دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فعال کردن حالت تاریک کروم در کامپیوتر و انواع گوشی های موبایل

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

مدتی است که گوگل حالت تاریک (Dark mode) را به مرورگر قدرتمندش به نام کروم افزوده است. این حالت نمایش در هر سیستم عاملی به روشی متفاوت فعال می گردد. برای آشنایی با نحوه فعال کردن حالت تاریک کروم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

حالت تاریک قابلیتی است که اخیرا گوگل به مرورگر کروم اضافه کرده است. این قابلیت هم بر روی عمر باتری تاثیر گذار بوده و هم کمک می کند چشمان شما کمتر در معرض نور آبی قرار گیرد. در ادامه این مطلب در مجله آرگا با نحوه فعال کردن حالت تاریک در مرورگر کروم آشنا خواهید شد.

آشنایی با نحوه فعال کردن حالت تاریک در مرورگر کروم

پس از سامسونگ و هواوی اخیرا مدتی است که گوگل نیز به استفاده از حالت تاریک (Dark mode) تمایل پیدا کرده و آن را به جدیدترین سیستم عامل های خود اضافه کرده است. حالت تاریک قابلیتی است که موقع کار با گوشی در تاریکی شب می توان آن را فعال کرد تا هم به چشمان شما فشار کمتری وارد شود و هم در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی شود. ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۸ خود گوگل تایید نمود که برنامه های با تم تیره انرژی بسیار کمتری نسبت به برنامه های با تم روشن مصرف می کنند. در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با نحوه فعال کردن حالت تاریک کروم در ویندوز ۱۰، مک و اندروید آشنا سازیم.  قابل ذکر است فعال سازی حالت تاریک در هر سیستم عاملی با روش متفاوتی انجام می شود و این حالت در نسخه ۷۴ یا بالاتر مرورگر کروم قابلیت فعال سازی دارد.

ویندوز ۱۰ و حالت تاریک کروم

همانطور که پیشتر اشاره شده حالت تاریک در نسخه ۷۴ و بالاتر کروم قابل فعال کردن می باشد. این قابلیت به ویندوز نیز اضافه شده است که به دو روش برای فعال کردن آن اشاره می شود.

روش اول

۱. به تنظیمات ویندوز بروید و گزینه personalization را انتخاب و روی گزینه colors کلیک نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. سپس گزینه choose your default app mode را روی حالت Dark تنظیم کنید.

۳. پس از انجام این کار تمام برنامه های ویندوز که دارای حالت تاریک بومی باشند از جمله کروم تغییر رنگ داده و تاریک می شوند. در ادامه به راه اندازی مجدد مرورگر نیازی نیست.

۴. باانجام مراحل بالا مشاهده می کنید تنها نوار ابزار، نوار تب و صفحه جدید (New tab page) به حالت تاریک تبدیل شده اند و بر روی سایت ها تاثیری نمی گذارد.

روش دوم

۱. در این روش به تنظیمات مرورگر کروم وارد شوید و گزینه Appearance را انتخاب و سپس روی گزینه themes کلیک نمایید.

۲. سپس در فروشگاه کروم تم morpheon dark یا Just Black را انتخاب و روی Add to chrome کلیک نمایید.

۳. با انجام این مراحل تنها نوا ابزار (tool bar)، نوار عنوان(title bar)، نوار تب(tab bar) و صفحه جدید به حالت تاریک در می آیند و بر روی سایت ها تاثیری ندارد.

مک و حالت تاریک کروم

ایجاد حالت تاریک  در نسخه ۷۳ کروم در مک نیز وجود دارد . برای این کار به قسمت system preferences بروید و روی گزینه General کلیک نمایید و سپس با انتخاب گزینه Appearence  روی آیکون Dark کلیک کنید. در اینجا نیز همانند ویندوز همه برنامه های دارای حالت تاریک بومی به صورت خودکار تغییر خواهند یافت.

اندروید و حالت تاریک کروم

ابتدا باید گفت حالت کروم فعلا یک قابلیت آزمایشی در اندروید می باشد. توجه داشته باشید که بعضی عناصر طراحی امکان دارد عجیب به بنظر برسد. با این وجود برای فعال نمودن آن عبارت chrome://flags را در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید. پس از ورود به این قسمت در کادر جستجو عبارت Dark را سرچ کنید. شما دو گزینه Android web contents dark mode و  Android chrome UI dark mode را مشاهده خواهید کرد.

چنانچه گزینه اول را فعال نمایید و در حالت Enabled قرار دهید کروم تشخیص خواهد داد که توسعه دهندگان سایت نسخه تاریکی ایجاد نموده اند و به صورت خودکار آن را انتخاب می کند. چنانچه نسخه تاریکی در دسترس نبود مرورگر رنگ سایت را معکوس می سازد. فعال نمودن گزینه دوم نیز به این مفهوم است که رابط کاربری مرورگر خودبخود تاریک می گردد. در پایان کروم از شما می خواهد جهت اعمال تغییرات برنامه را مجددا اجرا نمایید که با لمس گزینه restart در پایین صفحه قابل انجام است. پس از بارگذاری مجدد کروم مشاهده خواهید کرد که حالت تاریک برای آن فعال شده است.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تغییر فونت کروم، نحوه قفل کردن کروم و روش های افزایش سرعت کروم کلیک کنید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *