دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گوشی سامسونگ a21s و بررسی مشخصات و ارزش خرید آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

سامسونگ یکی از شرکت های پرطرفدار می باشد که لوازم دیجیتالی تولید می کند ولی بیش تر افراد این شرکت را با گوشی های معروفش می شناسند زیرا این شرکت به فکر تمامی افراد بوده است و سعی کرده است گوشی هایی با قیمت های مختلفی را تولید کند. در ادامه یکی از گوشی های سامسونگ را برای شما بررسی می کنیم.

گلکسی A یکی از پر جمعیت ترین خانواده های سامسونگ می باشد و شما می توانید گوشی های مختلفی را در این خانواده ببینید که هر کدام ارتقاء یافته مدل های پیشین می باشند. در این خانواده گوشی های ارزان قیمتی مانند گلکسی A01 و گوشی های گران قیمتی را مانند گلکسی A71 و گلکسی A80 وجود دارد  شما می تواند با توجه به پولی که دارید یکی از گوشی های این خانواده را انتخاب کنید.

بررسی گوشی سامسونگ a21s

بررسی گوشی سامسونگ a21s

در این بخش می خواهیم یکی از گوشی های اقتصادی و به صرفه از خانواده گلکسی ها را برای شما بررسی کنیم. گوشی سامسونگ a21s یکی از گوشی های پرقدرتی می باشد که سخت افزار بسیار قوی و دوربین های بسیار خوبی دارد و می تواند جانشینی برای سامسونگ A20s باشد. این دو مدل از گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ با هم معرفی شدند ولی سامسونگ a21s زود تر به بازار عرضه شد. تقریبا می توان گفت این گوشی در بین سایر گوشی های a20 قوی تر می باشد و نسبت به آن ها کیفیت بسیار خوبی دارد. در این مدل از سامسونگ برای اولین بار از چیپست اگزینوس ۸۵۰ استفاده شده است و باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد.

طراحی  گوشی سامسونگ a21s

گوشی سامسونگ a21s یکی از گوشی های مدرن می باشد زیرا دو مشخصه مربوط به سال ۲۰۲۰ را دارد که یکی از آن ها دوربین سلفی داخل نمایشگر می باشد و دیگری ماژول دوربین مستطیلی  در قسمت پشتی می باشد. این گوشی با استاندارد های مخصوصی ساخته شده است و همه اجزاء آن در بخش های مخصوص به خود قرار گرفته اند. دکمه های پاور و صدای آن روی لبه راستی می باشد و جای سیم کارت در قسمتی چپی این دستگاه قرار دارد. میکروفون دوم این گوشی هوشمند در لبه بالایی قرار دارد و میکروفون اصلی گوشی سامسونگ a21s و جای شارژر و جک هدفون روی بخش پایینی قرار گرفته اند. تفاوت این سامسونگ با بقیه در این است که حسگر انگشتی این گوشی روی پنل پشتی قرار دارد. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی هوشمند ۸۳ درصد می باشد و در گوشی های رده بالا تر سامسونگ این نسبت حدودا ۹۰ درصد به بالا می باشد.

بررسی طراحی سامسونگ a21s

حسگر گوشی سامسونگ a21s

این گوشی هوشمند با وجود ابعاد بسیار بزرگی که دارد به راحتی در دست جای می گیرد و شما می توانید به راحتی از حسگر آن استفاده کنید. سرعت حسگر این گوشی از بقیه مدل های قبلی بهتر شده است و شما می توانید به راحتی گوشی خود را رمزگشایی کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اندازه

گوشی سامسونگ a21s یکی از گوشی هایی می باشد که می توان گفت از نظر اندازه ایده آل نمی باشد. ابعاد این گوشی ۱۶ سانتی متر ارتفاع ۹ میلی متر ضخامت و حدودا ۲۰۰ گرم وزن است. زمانی که شما از این گوشی استفاده می کنید و آن را در دست می گیرید کمی برجستگی بین فریم و پنل پشتی احساس می کنید که ممکن است کمی شما را اذیت کند.

جنس دستگاه

این گوشی از شرکت سامسونگ فریم پلاستیکی و با دوامی دارد و به این راحتی ها خش نمی افتد. پنل پشتی گوشی سامسونگ a21s از پلاستیک های براق و یا همان  Glasstic  می باشد و مقاوت بسیار زیادی در برابر سطوح و اجسام تیز ندارد. بنابراین باید برای این گوشی یک گارد تهیه کنید تا آسیبی به خود آن وارد نشود. در نظر داشته باشید که این دستگاه مانند سایر میان رده ها مقاومتی در برابر آب و گرد و غبار ندارد و باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

نمایشگر

این گوشی بر خلاف سایر دستگاه ها و حتی بیش تر پرچمداران این شرکت از پنل PLS TFT استفاده کرده است که دارای رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می باشد. این گوشی هوشمند در هر یک اینچ از صفحه نمایش ۲۷۰ پیکسل تراکم دارد. با این حال باز هم کیفیت نمایشگر این گوشی مطلوب می باشد و رنگ ها در این گوشی با غلظت کم ولی طبیعی تر نشان داده می شوند. گوشی سامسونگ a21s در منوی تنظیمات خود چیزی به نام تنظیم رنگ ها ندارد ولی اگر  می خواهید اندروید را با حالت تیره تجربه کنید می توانید دارک مود (Dark Mood) را فعال کنید. گوشی سامسونگ a21s یکی از محدود گوشی هایی می باشد که می تواند رنگ های تیره را به خوبی نشان دهد. یکی از مشکلاتی که در این صفحه نمایشگر ها وجود دارد سایه های تیره رنگ در اطراف تاچ و لبه های پایینی می باشد. البته در برخی از گوشی های هواوی هم این مشکل را دارند زیرا ال سی دی های رده پایین با این طراحی کنار نمی آیند.

بررسی نرم افزار سامسونگ

نرم افزار و اندروید

باید بدانید که سامسونگ توجه بسیار زیادی نسبت به میان رده هایش دارد و آن ها را با فواصل بسیار کم آپدیت می کند زیرا بسیاری از مردم از این گوشی ها استفاده می کنند و تعداد کمی از افراد از پرچمداران آن استفاده می کنند. با این حال در بررسی گوشی سامسونگ a21s متوجه می شوید که این گوشی دارای اندروید ۱۰ و One UL 2.1 است. در این رابط کاربری امکانات بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید تصاویر پس زمینه و تم ها را به راحتی تعویض کنید و تم های مورد نظر خود را از فروشگاه پلی بخرید. با این رابط کاربری به کار رفته در این گوشی هوشمند می توانید بدون لگ و تاخیر از این گوشی استفاده کنید.

سخت افزار

سخت افزار سامسونگ a21s یکی از بهترین ها می باشد و این گوشی برای اولین بار دارای چیپست های اگزینوس ۸۵۰ می باشد که با فناوری نوین ۸ نانو متری تهیه شده است. در کنار این چیپست شما می توانید رام ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگ را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که این گوشی کاملا اقتصادی می باشد و برای استفاده روز مره تهیه شده است. در این رده شما می توانید از گوشی های دیگری هم مانند ردمی نوت ۹ و هواوی y7P استفاده کنید. با توجه به بررسی گوشی سامسونگ a21s شما می توانید از بازی های سبکی مانند سونیک دش و بازی های سنگینی مانند آسفالت ۹ و کال آف دوتی هم روی این گوشی اجرا کنید. بهتر است در حین استفاده از این گوشی تنظیمات گرافیکی بازی ها را به حداقل برسانید تا آسیبی به گوشی و هارد شما وارد نشود. از دیگر امکانات سخت افزاری این گوشی میتوان به پشتسبانی همزمان دو سیم کارت آن  اشاره کرد و سرعت حافظه داخلی این گوشی بسیار خوب می باشد.

قیمت گوشی سامسونگ a21s

دوربین

یکی از بخش های اصلی هر گوشی دوربین های آن می باشد و شما نباید از یک گوشی اقتصادی انتظارات بسیار زیادی داشته باشید ولی با این حال  این گوشی از خانواده های سامسونگ می باشد بنابراین نمی تواند کیفیت بدی داشته باشد. دوربین های سامسونگ a21s با ماژول مستطیلی بزرگ در بخش پشتی این دستگاه قرار دارد و شما می توانید مانند همیشه از یکی از آن ها استفاده کنید و بقیه آن ها فقط در شرایط زمانی و مکانی خاصی استفاده می شوند. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگا پیکسلی می باشد و دوربین فوق  عریض آن کیفیتی برابر ۸ مگا پیکسل دارد. دوربین ماکرو این گوشی ۲ مگا پیکسلی می باشد و دوربین سلفی کیفیتی برابر ۱۳ مگا پیکسلی دارد استفاده از این دوربین ها به سادگی امکان پذیر می باشد و هر فردی می تواند از آن استفاده کند. بااین حال کیفیت دوربین های سامسونگ همیشه راضی کننده بوده است و کاربران از آن ناراضی نیستند.

باتری و شارژر گوشی های سامسونگ قدرت بسیار خوبی دارند.

باتری و شارژر

یکی از بخش ها بررسی گوشی سامسونگ a21s بخش باتری و شارژر آن می باشد. سامسونگ a21s از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که یکی از قدرتمند ترین باتری هایی می باشد که در بازار وجود دارد. مصرف سخت افزار این دستگاه پایین می باشد و شما می توانید ساعات بسیار زیادی از این گوشی استفاده کنید بدون آن که نیاز باشد آن را به شارژ بزنید. این دستگاه در حین تست پی سی مارک تحمل بسیار زیادی از خود نشان داده است و توانسته بود ۱۶ ساعت دوام بیاورد بنابراین حتی اگر با این گوشی های کاری های بسیار سنگین انجام بدهید می توانید تا دو روز روی شارژ دهی این گوشی حساب کنید. سرعت شارژ شدن این گوشی هم کاملا راضی کننده می باشد و اگر این گوشی را با فست شارژ همراهش شارژ کنید طی نیم ساعت ۳۰ درصد و در یک ساعت تا ۶۰ درصد شارژ می شود و در طی یک ساعت و نیم حدودا ۸۳ درصد شارژ می شود. برای شارژ ۱۰۰ درصدی نیازمند دو ساعت و ده دقیقه زمان می باشد.

گوشی های a21s کاربردی مقرون به صرفه تر دارند.

در نظر داشته باشید که سامسونگ a21s یکی از گوشی های میان رده و اقتصادی می باشد که نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده است و با توجه به میان رده بودنش باز هم توانایی رقابت با بسیاری از گوشی های رده بالا را دارد و شارژ دهی فوق العاده ای دارد و شما  می توانید روی این گوشی از برنامه های گرافیکی سنگین هم استفاده کنید ولی برای آسیب ندیدن هارد گوشی بهتر است کیفیت آن را به حداقل برسانید. اگر قصد خرید سامسونگ را دارید می توانید سامسونگ a21s را بخرید که یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم می تواند در طی روز شارژ دهی بالایی داشته باشد و شما  را از کار نیندازد. اگر می خواهید گوشی های دیگری از این خانواده را بررسی کنید می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را درباره گوشی  بررسی گلکسی a41 , گوشی سامسونگ a20s و بررسی گوشی سامسونگ a51 را مشاهده کنید و اطلاعاتی درباره این مدل از گوشی ها نیز کسب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *