دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی قابلیت های ردمی کی ۳۰ گوشی متفاوت شیائومی

  • ساناز براتی
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

گوشی ردمی کی ۳۰ در دسامبر ۲۰۱۹ توسط کمپانی شیائومی معرفی شد. در بررسی این ردمی کی ۳۰ به این نتیجه می رسیم که این گوشی میان رده از کمپانی شیائومی در کنار عملکردها و امکانات خوب از قیمتی مناسب برخوردار است .

پس از موفقیت های گوشی ردمی ۲۰ که در اوایل تابستان ۲۰۱۹ وارد بازار شد، کمپانی شیائومی مدل های جدیدتری را با نام های ردمی کی ۳۰ و رد می کی ۳۰ فایو جی در دسامبر ۲۰۱۹ معرفی نمود. مدل های جهانی این محصول نیز وارد بازارهای جهانی شده است که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

بررسی شیائومی ردمی کی ۳۰

گوشی شیائومی ردمی کی ۳۰ یکی از محصولات میان رده از کمپانی شیائومی می باشد که زیر نظر برند ردمی تولید گشته است. مثل اغلب گوشی های موبایل تولید شده توسط این کمپانی بزرگ چینی، گوشی ردمی کی ۳۰ نیز در موارد محدود مثل یک میان رده عمل می کند اما در بقیه مشخصات و امکانات به خوبی با بعضی از گوشی های پرچم دار قابل رقابت می باشد. کمپانی ردمی اخیرا اولین گوشی موبایل ۵G خود را به اسم ردمی  K30 5G را رونمایی کرده است. گوشی مذبور دارای ریز پردازنده جدید کوالکام، جدیدترین سنسور تصویری سونی و پشتیبانی از شبکه ۵G می باشد.

گوشی رد می کی ۳۰ ۵G مدعی ای قدرتمند در بازار گوشی های میان رده محسوب می شد که در پی چندین عنوان «اول جهانی» تلاش کرده که با ارائه ویژگی هایی جالب و باورنکردنی در مقابل قیمت محصول، خود را به یک گوشی برجسته در جهان تبدیل نماید. همانطور که اشاره کردیم گوشی ردمی K30 5G اولین گوشی موبایل از برند ردمی می باشد که از شبکه بی سیم نسل پنجم پشتیبانی می نماید. یادآوری می کنیم که ۵G سرعت بارگیری را به اندازه خیلی زیادی سریعتر کرده است و از این لحاظ نسبت به نسل قبلی ارجعیت دارد. همانطور که مشخص است ۵G هنوز در مراحل اولیه خود است و در برخی مناطق نیز این شبکه کاملا در دسترس نمی باشد به همین دلیل ردمی نسخه ۴G کی ۳۰ را با قیمتی ارزان تر هم تولید و عرضه نموده است. این مدل نسخه ای است که در بازارهای بین المللی به فروشش می رسد. برای بررسی بیشتر این گوشی در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بازدید از ردمی کی ۳۰

طراحی ظاهری گوشی

در بررسی ظاهر این گوشی بایدد بگوییم که باا تمامی گوشی های تولید شده توسط برند شیائومی تفاوت قابل توجهی دارد، این گوشی دارای طراحی ماژول دوربین کاملا منحصر به فردی می باشد. در قسمت پنل عقب گوشی درست وسط آن یک دایره ماتریکسی وجود دارد که ماژول دوربین های فوق العاده ردمی کی ۳۰ را به شکل یک منحنی خطی در خود جای داده، منحنی فوق دارای ۴ دوربین است و دو لنز آن که در وسط قرار دارند کوچکتر هستند و دو لنز که در کنار قرار گرفته اند بزرگتر می باشند. همچنین فلش دوگانه دوربین این گوشی در خارج از این دایره ماتریکسی قرار گرفته است. در قسمت پایین این ماژول لوگو ردمی دیده می شود، البته در این قسمت خبری از سنسور فیزیکی اثر انگشت نمی باشد.

مطالعه ردمی کی ۳۰

در سمت راست این گوشی می توانید کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور را ببینید که عملکرد آنها با سنسور اثر انگشت تلفیق گشته است. در قسمت لبه سمت راستی مکان قرار گرفتن سیم کارت دیده می شود. در قسمت لبه بالایی نیز پورت مادون قرمز قرار گرفته است، در قسمت لبه پایینی گوشی ردمی کی ۳۰ دریچه تک پنجره ای برای اسپیکر و پورت شارژ وجود دارد و در کنار آن جک ۳/۵ میلی متری هدفون قرار دارد. بودن جک ۳/۵ میلی متری هدفون یکی از ویژگی های گوشی برای کاربرانی است که به موسیقی بسیار علاقه مند هستند. البته این قابلیت در اغلب گوشی های میان رده دیده می شود که این گوشی از کمپانی شیائومی از آن مستثنی نمی باشد. جای گیری سنسور اثر انگشت در این قسمت از گوشی برای دسترسی بهتر اثر انگشت خوب به نظر می رسد ولی اگر انگشت دیگری را بر روی آن قرار دهید گوشی شروع به لرزش خواهد کرد، با این حال عده ای از کاربران وجود دارند که همان سنسور فیزیکی موجود در پنل عقب را ترجیح می دهند.

  •  آرون گروپس

 ردمی کی ۳۰ و ملاحظه آن

نمایشگر ردمی کی ۳۰

بعد از بررسی طراحی ظاهری گوشی نوبت به توصیف نمایشگر گوشی ردمی کی ۳۰ شیائومی می رسد. درباره نمایشگر این گوشی باید بگوییم که اولین گوشی از محصولات شیائومی است که با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تولید شده است. همچنین در واقع ردمی کی ۳۰ اولین گوشی هوشمند از شیائومی است که از نمایشگری با رفریش ریت بالاتر از ۶۰ هرتزی پشتیبانی می نماید. تا به حال در گوشی های موبایل از رفرش ریت ۶۰ هرتزی استفاده شده است. با وجود اینکه در ساخت گوشی ردمی کی ۳۰ از یک پنل LCD استفاده شده است، از HDR10 نیز پشنیبانی می نماید. اندازه نمایشگر این گوشی ۶/۶۷ اینچ می باشد و رزولوشن آن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ می باشد. با دیدن این گوشی می توانید به خوبی تفاوت صفحه نمایش ۶۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی را احساس کنید. نمایشگر ال سی دی این گوشی در مدل Razer Phone 2 نیز دیده شده است، یعنی گوشی باید در عوض پیکسل های مجزا کل صفحه نمایش را روشن نماید. صفحه نمایش پنل ۶/۶۷ اینچی این گوشی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی می باشد. شاید ارائه رنگ های سیاه و سفید در این نمایشگر به اندازه نمایشگرهای آمولد نمی باشد ولی به عنوان یک میان رده این صفحه نمایش دارای عملکردی فوق العاده است. ایسون آر او جی فون ۲ از دیگر نمایشگرهای آمولدی می باشد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می نماید. از دیگر خصوصیات ردمی کی ۳۰ می توان به این موضوع اشاره کرد که حتی برای مصرف بهینه باتری می توانید آن را در حالت ۶۰ فریم ریت نیز تنظیم کنید و این موضوع به کاربر بستگی دارد.

بررسی و ملاحظه ردمی کی ۳۰

بررسی دوربین گوشی

در حالت کلی همانطور که اشاره شد گوشی ردمی کی ۳۰ در ماژول خاص دوربینش چار لنز را قرار داده است. سنسور اصلی این گوشی از نسل بعد سنسور سونی IMX586 بکار رفته در ردمی کی ۲۰ یعنی همان سونی  IMX686 استفاده نموده است. گوشی مد نظر اولین گوشی در جهان است که از سنسور دوربین نسل جدید سونی با وضوح ۶۴ مگا پیکسل استفاده نموده است. در واقع سنسور جدید سونی بکار رفته در گوشی رقیب سنسور GW1 سامسونگ با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی می باشد که در ردمی نوت ۸ پرو نیز از آن استفاده شده است. سنسور اولتراوایدد در آن ۸ مگاپیکسلی می باشد و برای ثبت کردن عکس هایی با سوژه های خیلی کوچک هم یک لنز ۲ مگاپیکسلی استفاده نموده است. سنسور ثبت عمق دوربین این گوشی نیز ۲ مگاپیکسل می باشد.

بررسی و معرفی ردمی کی ۳۰

در واقع گوشی ردمی کی ۳۰ از کمپانی شیائومی بسیاری از اولین ها را برای برند ردمی به همراه دارد. مساله دیگر در گوشی وجود دوربین های دوگانه هول-پانچ روی نمایشگر می باشد، ردمی کی ۳۰ اولین گوشیی هوشمند با دوربین هول-پانچ  در دسته گوشی های شیائومی است که همچنین در آن به جای یک عدد، دو عدد سنسور ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. این دوربین در نور طبیعی عملکردی عالی و فوق العاده دارد و همچنین دوربین سلفی آن نیز در روشنایی عکسهای شارپی را ثبت می نماید. در حالت پرتره هم عملکرد خیلی خوبی را ارائه می دهد. تشخیص مرز بین سوژه و پشت زمینه عکس این گوشی در جایگاه یک گوشی میان رده بسیار عالی می باشد. البته باید بگوییم که این گوشی در نور خیلی کم عملکرد خوبی را نخواهد داشت و برای جذب نور کافی بایدد به مدت طولانی گوشی را بدون حرکت نگه دارید تا نور کافی را جذب نماید.

بررسی گوشی ردمی کی ۳۰

بررسی نرم افراز گوشی

در ادامه معرفی گوشی نوبت به بررسی نرم افزار ردمی کی ۳۰  می رسد. درباره قابلیت های نرم افزاری این گوشی باید بگوییم که ردمی کی ۳۰ با رابط کاربری MIUI 11 بر پایه اندروید نسخه ۱۰ اجرا می گردد. این نسخه رابط کاربری دارای قابلیت سفارشی سازی زیادی می باشد، ولی برای برخی از کاربران که با نسخه خام اندروید کار نموده اند امکان دارد در آغاز استفاده از گوشی کمی چالش برانگیز باشد، بعلاوه ترفندهای مختلف زیادی به جهت کاربردی بودن بیشتر در گوشی گنجانده شده است. از ویژگی های جذاب نرم افزار گوشی می توان به Mi Share اشاره کرد که امکان اشتراک گذاری فایل ها را بین گوشی اپو، شیائومی ریلمی و ویو را فراهم می آورد. البته به شکل پیش فرض هیچ نوع کشوی برنامه ای در ان وجود ندارد ولی می توان آن را در تنظیمات فعال نمود.

بررسی موبایل ردمی کی ۳۰

سخت افزار ردمی کی ۳۰

در ادامه بررسی گوشی می توان به این موضوع اشاره کرد که ردمی کی ۳۰ را می توانید اولین گوشی ۵G در جهان دانست که تراشه اسنپدراگون ۷۳۰G در آن به خدمت گرفته شده است. ردمی کی ۳۰ به خاطر داشتن پردازنده میان رده ۵G، ارزان ترین گوشی ۵G در موبایل ها محسوب می شود. پردازنده ۸ هسته ای این گوشیی بر طبق فرآیند ۸ نانومتری ساخته شده است و هسته های آن دارای فرنکانسی برابر با ۲/۲ گیگاهرتز می باشند. گوشی ردمی کی ۳۰ در چند نسخه با حافظه های ۶۴/۶، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی عرضه شده است.

ملاحظه تلفن همراه ردمی کی ۳۰

بعلاوه این گوشی مثل سایر گوشی های میان رده در بازار از کارت حافظه جانبی MicroSD تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می نماید، البته در گوشی درگاه اختصاصی برای کارت حافظه وجود ندارد و باید از جایگاه سیم کارت دوم برای قرار دادن کارت حافظه استفاده نمایید. در رابطه با اجرای فرآیندهای چند وظیفه ای هم به اینطور به نظر می رسد که ۸ گیگابایت و پردازنده این گوشی کفایت می کند و خوب است. اغلب برنامه ها در گوشی به خوبی اجرا شده اند و به باز کردن مجدد برنامه ها نیازی نمی باشد. این گوشی یک گزینه مناسب و عالی برای گیمرها و افرادی است که استفاده متمرکز و سنگین از گوشی دارند و به دنبال یک گوشی میان رده با این خصوصیات هستند.

معرفی و نظارت بر ردمی کی ۳۰

باتری گوشی ردمی کی ۳۰

در ادامه بررسی ردمی کی ۳۰ باتری گوشی را مورد ارزیابی قرار می دهیم. در یک روز معمولی که مثلا ۶ ساعت از نمایشگر گوشی استفاده می کنید باتری گوشی می تواند یک روز کامل را دوام داشته باشد. این گوشی با برخوردار بودن از شارژ سریع نسخه ۳۷ می تواند در مدت زمان ۶ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود. درست است که شارژ این گوشی به تکنولوژی شارژ سریع ۴۰ وات گوشی هوآوری نمی رسد ولی با جرات می توانیم بگوییم که عملکرد آن از برخی پرچمداران مانند Note 10 Plus بهتر می باشد. بعلاوه در تنظیمات گوشی آپشنی قرار داده شده است که با بهره گیری از آن می توان میزان نوسازی را به ۶۰ هرتز تغییر داد که این موضوع باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف باتری می شود.

وارسی گوشی ردمی کی ۳۰

نقاط قوت و نقاط ضعف گوشی

پس از بررسی کامل و آشنایی با گوشی ردمی کی ۳۰ به معرفی نقاط ضعف و قوت آن می پردازیم:

ملاحظه و نقد گوشی ردمی کی ۳۰

  • نقاط قوت: عملکرد عالی، جک ۳/۵ میلیمتری هدفون، حافظه قابل ارتقاء، قیمت فوق العاده مناسب، برخوردار بودن از فست شارژ ۲۷ واتی.
  • نقاط ضعف: نمایشگر ال سی دی، عملکرد متوسط دوربین در نور کم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *