دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش رمزگذاری روی فایل زیپ با دو روش متفاوت

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

با استفاده از رمز گذاری روی فایل های سیسیتم خود می تواننید ایمنی پروژه های کاری خود را بالا ببرید همراه ما باشید تا بتوانید دو راه انجام این کار را یاد بگیرید.

اگر شما هم با کامپیوتر سر و کار دارید ممکن است تا کنون با فایل های رمز دار برخورد کرده باشید. باید بدانید که برای استفاده از این فایل ها حتما باید رمز عبور داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید از محتوای آن ها استفاده کنید. در واقع از این رمز گذاری ها به دلایل مختلفی استفاده می شود ولی بیش تر این دلایل برای امنیت محتوای فایل ها و عدم دسترسی افراد غریبه به فایل ها می باشد.

رمز گذاری روی فایل های خصوصی

رمزگذاری روی فایل زیپ

در نظر داشته باشید که اگر می خواهید فایل های شما ایمنی داشته باشد و کسی نتواند بدون اجازه شما به آن ها دسترسی داشته باشد باید آن ها را رمز گذاری کنید. در ادامه دو روش رمز گذاری فایل ها را به شما آموزش می دهیم که بسیار آسان اند و می توانید به راحتی روی فایل های خود رمز بگذارید.

روش اول

یکی از ساده ترین راه هایی می باشد که می توانید  برای فایل های خود رمز بگذارید و آن ها را ایمن کنید. برای رمز گذاری آسان باید راه های زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. فایل های مورد نظر خود را با کلیک به حالت دراگ شده در بیاورید.
  2. در ادامه باید کلیک راست کنید و گزینه Add to archive را انتخاب کنید.
  3. سپس پنجره ای برای شما باز می شود که باید در بخش Archive name گزینه فرمت Zip  یا Rar را انتخاب کنید.
  4. در ادامه باید گزینه Set password را انتخاب کنید.
  5. در بخش Enter password می توانید رمز خود را وارد کنید و در کادر زیرین آن باید رمز را تکرار کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید.
  6. پس از آن به صفحه ای بر می گردید که در ابتدا برای شما باز شده بود در این صفحه در قسمت پایینی هم باید گزینه OK را انتخاب کنید تا فایل های شما رمز گذاری شود.
  7. از این پس باید برای استفاده از این فایل ها رمز آن ها را بدانید.

رمزگذاری روی فایل ها

روش دوم

روش اول یکی از آسان ترین راه هایی می باشد که می توانید روی فایل های خود رمز گذاری کنید. در ادامه یکی دیگر از روش های رمزگذاری روی فایل زیپ را به شما آموزش می دهیم. در واقع در این روش باید نرم افزار Winrar  را اجر کنید و سپس با انتخاب فایل و استفاده از گزینه Add روی فایل های خود رمز بگذارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  1. برای رمز گذاری روی فایل ها می توانید یک فولدر انتخاب کنید و با کلیک راست یکی از گزینه های  Wnirar archive یا Winrar zip archive را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می دهیم گزینه دوم را انتخاب کنید.
  2. با انتخاب شما یک فولدر خالی با فرمت Rar یا zip برای شما ایجاد می شود.
  3. در ادامه باید فایل های ساخته شده را باز کنید پوشه های مورد نظر را وارد کرده و رمز های مورد نظر دا روی آن ها بگذارید. برای این کار نیاز است فایل زیپ ساخته شده را باز کنید و فایل های انتخابی را دراگ کنید.
  4. سپس برای شما پنجره ای باز می شود که می توانید با استفاده از گزینه Set password رمز خود را روی فایل ها بگذارید و آن را تایید کنید.
  5. در انتها برای این که رمزگذاری برای شما انجام شود باید گزینه Ok را انتخاب کنید و منتظر باشید تا رمز گذاری برای شما انجام شود.
  6. پس از رمزگذاری روی فایل ها این فایل ها فقط با رمز انتخابی شما باز می شوند و بهتر است این رمز ها را به خاطر بسپارید.

آموزش رمزگذاری روی فایل های شخصی

در نظر داشته باشید که این رمز گذاری ها می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات شما و پروژه های مهم کاری شما در دستان افراد سو جو قرار نگیرد و اگر هم آن ها توانستند فایل های شما را بردارند نتوانند وارد آن شوند. باید بدانید که رمز گذاری روی فایل زیپ بهتر از رمز گذاری در Rar می باشد و از ایمنی بیش تری برخوردار می باشد. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در رابطه با دیجیتال، نرم افزار های ضروری و غیر فعال کردن  آپدیت ویندوز را مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *