دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش قفل کردن گوگل کروم و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات شخصی

  • ساناز براتی
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی کاربران دیگر از اطلات شما در مرورگر گوگل کروم روش های مختلفی برای حفظ امنیت وجود دارد. یکی از راه های حفظ امنیت در گوگل کروم قفل کردن آن است که به سادگی انجام پذیر است.

همانطور که می دانید مروگرها اصلی ترین ابزارها برای اتصال به دنیای اینترنت می باشند، امنیت مرورگرها در حال حاضر به یکی از مهمترین مسائل مبدل شده است. گوگل کروم یکی از مطرح ترین مرورگرهای ساخته شده برای سیستم عامل های مختلف می باشد که امکانات زیادی برای افزایش سطح امنیتی کاربران دارد، قفل کردن گوگل کروم یکی از راه های حفظ امنیت کاربران می باشد.

نحوه قفل کردن گوگل کروم

باید بدانید که مرورگر گوگل کروم بدون شک یکی از بهترین و پرسرعت ترین مرورگرها در حال حاضر است که به شکل پیش فرض در سیستم عامل های مختلفی مانند اندروید و ای او اس نصب شده تا کاربر بتواند با استفاده از آن به شکلی راحت و با امنیتی بالا به اینترنت اتصال یابد. در برخی موارد ممکن است در حین کار با این مرورگر وقتی که دارید وارد یک پنل کاربری و یا سامانه ای مشخص می شوید، مرورگر از شما سوالاتی در رابطه با اینکه می خواهید اطلاعات را در مرورگر ذخیره کنید یا خیر بپرسد، در چنین مواردی امکان دارد از گزینه ذخیره کردن یا همان SAVE استفاده کرده باشید. ذخیره کردن اطلاعات در مرورگرها می تواند باعث چند مشکل شود که یکی از مهمترین آنها دست یافتن ساده و بدون مشکل دیگر کاربران به سیستم عامل شما است، افراد دیگر می توانند به راحتی از رمزها و پسوردهای شما سوء استفاده کرده و برایتان مشکل ایجاد نمایند. به همین جهت اگر از آن دسته افرادی هستید که اطلاعات شخصی و رمزهای خود را در مرورگرتان ذخیره می کنید باید به فکر امنیت مرورگر خود باشید تا از سوء استفاده های دیگران در امان بمانید. جالب است که بدانید به منظور حفظ امنیت داده های موجود در مرورگر گوگل کروم می توانید این مرورگر را رمزگذاری نمایید تا دیگران نتوانند از اطلاعات شما استفاده نمایند. در راستای این هدف در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه قفل کردن گوگل کروم آشنا کنیم، برای بررسی این موضوع در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مراحل قفل نمودن گوگل کروم

برای قفل نمودن گوگل کروم و بالا بردن سطح امنیت این مرورگر بزرگ مراحل زیر را به ترتیب بر روی مرورگر خود اجرا نمایید:

  • در آغاز کار مرورگر گوگل کروم خود را باز کرده و وارد صفحه Home در مرورگر خود شوید، بعد از آن در صحفه باز شده بر روی آیکون یوزر یا همان کاربر که تقریبا در قسمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.
  • در ادامه در قسمت باز شده گزینه Manage People را انتخاب کنید.

راه قفل نمودن گوگل کروم

  • با کلیک کردن بر روی گزینه Manage People پنجره ای دیگر باز می شود، حال در پنجره باز شده جدید بر روی گزینه Add Person کلیک نمایید.

نحوه قفل نمودن مرورگر گوگل کروم

  • حال باید در این قسمت نام جدید یوزر و آواتار مورد علاقه خود را وارد کنید و گزینه Add را بزنید.
  • بعد از انجام مرحله بالا پیغامی دریافت می کنید که باید در آن آدرس ایمیل خود را وارد نمایید، به همین خاطر در این پنجره بر روی Sing in کلیک نمایید.
  • حال همانطور که گفتیم آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید، آدرس را در کادر مشخص شده وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه Next کلیک کنید.

روش قفل کردن گوگل کروم

  • در مرحله بعدی برای ادامه کار باید پسورد ایمیل خود را وارد نمایید تا Sing in بتوانید شوید.

قفل کردن مرورگر گوگل کروم

  •  آرون گروپس
  • در ادامه بعد از وارد کردن ایمیل و انجام مرحله بالا، پنجره ای جدید پیش روی شما ظاهر خواهد شد، در این پنجره باید گزینه OK got it را انتخاب کنید.

قفل نمودن مرورگر کروم

  • هم اکنون شما با موفقیت توانسته اید Sing in شوید. حالا به منظور قفل کردن مرورگر خود باید روی علامت زرد رنگ کلیک کرده و رمز جدیدی برای خود انتخاب کنید.

روش قفل نمودن و امنیت دادن به گوگل کروم

  • بعد از انتخاب نمودن یک رمز جدید، می توانید خیلی راحت بر روی آیکون یوزر کلیک کنید و گزینه Exit and child lock را انتخاب کنید.

قفل کردن گوگل کروم محبوب

در نهایت شما توانسته اید به راحتی مرورگر گوگل کروم خود را قفل نمایید، و به این طریق جلوی سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات شخصی خود را بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *