دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن تیرگی بدن را با این روش ها تجربه کنید

  • سحر هودانلویی
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بسیاری از خانم ها و اقایان در طی طولانی مدت و رفع موهای زائد بدن خود برخی از قسمت های پوست خود را به عارضه تیرگی مبتلا کرده اند. از این رو به دنبال روش های طبیعی و آسان برای رفع آنان هستند که توصیه ما به شما استفاده از ماسک های طبیعی در منزل می باشد. برای آشنایی با روش های موثر در از بین بردن تیرگی بدن در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

امکان اینکه بسیاری از نواحی پوست بدن به مرور زمان با رنگ تیرگی و سیاهی مواجه شود، وجود دارد. کشاله ران، زیر بغل و آرنج از قسمت هایی است که بیش از دیگر نواحی بدن به این عارضه دچار می شود. در این شرایط باید به دنبال راه و روش های طبیعی برای درمان و رفع تیرگی های پوست خود باشید. قابل به ذکر است که این تغییر رنگدانه پوست به علت هیپرپیگمانتاسیون و یا افزایش بیش از حد رنگدانه ای ملانین در پوست رخ می دهد.

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا آموزش هایی را در رابطه با از بین بردن تیرگی بدن با کمک مواد طبیعی به شما دهیم.در این بخش روش هایی متفاوت در رابطه با از بین بردن تیرگی بخش های مختلف بدن مطالعه می کنید.

 

آشنایی با روش های از بین بردن تیرگی بدن

قابل به ذکر است که در ادامه روش های طبیعی و آسان برای رفع تیرگی های مناطقی از پوست همچون زیر بغل و گردن را مطالعه می کنید. همچنین توجه داشته باشید که امکان بروز حساسیت در استفاده از هریک مواد به روی پوست شما وجود دارد، از این رو بهتر می باشد قبل از استفاده به روی قسمت کوچکی از پوست دست خود آن را امتحان کنید. برای این کار حداقل ۲۰ دقیقه زمان به آن اختصاص دهید و سپس به شستشوی آن بپردازید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب نیز از دیگر مواد طبیعی است که برای رفع و از بی بردن تیرگی بدن تاثیر گذاری فوق العاده ای به همراه دارد. جهت تهیه این ماسک باید سرکه سیب را با مقدار آرد ترکیب کنید و پس از خمیری شدن آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به روی پوست زیر بغل و گردن قرار دهید.

ماسک را پس از سپری ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از روی پوست شستشو دهید و سپس آن را به مراتب متعدد در طی هفته تکرار کنید.

تاثیر ماسک سیب زمینی در رفع تیرگی های پوست

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از املاح اسیدی ملایم می باشد که در رفع تیرگی بدن نقش موثری را ایفا می  کند. همچنین سیب زمینی از تحریک پوست شما حفاظت می کند و از ورود هر گونه آسیب به پوست بدن نیز جلوگیری می کند. برای این کار سیب زمینی را به صورت لایه لایه برش دهید و سپس به روی نواحی همچون زیر بغل و گردن قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید.

برای کسب نتیجه ای موثر باید روزانه در طی ۲ مرتبه این ماسک را استفاده کنید.

  • آرد نخود

برای تهیه ماسک آرد نخود باید ۲ قاشق غذاخوری از این آرد را به همراه ۱ قاشق چایی خوری ماست، آب لیمو ترش و زردچوبه ترکیب کنید.

ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه به روی پوست های تیره قرار دهید و سپس آن ر با آب گرم شستشو دهید. در طی ۲ هفته این ماسک را هر روز و پس از آن ۳ مرتبه در طی هفته تکرار کنید تا در نهایت تاثیری فوق العاده به روی پوشت شما بگذارد.

تاثیر پوست پرتغال در رفع تیرگی های پوست

  • پوست پرتغال

از پوست پرتغال می توان برای رفع تیرگی های زیر بغل و گردن استفاده کرد. جهت این کار باید پوست پرتغال را به مدت چند روزی برای خشک شدن زیر نور آفتاب قرار دهید. پس از خشک شدن آن را پودر کنید و سپس ۲ قاشق چایی خوری آن را با آب و شیر ترکیب کنید.

پس از تهیه خمیری یک دست آن را به روی ناحیه  های مورد نظر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد آن را شستشو دهید. این ماسک را در طی ۲ الی ۳ مرتبه در طی هفته برای تاثیر گذاری مناسب انجام دهید.

  • خیار

خیار نیز همانند سیب زمینی در روشن سازی پوست بدن تاثیر به سزایی دارد. از این رو ۱ عدد خیار را رنده کنید و سپس به روی قسمت های تیره پوست خود قرار دهید. همچنین با ترکیب زرد چوبه و آب لیمو ترش به آب خیار می توان تاثیر این خوراکی های طبیعی را به روی پوست افزایش دهید. جهت نتیجه گیری باید در طی روز ۲ مرتبه  این ماسک را تکرار کنید.

  • لیمو ترش

لیمو نیز به عنوان سفید کننده طبیعی برای پوست شناخته شده است که با دارا بودن خاصیت ضد باکتری و عفونی کننده می تواند تاثیر به سزایی در رفع سیاهی زیر بغل و گردن انجام دهد.

برای تهیه این ماسک باید آب لیموترش را به خوبی بگیرید و سپس به روی مناطق تیره خود به مدت ۱۰ دقیقه بمالید. پس از انجام لایه برداری محل را بشویید و از مشاهده تاثیر گذاری آن لذت ببرید. همچنین در روش های دیگر می توانید لیمو ترش را با مقداری شکر و یا زردچوبه و ماست ترکیب کنید، سپس به صورت ماسک به روی مناطق تیره بدن خود قرار دهید.

تاثیر ماست لیمو ترش در رفع تیرگی پوست

مدت قرار گیری این ماسک به روی پوست ۱۰ دقیقه است، پس از سپری زمان آن را بشویید و در طی هفته نیز آن را ۳ الی ۴ مرتبه تکرار کنید.

  • بگینگ پودر

از بگینگ پودر نیز می توان به عنوان اسکراب طبیعی برای از بین بردن تیرگی بدن استفاده کرد. جهت استفاده از این ماسک باید مقداری بگینگ پودر را به همراه آب ترکیب کنید، پس از آنکه حالت خمیری به خود گرفت در مناطق تیره پوست از آن استفاده کرد.

گفتنی است که از این ماسک نیز برای تاثیر گذاری فوق العاده باید ۳ الی ۴ مرتبه در طی هفته استفاده کنید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز از دیگر روش های طبیعی و آسان برای از بین بردن تیرگی بدن به شمار می آید که می توان از روغن طبیعی آن برای ماساژ نواحی تیره همچون زیر بغل و گردن استفاده کرد.

اجازه دهید این روغن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به روی پوست باقی بماند و سپس آن را ۲ الی ۳ مرتبه در طی هفته تکرار کنید تا در آخر نتیجه خوبی به دست آید.

تاثیر ماسک زعفران در رفع تیرگی های پوست

  • زعفران

در تهیه این ماسک برای از بین بردن تیرگی بدن باید ۲ قاشق چایی خوری زعفران را با ۲ قاشق چایی خوری شیر ترکیب کنید. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را به کناری بگذارید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید.

ماسک تهیه شده را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای نتیجه گیری مناسب، بهتر است این ماسک را در طی روز و مراتب یک بار انجام دهید.

  • چوب صندل

افرادی که به شدت تعرق می کنند و به دنبال راهی برای رفع سیاهی و کاهش تعرق هستند، بهتر می باشد که از ماسک چوب صندل استفاده کنند. تهیه این ماسک به صورتی است که باید ۲ قاشق غذاخوری از چوب صندل را با ۳ قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه به روی پوست بماند و سپس آن را با سرد بشویید.

بهتر است که این ماسک در طی هفته به مراتب ۳ الی ۴ تکرار شود.

تاثیر ماسک شیر در رفع تیرگی های بدن

  • شیر

وجود ویتامین و اسید های چرب شیر در رفع تیرگی و سیاهی های بدن تاثیر گذاری فوق العاده ای به همراه دارد. برای تهیه ماسک شیر باید ۲ قاشق غذا خوری شیر را به همراه ۲ قاشق غذا خوری آرد و ۱ قاشق چایی خوری ماست ترکیب کنید.

سپس آن را به روی مناطق تیره بدن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد آن را شستشو دهید.

معرفی علت های تیرگی پوست آرنج و زیر بغل

علاوه بر مطالعه روش هایی در جهت از بین بردن تیرگی بدن باید، علت آن را نیز شناسایی کنید و در رفع آن اقداماتی انجام دهید. در ادامه با عواملی که نقش موثری در ایجاد این تیرگی ها دارند، آشنا می شوید.

 

  1. انباشتگی و تجمع سلول های مرده به روی پوست و ناحیه های تیره شده
  2. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید که در نهایت لکه های پوستی تیره ای به روی پوست ایجاد می کند.
  3. مصرف قرص و دارو های خاص همانند ضد بارداری
  4. همچنین حاملگی در ایجاد تیرگی و لک های تیره نیز بسیار تاثیر گذار است.
  5. کک و مک
  6. لکه های پیری
  7. مبتلا به مشکلات پوستی همچون پسوریازیس و اگزما
  8. التهاب و کبودی های ناشی از صدمات گذشته

برای پیشگیری از تیرگی های کشاله ران و واژن چه اقداماتی می توان انجام داد؟

  1. همیشه از لباس های زیر نخی استفاده کنید و در خرید خود نیز دقت کنید.
  2. برای رفع موهای زائد در این مناطق بهتر است از اپیلاسیون استفاده کنید، چرا که ژیلت و تیغ در ایجاد این تیرگی ها نقش به سزایی را ایفا می کنند.
  3. برای شستشو و پاکیزگی این مناطق بهتر است از صابون های غیر معطر و ملایم استفاده کنید.
  4. در طی روز آب بسیاری را برای دفع سموم از بدن بنوشید. این کار سبب صافی و طراوت پوست بدن می شود.
  5. همچنین از رژیم های غذایی سالم همانند میوه، سبزیجات و نان های سبوس دار استفاده کنید.
  6. برای حفاظت طراوت پوستی کمتر از غذاهای چرب و فست فود استفاده کنید.

 

قابل به ذکر است که تمامی این روش ها برای تاثیر گذاری به هفته و شاید ماه ها زمان احتیاج دارد. از این رو برای کسب نتیجه صبور باشید و همچنان از اقدامات گفته شده پیروی کنید.

آشنایی با روش های رفع تیرگی کشاله ران، واژن و ناحیه تناسلی

در ادامه اقداماتی را برای رفع تیرگی و از بین بدن سیاهی مناطقی همچون کشاله ران و واژن مطالعه می کنید که این امر برای بسیاری از خانم ها بسیار آزار دهنده است.

  • گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز به عنوان سفید کننده طبیعی پوست بدن شناخته شده است. برای تهیه این ماسک باید ۱ عدد گوجه فرنگی را قطعه قطعه کنید و سپس به صورت دایره ای تمامی مناطق تیره شده پوست را ماساژ دهید.

اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه به روی پوست باقی بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

  • آلوئه ورا

این گیاه محبوب برای رفع بسیاری از امراض پوستی و بخشیدن زیبایی و طراوت به آن شناخته شده است. برای این کار می توانید ژل آلوئه ورا را از گیاه خارج کنید و سپس به طور مستقیم نواحی تیره را به کمک آن ماساژ دهید.

تاثیر ماسک آلوئه ورا در رفع تیرگی های پوست

اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه به روی پوست باقی بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید. این درمان طبیعی و موثر را می توان ۱ بار در طی روز انجام داد.

  • شیر

شیر یکی از لایه بردار های طبیعی پوست به شمار می آید که می توان برای از بین بردن تیرگی بدن استفاده کرد. برای این کار یک تکه پنبه را به مقدار کمی شیر سرد شده آغشته کنید و سپس آن را به روی پوست های تیره قرار دهید. این کار را در طی روز به مراتب ۲ الی ۳ انجام دهید و سپس آن را با آب سرد به خوبی شستشو دهید.

  • آب لیمو ترش

این میوه با دارا بودن ویتامین C در رفع سیاهی کشاله ران، واژن و ناحیه تناسلی زنان بسیار تاثیر گذار است. جهت به کار گیری این روش لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس به روی محل مورد نظر بمالید. اجازه دهید لیمو ها به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

تاثیر خیار در رفع تیرگی های پوست بدن

  • خیار

خیار با دارا بود ویتامین A در کاهش تیرگی های پوست بدن بسیار اثر گذار است. از این رو می توانید ۱ عدد خیار را رنده کنید و سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به روی پوست قرار دهید.

  • پاپایا

پاپایا نیز از دیگر لایه بردار های طبیعی برای پوست می باشد که برای تهیه ماسک آن باید ۱ عدد پاپایا را له کرده و سپس به روی مناطق تیره پوست قرار دهید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را به روی پوست نگه دارید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

برای نتیجه گیری بهتر، خوب است که در طی هفته به مراتب ۴ الی ۵ به تهیه و انجام این ماسک به روی پوست های تیره شده خود بپردازید.

  • بادام

بادام کامل و روغن آن در از بین تیرگی بدن تاثیر به سزایی را دارا است که می توان از آن ها برای ایجاد شفافیت در پوست کشاله ران و واژن کمک گرفت.

تاثیر ماسک بادام در رفع تیرگی های پوست

برای تهیه ماسک بادام کامل می توان ۵ الی ۶ عدد از آن را در شب قبل درون آب خیس کنید و صبح پس از آن به خوبی خرد کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. برای تاثیر گذاری بیشتر می توان ۱ قاشق غذا خوری شیر نیز به آن اضافه کنید، سپس به روی مناطق مورد نظر قرار دهید. پس از سپری ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید و شب قبل از خواب نیز پوست نواحی مورد نظر را با روغن بادام چرب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *