دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای رفتار با همسر زودرنج و ترفندهایی که نباید از آن ها غافل شوید

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با نحوه رفتار با همسر زود رنج آشنا می کنیم. در واقع شما می توانید با دانستن برخی از نکات با این افراد زندگی خوب و عاشقانه ای داشته باشید و تنش های کم تری را مشاهده کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر شما هم دارای همسری هستید که خیلی زود ناراحت می شود و مسائل خیلی کوچک را به خود می گیرد و دعوا های را خیلی طولانی می کند پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

همسر زودرنج و راه های برخورد با آن

نحوه رفتار صحیح با همسر زودرنج

اگر همسر شما به صورت مداوم از شما ناراحت و دلگیر می شود و با شما قهر می کند بهتر است در رفتار با آن ها محتاط بوده و نکاتی را رعایت کنید. باید بدانید که زنان نسبت به مردان احساساتی تر هستند و این ویژگی آن ها سبب می شود که زود تر دلگیر شده و ناراحت شوند. البته این میزان از حساسیت و  همه زنان یکی نیست و فرق می کند. اگر با آدم حساسی وارد رابطه شده اید حتی اگر آن ها رفتاری مناسب داشته باشند و محترمانه با شما رفتار کنند باز هم این ویژگی آن ها رابطه را دچار مشکل می کند. البته امر در شرف ازدواج هستید بهتر است در مراسم های آشنایی دقت داشته باشید زیرا زندگی کردن با همسری که زود می رنجد و ناراحت می شود کار آسانی نیست. باید بدانید که این افراد همیشه موضوعی برای دلخور شدن پیدا می کنند. اگر ازدواج کرده اید و همسر زود رنجی دارید بهتر است در ادامه نحوه رفتار با او را مطالعه کنید.

رفتار مناسب نشان دهید.

افرادی که حساس هستند به شدت درون‌گرا هستند و در طی روز چندین بار ناراحت می شوند و چندین بار هم سعی می کنند با گریه کردن این حس بد را از خود دور کنند. در نظر داشته باشید که در چنین مواقعی باید آن ها را درک کنید و نشان دهید که کنارشان هستید و آن ها تنها نیستند.

کاهش انتقادات

بهتر است از این افراد کم تر انتقاد کنید زیرا آن ها اعتماد به نفس کم تری نسبت به بقیه دارند و سیستم عصبی آن ها نسبت به بقیه حساس تر می باشد و به مسائل واکنش های بسیار شدید و تندی نشان می دهند. این افراد خودشان مشکلات بسیار زیادی به علت حساس بودن دستگاه عصبی دارند و اکثرا آلرژی های شدید می گیرند و نسبت به بقیه افراد به صدا و تصاویر حساس تر می باشند. باید بدانید که این افراد با انتقاد کردن از شما دور می شوند و برای بهتر شدن روابط خود بهتر است از آن ها کم تر انتقاد کنید.

زودرنج بودن یک صفت است

باید این را بپذیرید که زود رنج بودن یک صفت می باشد و نمی توان گفت این صفت خوب است یا بد. این صفت یکی از ویژگی های رفتاری می باشد و نقص به حساب نمی آید. باید بدانید که همسران زودرنج ویژگی های دیگری هم دارند که می توانید به راحتی با آن ها زندگی کنید زیرا آن ها بسیار دل رحم و عاطفی اند و می تواند یک زندگی پر از عشق برای شما بسازند. اگر همسر شما وظیفه شناس و خلاق می باشد نیمکره راست آن ها فعال تر می باشد. در واقع هر چقدر بیش تر درباره این افراد بدانید می توانید به راحتی با آن ها کنار بیایید.

  •  آرون گروپس

نشان دادن رفتار مناسب به همسران حساس

کاهش تند خویی در رفتار

در رفتار با همسر زودرنج باید از تند خویی و عصبانیت دوری کنید. اگر شما فردی عصبی هستید و نمی توانید خودتان را کنترل کنید بهتر است از این افراد دوری کنید زیرا نمی توانید رابطه احساسی خوبی با افراد حساس بر قرار کنید و رابطه شما نتیجه خوبی ندارد. اما اگر با چنین فردی ازدواج کردید بهتر است روی کنترل خشم خود کار کنید تا بتوانید آن را کنترل کنید.

عاشقانه رفتار کنید

افرادی که زودرنج هستند بیش تر از سایرین احساساتی اند و می توانید با این افراد زندگی عاشقانه ای را بسازید. همانطور که گفته شد زندگی با این افراد اسان نیست ولی اگر عاشق این افراد شده اید می توانید با ساختن یک زندگی مناسب و بدون خشم با آن ها زندگی راحتی داشته باشید.

دانستن خطوط قرمز

باید بدانید که خط قرمز های شما کجاست و چه رفتار هایی از سوی شما و دیگران می تواند او را آزار دهد. با دانستن این موارد می توانید به راحتی با آن ها رفتار کنید و کار هایی که همسرتان را آزرده می کند انجام ندهید و از تنش های زندگی بکاهید و یک زندگی خوب برای خودتان بسازید.

به حرف هایشان گوش کنید

در نظر داشته باشید که اگر همسر شما از چیزی ناراحت است و غر غر می کند همه رفتار های آن ها ریشه در رفتار شما دارد. ممکن است شما به او تلقین کرده اید که به حرف هایش اهمیت نمی دهید بنابراین او سعی می کند با غر غر کردن حرفهایش را به شما بگوید. در واقع این رفتار یکی از طبیعی ترین رفتار هایی می باشد که افراد زود رنج از خودشان نشان می دهند.

توضیح دهید

ممکن است این افراد از شما چیزی بخواهند که شما بنا به هر دلیلی نتوانید آن را انجام دهید. بهتر است علت تمام کار هایی که نمی توانید برای او انجام بدهید را برای آن ها بگویید زیرا آن ها افرادی  منطقی هستند و بهتر می توانند با این رفتار ‌شما و عدم برآورده شدن خواسته هایشان کنار بیایند.

عاشقانه رفتار کنید

راضی نگه داشتن افراد زود رنج و رفتار با همسر حساس یکی از سخت ترین کار ها در زندگی می باشد. در واقع باید بدانید که چه رفتار هایی از خود نشان دهید تا از تنش های رفتاری و خلقی با این افراد به دور باشید و آن ها را درک کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه موفقیت در زندگی  زناشویی، نشانه زوج های خوشبخت و رفتار با همسر بی احساس را مشاهده کنید و با رعایت نکات خاص زندگی خود را سامان دهید و یک زندگی پر از عشق برای خود و همسرتان فراهم کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *