دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش افزودن فونت به فتوشاپ با چند کلیک ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید فتوشاپ از نرم افزارهای محبوب ویراش عکس می باشد. در این نرم افزار اضافه کردن متن به تصویر یکی از معمولترین کارها می باشد که برای این امر از فونت ها استفاده می شود. در مواقعی قصد دارید تا از فونتهای بیشتری در فتوشاپ استفاده کنید به این ترتیب نیاز است ابتدا آن ها را به نرم افزار اضافه کنید. در این مطلب با نحوه افزودن فونت به فتوشاپ آشنا می شوید.

فتوشاپ یکی از برترین نرم افزارهای ویرایش عکس در دنیا می باشد که قابلیت های مختلفی را  ازجمله اضافه کردن متن به تصاویر را ارائه می دهد. که برای این کار از فونت باد بهره گرفت. در مواقعی محدودیت های فونت ممکن است دردساز باشد به ان ترتیب با اضافه کردن فونتهای بیشتر می توان تصاویر با متن نوشته هایی جذابتر را خلق کرد.

آشنایی با نحوه افزودن فونت به فتوشاپ

کاربران می توانند برای طراحی و چسباندن متن به تصاویر در نرم افزار فتوشاپ از فونت های مختلف مخصوص تایپ متنی که مد نظرشان است بهره بگیرند ولی در مواقعی محدودیت فونت ها ممکن است مشکل ایجاد کند به این ترتیب نیاز است تا فونتهای دلخواه خود را به فتوشاپ اضافه کنند. جالب است بدانید که افزودن فونت به این نرم افزار کار بسیار ساده ای می باشد کافی است با ادامه این مطلب همراه باشید تا روش انجام آن را فراگیرید.

۱. ابتدا فونتهای مدنظر را از اینترنت دانلود نمایید. کافی است در موتور جستجو عبارت فونت های رایگان را تایپ کنید. و در ادامه روی دکمه دانلود کلیک کنید. سایتهای متعددی وجود دارد که فونتهای آنلاین را عرضه می کنند همچنین از فروشگاه های رایانه ای می توانید سی دی فونتها را خریداری کنید.

۲. سپس فایل دانلود شده را از حالت زیپ یا فشرده خارج کنید. پسوندهایی که نرم افزار فتوشاپ از آن پشتیبانی می کند شامل   otf، .ttf، .pbf می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. حالا بر روی فونت مدنظر راست کلیک نموده و همانند تصویر بر روی گزینه  Install کلیک نمایید(چنانچه می خواهید تمامی فونت ها را نصب کنید از طریق یکی از گزینه های Shift-Click و Ctrl-Click می توانید این کار را انجام دهید.

اگه گزینه Install  وجود نداشت به کنترل پنل رفته و مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در کنترل پنل روی گزینه Appearance and Personalization کلیک کنید.( در ویندوز ایکس پی این گزینه وجود ندارد و فولدر Fonts مستقیما از کنترل پنل اجرا می شود)
  2. سپس روی Fonts کلیک نمایید.
  3. در صفحه باز شده روی لیست فونت ها کلیک راست نموده و گزینه Install New Font را برگزینید، سپس فونت مدنظرتان را انتخاب نموده و روی OK کلیک کنید تا نصب شود.

نکته:

  • هر فونتی در فتوشاپ اجرا نمی شود به این ترتیب از فونت های Open Type یا True Type بهره بگیرید.
  • اگر از فونت های سی دی استفاده می کنید باید آن ها را داخل پوشه Fonts  ذخیره نمایید چرا که در غیر این صورت قابل استفاده نیستند.

در صورتی که با نوشتن فارسی در فتوشاپ مشکل دارید می توانید در لینک مقابل آموزش حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ را مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *