دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتماد به نفس جنسی چیست؟ و چگونه آن را افزایش دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

اعتماد به نفس داشتن به شما کمک می کند تا از بدن خود نیز راضی باشید و زمانی که حرف از اعتماد به نفس جنسی می شود بتوانید بدون هیچ گونه ترسی از قضاوت شدن درباره بدنتان از خودتان راضی بوده و نگران نشوید. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا نحوه دستیابی به چنین اعتماد به نفسی را برایتان بیان کنیم.

یکی از مسائل بسیار مهم در زندگی مشترک داشتن اعتماد به نفس جنسی می باشد. در واقع فقدان این نوع اعتماد به نفس می تواند باعث از بین رفتن یک زندگی شود زیرا داشتن یک رابطه خوب باعث تدام زندگی می شود.

اعتماد به نفس جنسی

اعتماد به نفس جنسی چیست؟

توجه کردن به یک دیگر در یک رابطه می تواند نیاز های بسیاری را در فرد پاسخ داده و زندگی برای هر دو نفر به خوبی پیش خواهد رفت. داشتن احساس رضایت از زندگی مشترک کار آسانی نمی باشد و افراد برای رسیدن به آرامش و رضایت باید به یک دیگر توجه کنند و بتوانند نیاز های یک دیگر را رفع کنند. در واقع زمانی به این اعتماد به نفس دست می یابید که بتوانید خود را قبول داشته و خواسته هایتان را بدون نگرانی و تردیدی بیان کنید.

روش های افزایش اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس جنسی بدین معنا می باشد که بدن خود را به همان گونه ای که هست قبول داشته باشید و به آن احترام بگذارید.  در واقع این توانایی به آسانی بدست نمی آید و باید برای آن تلاش کنید. بنابراین بهترین راهکار برای بدست آوردن این نوع اعتماد به نفس این است که بدن خود را با هر آنچه که در آن وجود دارد بپذیرید و قبول کنید که منحصر به فرد هستید. بیش تر زنان درگیر عدم اعتماد به نفس جنسی می باشند و دوست دارند بدنی ایده آل و آن چیزی که مد می باشد را داشته باشند که برای بسیاری از افراد این مورد امکان پذیر نمی باشد بنابراین برخی از افراد دست به عمل های جراحی می زنند تا بتوانند خود را قانع کنند که زیبا و جذاب هستند. اگر زنی از طرف همسر خود دوست داشته شود و مورد احترام قرار بگیرد این اعتماد به نفس را پیدا می کند و در غیر این صورت هرگز از خود راضی نخواهد بود و اعتماد به نفسی نخواهد داشت. در ادامه تکنیک هایی را برای بالا بردن اعتماد به نفس شما بیان خواهیم کرد.

توجه نکردن به عیب های خود می تواند اعتماد به نفس شما را درباره بدنتان بالا ببرد.

توجه نکنید.

در نظر داشته باشید که گاهی با توجه نکردن به احساسات منفی خود می توانید بسیار موثر بوده و شما را از نا امیدی و تخریب اعتماد به نفس دور می کند. بهتر است به افکار نا امید کننده خود توجه نکنید و آن ها را با جملاتی مانند من منحصر به فرد هستم از فکر خود پاک کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اعتماد کنید.

بهتر است گاهی به همسر خود اعتماد داشته باشید و از ترس قضاوت نشدن خود را طور دیگری نشان ندهید. در واقع بیش تر افراد از ترس قضاوت شدن از سمت همسر خود واقعی را نشان نمی دهند بنابراین نمی توانند به اعتماد به نفس  مناسبی درباره خود دست پیدا کنند. سعی کنید همسری خوب باشید و یک دیگر را از لحاظ جنسی سرکوب نکنید.

مقایسه نکنید.

در واقع حافظه جسمی شما تمامی مواردی که درباره خود می گویید را می فهمد و آن ها را در خود ذخیره می کند. در واقع برای بالا بردن عزت نفس جنسی خود باید تجربه های مثبت را درباره بدن خود بالا ببرید.

از خودتان راضی باشید و خود را همان گونه که هستید بپذیرید.

شجاع باشید.

سعی کنید شجاع باشید و هر آنچه از یک رابطه می خواهید را با همسر خود درمیان بگذارید. یادتان نرود که همسر شما تا جایی که می تواند این خواسته های شما را برآورده می کند. در واقع این شجاعت به بالا بردن اعتماد به نفس شما کمک بسیاری می کند.

با خودتان صادق باشید.

در واقع برای آمادگی روحی و جسمی سعی کنید با خودتان صادق باشید و به احساسات خود به میزان مناسبی بها بدهید. در واقع بها دادن بیش از حد به احساساتتان باعث می شود که آن ها شما را کنترل کنند و این موضوع می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد بنابراین سعی کنید از مغز خود استفاده کنید و به او اجازه بدهید در برخی از امور شرکت کرده و رابطه ای هیجان انگیز را برای شما به همراه داشته باشد.

ورزش کردن و بالا بردن اعتماد به نفس

ورزش کنید.

اگر به مدت ۳۰ دقیقه در روز به پیاده روی بروید می توانید به خوبی از بدن خود مراقبت کرده و افکار خود را درباره بدنتان بهتر کنید تا اعتماد به نفس شما درباره آن افزایش یابد و بتوانید زندگی خوبی را تجربه کنید.

موسیقی گوش کنید.

گوش کردن به موسیقی آرامش بخش می تواند به شما کمک کند تا افکار خود را سامان داده و به خوبی از بدن خود یاد کنید. در واقع زمانی که موسیقی گوش می دهید بهتر می توانید فکر کنید و در نتیجه تصیم هایی که درباره خود و رابطه تان می گیرید بهتر خواهد شد.

اجتناب نکنید.

اگر اعتماد به نفس خوبی ندارید نباید از داشتن روابط زناشویی اجتناب کنید. برای داشتن یک زندگی بهتر لازم است گاهی تظاهر کنید و سعی کنید در آینده این نوع تظاهرات را به واقعیت ها تبدیل کنید تا زندگی تان سر و سامان بگیرد.

چگونه اعتماد به نفس را در رابطه با بدن خود بالا ببریم؟

در واقع هر نوع اعتماد به نفسی نیازمند حمایت دیگران می باشد بنابراین سعی کنید با استفاده از روش های گفته شده اعتماد به نفس خود را بالا برده و از چیزی خجالت نکشید. اگر از این مطلب رضایت داشتید می توانید در بخش روانشناسی آرگا سایر مقالات مرتبط با اضطراب جنسی و دلزدگی زناشویی را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *