دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

هیدراته کردن پوست با راهکارهای طبیعی

  • سحر هودانلویی
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

عدم هیدراته کردن پوست می تواند خشکی و در نهایت بروز چین و چروک را در نواحی از پوست صورت شما به وجود آورد. برای معرفی روش های درمان کم آبی پوست، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

خشک شدن پوست از دیگر مشکلات خانم های زیبا به شمار می آید که به سلامتی و طراوت پوست خود اهمیت بسیاری قائل هستند. در این رابطه شرایط بسیاری از جمله سرد شدن ناگهانی هوا، پیروی از رژیم غذایی کم کالری و کم شدن رطوبت و چربی در بدن تاثیر گذار است. همان طور که می دانید خشکی پوست در نهایت می تواند به ایجاد چین و چروک در پوست منجر شود که مسلما برای بسیاری از افراد، از جمله خانم ها ازار دهنده می باشد. اگر می خواهید نسبت به هیدراته کردن پوست خود اقداماتی انجام دهید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

هیدراته کردن پوست به چه معناست؟

کم آبی در بدن هنگامی ایجاد می گردد که آب و مایعات در سطح بسیار کمی برای انجام عملکرد های حیاتی بدن وجود داشته باشند. این عامل می تواند شرایط سخت و خطرناکی به مانند ایجاد لختگی در خون و صرع را به وجود آورد. طبق تحقیقات انجام شده دهیدراته شدن بدن می توان تاثیرات به سزایی در حالات رفتاری و روانی فرد قائل شود. بهترین راه برای هیراته کردن پوست در نظر گرفتن علائم کم آبی در بدن و در نهایت رفع و درمان آن می باشد. گفتنی است که نشانه های کم آبی در بدن همیشه تشنگی و ضعف واضح نیست، بلکه دیگر عوامل به خصوصی را در بر خود می گیرد.

هیدراته کردن پوست به چه معناست؟

همان طور که می دانید پوست خشک به نسبت آسیب پذیر تر می باشد، چرا که ایجاد چروک پیشانی و چین به روی پوست بسیار اتفاق می افتد. برای پیشگیری از بروز این مشکل می بایست آبرسانی پوست را فراموش نکنید و با کمک مواد طبیعی به تهیه ماسک خانگی و در نهایت بخشیدن زیبایی و طراوت به پوست خود بی انجامید. در اصطلاحی هیدراته کردن پوست را می توان به صورت مرطوب نگه داشتن همیشگی پوست معنا کرد.

  • علائم بروز دهیدراته بدن

اگر نشانه های گفته شده در ادامه مطلب را مشاهده کردید، هر چه سریع تر اقدام به رفع کم آبی بدن و مراجعه به پزشک کنید.

  1. هنگامی که زبان شما بیش از حد خشک و کلفت گردد.
  2. از ادرار غیر متناوب برخوردار هستید.
  3. همواره ادرارتان به رنگ تیره می باشد.
  4. بیش از حد طبیعی تشنه می شوید.
  5. همواره احساس سرگیجه دارید.
  6. از خستگی مفرط برخوردار هستید.

معرفی علائم دهیدراته شدن پوست

نشانه کم آبی در کودکان:

  1. کودک شما بیش از حد نیاز و طبیعی می خوابد.
  2. همواره پوشک او خشک می باشد.
  3. از گونه های فرو رفته برخوردار است.

گفتنی است که در صورت مشاهده این چنین علائم در کودکان، می بایست هر چه سریع تر موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

  •  آرون گروپس

عواملی که در بروز کم آبی بدن نقش دارند

دلایلی که در ادامه مطلب به آن اشاره کرده ایم، می تواند گوشه ای از عوامل ایجاد کننده دهیدراته شدن بدن به شمار آید.

  • حالت تهوع و اسهال:

گفتنی است که بروز حالت تهوع و استفراغ به همراه اسهال می تواند بسیاری از آب و مایعات بدن را خشک کند.

  • ایجاد تب:

قابل به ذکر است که تب را می توان از عوامل اصلی در بروز دهیدراته شدن بدن نام برد.

  • دفع ادرار به صورت پیوسته:

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، مجبور به مصرف قرص و دارو های خاص هستند که به طور کلی افراد مبتلا به بیماری ها خاص، می توانند زمینه های بروز کم آبی در بدن را فراهم کنند.

رابطه تعریق بیش از حد با دهیدراته شدن پوست

  • تعریق بیش از حد:

اگر بدن شما پس از ورزش سنگین و فعالیت جسمانی بسیار بالا، به مراتب بیش از قبل تعرق داشته باشد؛ گفتنی است که در معرض ابتلا به کم آبی قرار دارد.

  • محدوده سنی:

بیش از دیگر افراد، کودکان و سالمندان در معرض دهیدارته شدن قرار دارند.

  • مبتلایان بیماری:

افرادی که از بیماری های مزمن و کلیوی رنج می برند، به مراتب بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کم آبی بدن قرار دارند.

  • شرایط آب و هوایی:

کسانی که در آب و هوای گرم و خشک و یا خیلی مرطوب زندگی می کنند، بیش از دیگر افراد به کم آبی پوست مبتلا می شوند. به این دسته از افراد همواره توصیه می شود که از روش های هیدراته کردن پوست به روش طبیعی و مصرف آب و مایعات در طی روز غافل نشوند.

معرفی روش های هیدراته کردن پوست

معرفی روش های هیدراته کردن پوست

  • کرم های مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده از روش های مناسب و بسیار تاثیر گذار در هیدراته کردن پوست به شمار می آید. از این رو پس از هر بار استحمام و یا خارج شدن از استخر، کرم مرطوب کننده مناسبی برای پوست خود انتخاب کنید و به روی نواحی از پوست خود اعمال کنید. گفتنی است که این کرم ها از خشکی پوست پیشگیری و در نهایت به زیبایی و طراوت آن می پردازند.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا را می توان بهترین گزینه برای تهیه ماسک های خانگی برگزید. این گیاه با کاهش تاثیرات سوختگی در فصول گرم سال از پوست در برابر هوای بسیار سرد فصول زمستانی نیز محافظت می کند. آلوئه ورا با جلوگیری از بروز چین و چروک و ایجاد خشکی در پوست برای رفع جای جوش و لکه نیز تاثیر گذاری به سزایی دارا است.

برای استفاده از این روش تنها باید یک برگ آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس ژل میانی آن را خارج کنید. توجه داشته باشید که برخی از افراد نسبت به این گیاه حساسیت پوستی دارند، از این رو قبل استفاده آن را در گوشه ای از پوست خود امتحان کنید.

  • خیار

خیار از دیگر سبزیجات غنی از آب می باشد که می تواند عمل آبرسانی پوست را به راحتی انجام دهد. برای حفظ شادابی و طراوت در پوست خود می توانید به حلقه حلقه کردن خیار و در نهایت قرار دادن آن به روی پوست خود بپردازید. اگر تمایل دارید که در کنار تامین رطوبت پوست خود از خواص پاک کنندگی این میوه نیز بهره ببرید، خوب است کمی عسل به خیار رنده شده اضافه کنید و پس از ترکیب به روی پوست خود قرار دهید.

این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه به روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. پس از استفاده از این ماسک می توانید نتایج لذت بخش استفاده از این ماسک را مشاهده کنید.

تاثیر مصرف هندوانه در هیدراته کردن پوست

  • مواد غذایی دارای آب

حتما برای شما هم پیش آمده افرادی را ملاقات کنید که با توجه به سن بالا از پوست شادابی برخوردار می باشند. به یقین اگر از این دسته افراد، راز موفقیت شان را سوال کنید به این جواب می رسید که در طی زندگی خود از میوه و سبزیجات تازه بسیاری استفاده کرده اند. میوه و خوراکی های گفته شده در ادامه مطلب می تواند تاثیر به سزایی در شادابی و سلامت پوست شما قائل باشد.

  1. هندوانه
  2. سیب
  3. هویج
  4. هلو
  5. پرتغال
  • روغن بادام

روغن بادام در درمان خشکی پوست و آبرسانی آن نقش موثری ایفا می کند. برای این کار می بایست؛ مقدار کمی روغن بادام را با عسل ترکیب کنید و سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به روی پوست اعمال کنید. این روغن منبع غنی از چربی های غیر اشباع است که ویتامین هایی به مانند A و E را دارا است و به وسیله آن نیز منافذ پوست را بسته نگه می دارد.

  • روغن زیتون

خواص روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار گسترده است، از این رو برای درمان خشکی پوست و جلوگیری از دهیدراته شدن می توانید از آن کمک بگیرید. گفتنی است که این روغن در رفع لکه های پوستی و پیشگیری از بروز چین و چروک تاثیر به سزایی قائل می باشد که از این رو می بایست؛ مقدار کمی روغن زیتون را گرم کنید. آن را به روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با پارچه ای نخی بپوشانیدش تا گرمای آن حفظ گردد.

پس از ۱۰ دقیقه می توانید این روغن را از پوست پاک کنید.

تاثیر ماسک آواکادو در هیدراته کردن پوست

  •  ماسک آواکادوو

از دیگر روش های هیدراته کردن پوست می توان به استفاده از ماسک آواکادوو اشاره کرد. برای تهیه این ماسک باید ۱ عدد آواکادو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس نیمی از آن را به خوبی له کنید. ۱ قاشق روغن زیتون و ۱ قاشق عسل به آن اضافه کنید و سپس ماسک تهیه شده خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در پوست تان اعمال کنید.

پس از چندین بار استفاده از این ماسک، شاهد زیبایی و طراوت پوست خود به مرور زمان هستید.

  • جو دوسر

جو دوسر غنی از ویتامین و مواد معدنی می باشد که با دارا بودن مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان در حفظ متابولیسم بدن و در نهایت سلامتی پوست تاثیر گذاری به سزایی دارد. جو دو سر با تامین آب در بافت های خود می تواند منبع مغذی از ویتامین و مایعات در بدن به شمار آید. با تهیه و اعمال این ماسک به روی پوست خود می توانید علاوه بر آبرسانی پوست خود، صافی و درخشندگی را به آن هدیه دهید.

از این رو در طی روز ۱ قاشق چایی خوری جو دوسر آسیاب شده را میل کنید و در روشی دیگر نیز آن را به درون آب وان در حمام ریخته و برای دقایقی به استراحت پوست خود در آن بپردازید.

  • ماسک جو دوسر و عسل

با ترکیب جو دوسر و عسل می توانید ماسکی فوق العاده برای پوست خود تهیه کنید. این ماسک رابه مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. این روش در کاهش حساسیت های پوستی و در نهایت هیدراته کردن پوست تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد.

تاثیر مصرف آبمیوه های طبیعی در هیدراته کردن پوست

  • مصرف آب و آبمیوه های طبیعی

 همان طور که می دانید بخش بسیاری از بدن را آب تشکیل داده است و تاثیر آن در سلامتی انسان و حفط عملکرد های حیاتی بدن غیر قابل انکار می باشد. آب با قرار گیری در درون بافت های بدن از ترک خوردگی پیشگیری می کند که در نهایت می تواند به هیدراته کردن پوست نیز منجر شود. از این رو مصرف آب و آبمیوه های طبیعی در طی روز را فراموش نکنید.

  • گلاب و گلیسیرین

گلاب از پاک کننده های مناسب برای پوست به شمار می رود که برای پاک کردن لوازم آرایش از روی پوست نیز بسیار تاثیر گذار است . گلیسیرین نیز ماده ای بی رنگ است که در تامین رطوبت و هیدراته کردن پوست نقش موثری را ایفا می کند. ترکیب این دو ماده در کنار یک دیگر می تواند گزینه بسیار خوبی برای سلامتی پوستی تان به شمار آید.

  • ماست

هنگامی که میل دارید به درمان تیرگی پوست خود بپردازید، ما به شما ماسک ماست را توصیه می کنیم. ماست یکی از خوراکی های غنی از کلسیم و ویتامین است که اسید لاکتیک موجود در آن می تواند شرایط مناسبی برای آبرسانی پوست شما فراهم آورد.

  • دستگاه بخور

برای هیدراته کردن پوست خود در کنار استفاده از ماسک های طبیعی و کرم مرطوب کننده، می توانید از دستگاه بخور نیز استفاده کنید. این دستگاه با انتشار قطرات آب در محیط می تواند به تامین رطوبت و در نهایت از بین رفتن خشکی پوستتان منجر شود. این روش درمان برای رفع اختلالات تنفسی نیز بسیار موثر است.

عواقبی که دهیدراته شدن پوست در پی دارد

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *