارچوب فلزی است که افراد بیمار و سالمندان برای راه رفتن به آن نیاز دارند که در این صورت می‌توانند با تکیه کردن به آن سختی راه رفتن را برای خود کمی آسان کنند. به طور کلی این وسیله برای کسانی که هنوز توانایی گام برداشتن را دارند اما ضعف در عضلات آنها رخنه کرده است قابل استفاده می باشد. واکر به استفاده کنندگان این امکان را می‌دهد تا با حفظ تعادل هرگاه که خسته شدند، بایستند.

همچنین واکرها از فریم های بخش خصوصی برای افراد سالمند معلول و یا بیمار برخوردار می باشند که در هنگام پیاده روی برای افراد به عنوان پشتیبانی و کمک اضافه وجود خواهد داشت. همچنین بسیاری از واکر ها از جنس فلزی سبک به مانند آلومینیوم هستند و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع را برای افراد دارند. همچنین برخی از واکر های پیشرفته برای نگهداری راحت تر از قابلیت جمع شدن و کوچکی برخوردار هستند.

  • انتخاب مناسب ترین نوع واکر

قبل از انتخاب واکر باید توجه داشته باشید که این وسیله به خوبی قد و وزن شما را تحمل نماید که از این رو باید ارتفاع آن را به خوبی اندازه گیری نمایید تا به مشکل بر نخورید.

بررسی ارتفاع:

  1. در این نوع اندازه گیری باید بازو های خود را در حالت ترکیبی در طرفین خود آویزان نمایید و بایستید.
  2. حالا باید به نحوی بر روی واکر قرار گیرید که آرنج های تان با آرامش کامل بر روی دسته های واکر با زاویه ۱۵ درجه قرار گیرد. با این بررسی می توانید به خوبی مطلع شوید که واکر قدرت پشتیبانی وزن شما را به خوبی خواهد داشت یا خیر.

معرفی راهنمای خرید واکر

  • مکان استفاده از واکر

اگر شما این سوال را در ذهن خود دارید که از واکر در چه مکان هایی می توانید استفاده کنید؟ قابل ذکر می باشد که واکر استاندارد را می‌توانید در منزل استفاده کنید و واکر های دو چرخ را هم در فضای بیرون از منزل به کار ببرید.

  •  آرون گروپس
  • نحوه نگهداری از این وسیله

در نگهداری خوب از این وسیله باید توجه داشته باشید که هر چند مدت یک بار به طور منظم آن را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که هر بخش از آن که به نظر فرسوده و شکسته می‌ آمد باید به سرعت تعویض گردد. همچنین اطمینان حاصل کنید که در هنگام باز شدن واکر طرفین آن در جای خود ثابت باقی می‌ماند و اگر این کار به خوبی انجام نگرفت در این بین چیزی فرسوده و یا شکسته شده است که باید آن را به صورت به یک متخصص نشان دهید.

و در آخر نیز برای شستشوی این وسیله د از آب و صابون استفاده نمایید.

معرفی انواع واکر

به طور کلی ۲ نوع واکر اصلی به صورت های استاندارد و دو چرخ وجود دارد که در ادامه راهنمای خرید واکر های متفاوت را به شما آموزش داده ایم.

  • واکر استاندارد

ساده ترین نوع واکر استاندارد آن می‌باشد که خوب است برای مسافت های کوتاه و یا افرادی که در حفظ تعادل خود با مشکل مواجه هستند، استفاده نمایند. همچنین اگر واکر استاندارد دارای چارچوب ساده فلزی و چهار پایه قابل تنظیم باشد، در نهایت می تواند ارتفاع خوب و مناسبی برای فرد بیمار ترتیب نماید.

معرفی انواع واکر

  • واکر دو چرخ

این واکر نیز دارای چرخ در قسمت جلوی دو پایه و نوک های پلاستیکی برای پاهای عقب می باشد که در این صورت استفاده کننده می تواند وزن خود را در هنگام حرکت بر روی با اینکه بیندازد و پایه‌های نوک لاستیکی نیز از چرخش و غلتیدن واکر جلوگیری کنند.

  • واکر چهار چرخ

انواع این واکر ها دارای ترمز هایی می باشند که به کاربران برای ایستادن کمک بسیاری می‌کند و برای استفاده در فضای به غیر از خانه نیز بسیار مناسب است. این از واکر به فرد استفاده کننده این اجازه را می‌ دهد تا به همان هر سرعتی که می خواهند با اطمینان کامل حرکت کنند و اطمینان داشته باشند که با هر بار بلند کردن و  ایستادن از سرعت آن ها کاسته نمی شود. همچنین بسیاری از این نوک ها برای جابجایی وسایل شخصی به مانند سبد یا کیف مجهز شده اند.

  • واکر تاشو

این واکر از ویژگی جمع شدن و تا شدگی برخوردار می باشد که حمل و نقل نگهداری آن ها در مقایسه با دیگر واکر ها بسیار ساده تر است.

معرفی قابلیت های واکر

همان طور که می بینید هر واکر از اجزا و قابلیت های برخوردار می باشد که در ادامه مطلب آشنایی با راهنمای خرید واکر به معرفی آن ها پرداخته ایم.

  • قاب

قاب و یا در اصطلاح دیگر فریم های با کیفیت از دوره های آلومینیومی ساخته شده است که بسیار سبک وزن می باشد همچنین ارتفاع یک بار که معمولاً به مدل آن بستگی دارد که به صورت کلی در ۱۰ الی ۱۵ اندازه گیری می شود.

راهنمای خرید واکر به چه صورت است

  • دسته

دستگیره های واکر در دو طرف این وسیله قرار گرفتند که به طور معمول از پلاستیک فوم و یا دیگر مواد نرم مانند ژله تهیه شده اند. افرادی که به طور کل کف دستشان عرق می کند، می‌ توانند از یک واکر با دسته های فومی استفاده نمایند.

  • چرخ

چرخه واکر و در اصطلاح دیگر کاستور نیز می نامند که بر روی ۱ واکر دوچرخه به طور معمول از سه یا پنج بخش تشکیل شده اند و هیچ چرخشی را در بر نمی گیرند.

در صورتی که مطالعه این راهنمای خرید برایتان مناسب و موثر واقع گشت، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب همانند راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و راهنمای خرید دوربین عکاسی باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *