دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی بهرنگ توفیقی و آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف زندگی وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی بهرنگ توفیقی بازیگر، کارگردان و فیلنامه نویس سرشناس و محبوب سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر شخصی و خاوادگی وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

بهرنگ توفیقی هنرپیشه، فیلم نامه نویس و کارگردان معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند با استعداد فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۴ در ۱۹ سالگی با دستیار کارگردانی آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ به عنوان بازیگر وارد تلویزیون شد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی بهرنگ توفیقی همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی بهرنگ توفیقی همراه با تصاویر جدیدش

بهرنگ توفیقی کارگردان، فیلنامه نویس و هنرپیشه موفق و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۵۵ که هم اکنون وی ۴۴ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد.

زندگینامه کامل بهرنگ توفیقی

این بازیگر موفق از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳ به همراه خانواده اش در بندر دیر استان بوشهر مهاجرت کردند و در آنجا دیپلم تجربی گرفت و سپس برای ادامه به تحصیل به تهران مهاجرت کردند. پدر بهرنگ، فتح الله توفیقی دبیر دبیرستان شهرستان دیر بود که در سال ۱۳۷۳ فوت شدند و جد وی علی اکبر توفیقی اولین شهردار زنجان و از آزادی خواهان دوره قاجار – پهلوی بود در سال ۱۳۲۳ در گذشت و همچنین مادرش رویا جواهری اصالتا اهل زیباکنار استان گیلان می باشد.

بیوگرافی بهرنگ توفیقی + تصاویر جدید

عکس و زندگینامه بهرنگ توفیقی

زندگینامه بهرنگ توفیقی و همسرش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بهرنگ توفیقی کار حرفه ای خود را با بازیگری آغاز نمود و در بیشتر فیلم ها به عنوان مدیر تولید، نویسنده، برنامه ریز و دستیار کارگردان همکاری داشته است. ایشان کار هنری خود را با دستیاری کارگردانی از سال ۱۳۷۴ شروع کرد و بازیگری را از سال ۱۳۷۹ و همچنین در سال ۱۳۹۰ سریال « مسیر انحرافی» را ساخت.

شرح حال خواندنی بهرنگ توفیقی

عکس خاص و متفاوت بهرنگ توفیقی

تاریخچه زندگی بهرنگ توفیقی

بازیگری

بهرنگ توفیقی در سال ۱۳۷۹ در سن ۲۴ سالگی بازیگری را با فیلم « از کنار هم می گذریم» با کارگردانی ایرج کریمی آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۸۲ در فیلم « عاشق مترسگ» با کارگردانی و نویسندگی مهدی نوربخش ایفای نقش پرداخت. از آخرین فعالیت بهرنگ توفیقی تاکنون در سینما می توان به فیلم « ورود آقایان ممنوع» کاری از رضا عطاران اشاره کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون ویشکا آسایش، مانی حقیقی، رضا عطاران، بهاره رهنما، علی صادقی، کتایون میر ابراهیمی، سیاوش چراغی پور، پریناز ایزدیار، حدیث میرامینی و فلامک جنیدی حضور داشتند.

بیوگرافی بهرنگ توفیقی + تصاویر شخصی

عکس جالب بهرنگ توفیقی و امین حیایی در گذر زمان

شرح حال بهرنگ توفیقی + تصاویر شخصی

از دستیاری تا برنامه ریزی

این هنرمند ایرانی بعد از چندین تجربه موفق بازیگری از دستیار دوم و سوم کارگردان از سال ۱۳۸۲ در سن ۲۷ سالگی به دستیار اول کارگردانی و برنامه ریز فیلم و سریال رسید.

شرح حال بهرنگ توفیقی و همسرش

کارگردانی بهرنگ توفیقی

در ادامه بیوگرافی بهرنگ توفیقی آمده است که وی بعد از ده ها تجربه متفاوت سرانجام از سال ۱۳۹۰در سن ۳۵ سالگی با کارگردانی سریال « مسیر انحرافی» خود را به عنوان یک کارگردان معرفی نمود. سپس وی در سال ۱۳۹۳ دومین فیلم خود را به نام « انقلاب زیبا» کارگردانی کرد. او این سریال را نقطه عطف و پایه موفقیت خودش معرفی کرده ‌است و بسیاری از مردم او را با این سریال شناخته باشند.

شرح حال کامل و خواندنی بهرنگ توفیقی

عکس دو نفره بهرنگ توفیقی و ثریا قاسمی

بیوگرافی بهرنگ توفیقی و همسرش

سومین سریال موفق بهرنگ در سال ۱۳۹۴ به نام « آمین» می باشد. داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، امین حیایی، آشا محرابی، شاهرخ استخری، هادی ساعی، مجید واشقانی، بهناز جعفری و … از بازیگران این سریال بودند.

بنابراین وی بعد از سریال آمین، سریال « پشت بام تهران» را میسازد و در ادامه « زیر پای مادر»، « عقیق»، «پدر»، « برسر دوراهی» و « آقا زاده» را کارگردانی کرده است. از فیلم های پر طرفدار وی می توان به سریال « پدر» در سال ۱۳۹۷ با بازی لعیا زنگنه و مهدی سلطانی و همچنین سریال « آقا زاده» در سال ۱۳۹۹ با بازی امیر آقایی و نیکی کریمی اشاره کرد.

آخرین فعالیت وی تا به امروز می توان به سریال جدید « افرا»  محصول ۱۳۹۹ که به تازگی در حال ساخت است اشاره کرد.

بیوگرافی بهرنگ توفیقی + عکس

عکس زیبا بهرنگ توفیقی در کنار آرش برهانی

زندگینامه جامع بهرنگ توفیقی

عکس بهرنگ توفیقی در کنار محمد دارایی خواهر زاده اش

بیوگرافی بهرنگ توفیقی + عکس

جوایز و نامزدهای بهرنگ توفیقی

نامزد جایزه تندیس حافظ بهترین کارگردان در نوزدهمین جشن دنیای تصویر برای مجموعه تلویزیونی پدر ۱۳۹۸

زندگینامه جالب بهرنگ توفیقی

بهرنگ توفیقی و جمشید هاشم پور در سریال آقازاده

زندگینامه جالب و زیبا بهرنگ توفیقی

کارنامه هنری بهرنگ توفیقی

بازیگری بهرنگ توفیقی 

از کنار هم می‌گذریم (۱۳۷۹)، عاشق مترسگ (۱۳۸۲)، نوک برج (۱۳۸۴)، ورود آقایان ممنوع (۱۳۹۰)

کارگردانی بهرنگ توفیقی 

مسیر انحرافی (۱۳۹۰)، انقلاب زیبا (۱۳۹۳)، آمین (۱۳۹۴)، پشت بام تهران (۱۳۹۴)، زیر پای مادر (۱۳۹۶)، عقیق (۱۳۹۶)، پدر (۱۳۹۷)، بر سر دوراهی (۱۳۹۷)، آقا زاده (۱۳۹۹)، افرا (۱۳۹۹)

سرگذشت جالب بهرنگ توفیقی

امیدواریم از خواندن بیوگرافی بهرنگ توفیقی کارگردان و بازیگر محبوب و موفق سینما و تلویزیون ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *