دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی انواع گیاهان با رشد سریع

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که پرورش گیاهان با رشد سریع چندان سخت و پیچیده نیست و شما با مطالعه این مطلب می توانید با انواع این گیاهان آپارتمانی آشنا شده و به پرورش آن ها بپردازید با ما همراه باشید.

به طور کلی داشتن یک گلخانه کوچک زیبا و ارزان به ویژه برای کسانی که قصد دارند خودشان گیاه را پرورش دهند نیاز به وقت و تلاش زیادی دارد و با این وجود برخی از گیاهان هستند که رشد بسیار سریعی دارند به گونه ای که در گذشت مدت زمان چندین هفته برای شما یک بهشت سبز ایجاد خواهند کرد.

آشنایی با گیاهان با رشد سریع

همانطور که می دانید بسیاری از افراد علاقه زیادی به گیاهان طبیعی دارند و دوست دارند خانه خود را به وسیله آن ها تزئین نمایند. در واقع این گیاهان دارای نمونه های مختلفی هستند که هر کدام منحصر به فرد خواهند بود. البته برخی از گیاهان نسبت به دیگر نمونه ها سرعت رشد بیشتری دارند و به همین خاطر برای افرادی مناسب است که می خواهند به سرعت شادابی را به منزل خود بیاورند. به طور کلی وجود گل و گیاه در دکوراسیون خانه می تواند علاوه بر زیبایی هوای خانه را هم تمیز نماید و حس سرزندگی را به افراد ببخشد زیرا کسانی که گلخانه های کوچکی در منزل دارند و یا گل های طبیعی زیادی را در محیط خانه خود نگهداری می کنند قطعا از حس بهتری برخوردار می باشند. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که تا گیاه آپارتمانی می خرید هر روز بررسی می کنید تا ببینید جوانه زده یا قد کشیده بایستی بدانید که انتخاب یک گیاه با رشد سریع برایتان مناسب تر خواهد بود. در واقع گیاهان آپارتمانی با رشد سریع گیاهانی هستند که با داشتن شرایط مناسب، نور، آب و توجه کافی به خوبی و با سرعت بسیار زیادی نسبت به بقیه گیاهان رشد می کنند. البته توجه داشته باشید که این دسته از گیاهان به تعویض گلدان بیشتری نیاز دارند و قطعا با انجام مراقبت های لازم رشد بیشتری هم خواهند داشت.

انواع گیاهان با رشد سریع

انواع گل هایی که سرعت رشد بالایی دارند:

بهتر است بدانید که گیاهان رشد سریع انواع بسیار مختلفی دارند که به همین خاطر در ادامه سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم:

گیاه گندمی یا عنکبوتی:

به طور کلی گل گندمی یکی از سریع ترین گلهای آپارتمانی شناخته می شود که اغلب قادر است تا ارتفاع ۱ متر به خوبی رشد کند. این گیاه به دلیل برگ هایی افشان و نازگ گندمی با نام گیاه عنکبوتی نیز مشهور شده است که البته ظاهر آن نیز مشابه عنکبوت است. این گیاه در دو نوع سبز و ابلق موجود است و همچنین برای مکان هایی با نور کم و دارای نور غیر مستقیم هم این گیاه ایده خوبی برای نگهداری خواهد بود. می توانید برای جلوگیری از آفات که خیلی راحت به گیاهتان حمله می کنند خاک سطحی بستر را هر چند هفته یکبار تعویض نمایید.

گیاه پتوس:

یکی دیگر از گیاهان سریع رشد گل پتوس است که مطمئنا در مورد آن زیاد شنیده اید. می توانید برای پرورش این گیاه از دوستانتان یک قلمه کوچک بگیرید و در عرض چندین هفته به یک گلدان بزرگ تبدیل کنید و مجدد به دوستانتان هدیه دهید. این گیاه می تواند در مکان های کم نور به خوبی رشد کند و با خاصیت روندگی خود یک طاق سرسبز را برای شما به وجود بیاورد. در واقع برگ های قلبی شکل پوتوس در انواع سبز، ابلق، سفید و نئون وجود دارند و به صراحت می توان گفت که در عرض کمتر از چند هفته می توانند بسیار قد بکشند. می توانید گیاه پتوس را در کنار گیاهانی دیگری مانند فیلودندرون ها بکارید.

خصوصیات گیاهان سریع الرشد

  •  آرون گروپس

گیاه آلوئه ورا:

توجه داشته باشید که اگر به دنبال گیاهی آپارتمانی با رشد سریع هستید که علاوه بر زیبایی برای اعضای خانواده هم مفید باشد گیاه آلوئه ورا بهترین انتخاب است. در واقع آلوئه ورا گیاهی با شرایط نگهداری آسان می باشد که در مکان های کم نور نیز به خوبی رشد خواهد کرد و البته اگر در محیط پرنور تری قرار بگیرند قطعا رشد بهتری از خود نشان خواهد داد. این گیاه دارای برگ هایی گوشتی با ترشح زل مانند است که اغلب برای مصارف دارویی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. آلوئه ورا اغلب در آب و هوای معتدل زمستان شکوفه می دهد و گلهایی زرد یا سفید رنگ براق از خود تولید خواهند کرد.

گیاه یشم یا کراسولای درختی:

بهتر است بدانید که گیاه یشم در واقع برای دوستداران گل و گیاه بسیار مهم است زیرا قادر است به سرعت رشد کند و تبدیل به یک گیاه بالغ شود. این گیاه معمولا به دلیل داشتن برگ هایی گوشتی به خشکی عادت داشته و نیاز به آبیاری زیاد ندارد و همچنین نور زیاد و دمای بالا را برای رشد ترجیح می دهد. توجه داشته باشید که کراسولای درختی مستعد آفات است که به راحتی قابل مشاهده خواهد بود و برای رفع آن می توانید با برخی اسپری های آفت کش و یا پنبه ی آغشته به الکل به مبارزه با آن ها بپردازید.

پرورش گل های سریع الرشد

گیاه دیفن باخیا:

به طور کلی دیفن باخیا را می توان گیاهی زیبا همراه با برگ های کشیده و پهن دانست که اغلب نوار زرد رنگی در حاشیه آن ها کشیده شده است. در واقع این گیاه زیبا قادر است تا ارتفاع ۲ متر به خوبی رشد کند و گلخانه کوچک شما را بسیار بزرگ و پرتر نمایش دهد. از آنجایی که نگهداری دیفن باخیا کمی سخت است بایستی در فاصله بین ۲ آبیاری حتما خاک بستر خشک باشد و همچنین نور متوسط را برای رشد بهتر آن فراهم نمایید. توصیه می شود که پس از دست زدن به برگ های این گیاه حتما دستان خود را بشویید زیرا که برگ های دیفن باخیا سمی هستند و لازم است تا از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شوند.

گیاه ژنورا:

به طور کلی برای دوستداران گیاهان رنگی و افرادی که قصد دارند گلخانه خود را در مدت زمان تنها چندین هفته از رنگ سبز خارج کنند قطعا این گیاه آپارتمانی سریع الرشد بنفش ایده ای مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید که نور زیاد خورشید و همچنین تعادل میان خاک خشک و مرطوب از موارد مورد علاقه این گیاه محسوب می شود.

دستورالعمل کاشت گل های سریع الرشد

گیاه سینداپسوس یا پتوس طلایی:

به صراحت می توان گفت که این گیاه یکی از زیباترین گونه های پتوس می باشد که امروزه در دسته خانواده پتوس های طلایی قرار گرفته است. این گیاه با سرعت بالایی رشد خواهد کرد و متعلق به فرهنگ های متفاوتی می باشد. پتوس طلایی به دلیل ساقه های پیچیده، انعطاف پذیر و بلندی که دارند معمولا از نیم متر تا ۲ الی ۳ متر رشد می کند و همچنین به دلیل داشتن برگ هایی متراکم، بیضی شکل، چرمی و رنگی از محبوبیت بسیار برخوردار می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *