دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اینطوری به جنگ با بوی بد در خانه بروید!

  • سحر هودانلویی
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

هنگامی که فضای خانه را بوی غذای سوخته، سیگار، رنگ و دیگر موارد گرفته است؛ علاوه بر روشن کردن کولر و باز کردن پنجره ها می توانید روش های دیگری را به کار گیرید که در این رابطه بسیار موثر عمل می کند. برای آشنایی با راه حل های از بین بردن بوی بد در خانه؛ در این بخش از مجله آرگا با ما همراه باشید.

محیط خانه بهترین مکان برای آرامش و استراحت می باشد، محلی که در آن می توان به خوبی ریلکس کرد و به خوبی از آن لذت برد. طبیعی است که وجود هر یک از آلودگی و ناراحتی ها سبب از بین رفتن این آسایش شود و بر اخلاق شما تاثیر منفی بگذارد. از اساسی ترین موارد در ایجاد این مزاحمت ها؛ بوی بد در منزل است که فرایند تنفس را با مشکل مواجه می کند. در اولین اقدام بهتر است که منبع بود بد را پیدا کنید، سپس به از بین بردن بوی بد خانه با روش های کاربردی که در ادامه بیان می شود، بپردازید.

گاهی مواقع با از بین بردن علت، بوی بد نیز از بین می رود. اما قابل به ذکر است که گاهی آثار آن بر جای می ماند و همچنان فضای خانه را سراسر بوی نامطبوع می کند. این رایحه که ساکنین را آزار می دهد برای از بین بردن آن دست به هرکاری می زنند. از این جهت در ادامه این مطلب روش های موثری را که از نکات خانه داری می باشد، جمع آوری کرده ایم که با به کارگیری آن ها می توانید به پاک کردن آلودگی های محیطی و تنفسی مشغول شوید.

از بین بردن بوی بد

معرفی روش های موثر در از بین بردن بوی بد خانه

منبع بو های ناخوشایند در منزل بسیار است که در ادمه با انواع آن و روش های از بین بردن رایجه های ناخوشایند مربوطه را مطالعه خواهید کرد.

  • بو ناخوشایند مربوط به فاضلاب آپارتمان

از مواردی که استشمام آن در منزل بسیار نا خوشایند است، بوی فاضلاب های درون خانه می باشد. علت این بو ها گاز های سمی به اسم سولفید هیدروژن و یا در معنای ساده گاز فاضلاب است. برای از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب در منزل خود می توانید از روش های کاربردی زیر کمک بگیرید.

  1. مقداری جوش شیرین را با سرکه سفید ترکیب کنید، سپس آن را درون چاه فاضلاب بریزید و بر روی آن سر پوش مناسبی قرار دهید.
  2. ۱ کیلو گرم آهک را به همراه ۱۰ لیتر آب ترکیب و بعد از گذشت چند ساعت آن را از صافی بگذرانید. سپس آب حاوی آهک را درون چاه بریزید و سر آن را با درپوشی محکم ببندید.
  3. ۱ لیوان آب و جوش شیرین را در ۱ کتری آب جوشیده حل کنید و سپس آن را درون چاه فاضلاب در منزل خود بریزید.
  4. در راه حلی ساده می توانید تعدادی چوب کبریت خاموش و روشن کنید، با کمک گیری از گوگرد های موجود در کبریت می توانید این بوی نامطبوع را از محیط پاک کنید.
  5. همچنین این مورد که با هزینه اضافی همراه است، استفاده از اسپری های خوشبو کننده فضا و کمک از بوگیر های مناسب محیط می باشد.

از بین بردن بوی بد سرویس های بهداشتی

  • بو ناخوشایند مربوط به سرویس بهداشتی

  1. در این روش می توانید از میوه های معطری همچون؛ وانیل، لیمو، پرتغال، اکالیپتوس، گل رز، دارچین، ترنج، میخک و … کمک بگیرید و با قرار دادن آن ها در دستگاه بخور؛ فضای خانه را معطر و خوش بو کنید.
  2. اگر دستگاه بخور ندارید، می توانید مواردی که در بالا گفته شد را در ظرف پر آب بریزید و آن را بر روی شعله مستقیم قرار دهید.
  3. همچنین با استفاده از گل و گیاهان خوش بو کننده که علاوه بر زیبایی منزل کاربرد از بین بردن بوی بد را داراست، استفاده کنید.
  4. در هنگام تمیز کردن منزل، دستمال گرد گیری خود را به مقداری رایحه خوش بو کننده آغشته کنید و سپس به نظافت منزل خود بپردازید.
  5. در منزل از عود های خوشبو کننده استفاده کنید و با کمک آن آرامش را به خانه خود هدیه دهید.
  6. در گوشه هایی از منزل خود مقداری سرکه سفید قرار دهید و هر چند روز آن را عوض کنید تا به خوبی عمل تجدید هوای مطبوع در منزل را انجام دهد.
  7. استفاده از شمع های معطر در گوشه هایی از خانه، علاوه بر زیبایی هوای مطبوع را به شما برای استشمام هدیه می دهد.
  8. در ظرف مخصوص به اسپری، مقداری آب، سرکه و آبلیمو را با یک دیگر ترکیب کنید؛ سپس محلول به دست آمده را در جای به جای خانه اسپری کنید.
  9. در روشی دیگر می توانید، گلوله های پنبه را به رایحه دلخواه خود آغشته کنید و سپس آن را در سرویس بهداشتی های خود قرار دهید.
  10. همچنین می توانید مقداری از رایحه مورد علاقه خود را بر روی لامپ های منزل و سرویس بهداشتی ها بچکانید، تا با گرم شدن رایحه مورد نظر را در منزل پخش کند.

از بین بردن بوی بد آشپزخانه

  •  آرون گروپس
  • بوی ناخوشایند مربوط به فاضلاب آشپزخانه

این اتفاق برای اکثر خانم ها پیش آمده است که بعد از تمیز کاری طولانی مدت، با گذر از سینک های ظرفشویی بوی نامطبوعی را استشمام می کنند. برای از بین بردن چنین مشکل آزار دهنده از اقدامات پایین کمک بگیرید.

  1. با ترکیب آبلیمو و جوش شیرین که روشی آسان و غیر سمی است می توانید سینگ ظرفشویی را به خوبی تمیز کنید.
  2. همچنین دیگر روش آسان و ساده ترکیب سرکه و جوش شیرین می باشد.
  3. در اقدامی دیگر می توانید، تکه هایی از یخ را با مقداری سرکه و آبلیمو ترکیب کنید و آن را در محیط قرار دهید تا به مرور به از بین بردن بو های بد در منزل خود بپردازید.

از بین بردن بوی بد فاضلاب

  • بوی ناخوشایند مربوط به محیط آشپزخانه

همان طور که گفته شد؛ بو های نامطبوعی که در منزل پخش می شود، علت های بسیاری دارد. با پیدا کردن منبع هر یک می توانید با کمک گیری از روش های پایین به از بین بردن آن ها بپردازید.

  1. برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر می توانید از جوش شیرین استفاده کنید و تمامی آلودگی ها را از بین ببرید. علاوه بر این جوش شیرین در سفید کردن محیط داخل یخچال بسیار اثر گذار می باشد.
  2. برای از بین بردن بوی بد قوری قهوه میتوانید از ترکیب سرکه و آب برای شستشو آن کمک بگیرید.
  3. برای از بین بردن بوی آشغال ها از محیط آشپز خانه می توانید از سرکه سفید در شستشو سطل زباله کمک بگیرید.
  4. برای از بین بردن کشو های کابینت می توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن آن کمک بگیرید.
  5. همچنین برای از بین بردن بوی سیگار باقی مانده در محیط، جوش شیرین بهترین گزینه می باشد.
  6. در از بین بردن بوی بد لباسشویی از سرکه سفید نیز می توانید استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد چه روش هایی موجود است؟

  • بوی ناخوشایند مربوط به فرش

علت بوی بد فرش مربوط به عوامل بسیاری از جمله؛ رطوبت، نگهداری از حیوانات خانگی و باقی مانده ماد غذایی بر روی آن باشد. اگر مدتی است که فرش شما بوی نامطبوعی در فضا پخش کرده و امکان شستشو آن را ندارید، می توانید از مواردی که در ادامه بیان می شود، کمک بگیرید.

  1. اسطوخودوس
  2. روغن ضروری
  3. بوراکس

از بین بردن بوی بد آشپزی و پخت و پز

  • بوی ناخوشایند مربوط به آشپزی و پخت غذا

برای پراکنده کردن بو های مربوط به آشپزی می توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

  1. در ساده ترین روش میتوانید؛ پنجره ها را باز کنید و هود و هواکش گاز را روشن کنید.
  2. حوله را با مقداری آب نمناک کنید و سپس آن را در فضای منزل بچرخانید تا به خوبی از بین برود.
  3. مقدار کمی سرکه سفید در ظرف بریزید و آن را کنار گاز خود قرار دهید.
  4. یک ظرف دارای آب را بر روی شعله بگذارید، سپس چند برش لیموترش درون آن بریزید.
  5. همچنین در مورد دیگر، می توانید از آب، چوب دارچین و وانیل نیز کمک بگیرید و ترکیبات مربوطه را بر روی شعله قرار دهید.
  6. با تف دادن مقداری دارچین و وانیل در ماهی تابه نیز می توانید رایحه های ناخوشایند را از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد رنگ کاری های منزل

  • بوی ناخوشایند مربوط به رنگ

بعد از رنگ کاری های دیوار منازل، طبیعی است که رایحه های آزار دهنده در فضا پخش شود. اگر در فصل تابستان مشغول به رنگ کردن باشید، با باز کردن پنجره ها می توانید بوی نامطبوع را به خارج از منزل هدایت کنید، اما اگر در زمستان باشد؛ کار را سخت تر می کند. برای از بین بردن این بوی بد در منزل اقداماتی که در پایین گفته می شود را به کار گیرید.

  1. مواد جذب کننده بو را در جای به جای منزل خود قرار دهید و هر چند ساعت آن ها را عوض کنید.
  2. مقداری آب سرد درون ظرفی بریزید و با اضافه کردن مقداری آمونیاک، فضا را از هر گونه آلودگی مطبوعی پاک کنید.
  3. در ظرف دارای آب می توانید تکه های پیاز قرار دهید که با گذاشتن آن در مناطق تازه رنگ شده، بو های نامطبوع از بین می برد.

از بین بردن بوی بد سیگار در منزل

  • بوی ناخوشایند مربوط به سیگار

قبل از هر اقدامی برای از بین بردن بوی بد سیگار، پنجره ها را باز کنید و سپس هود را روشن نمایید. در چنین زمانی اگر هم اکنون بوی سیگار را استشمام کردید، اقداماتی که در ادامه بیان می شود را به کار گیرید.

  1. حوله و یا پارچه ای نرم را بردارید، با آغشته کردن آن در ترکیبی از محلول سرکه و آب، آن را به خوبی بچلانید. سپس جوله را در ارتفاعی از سر خود قرار دهید و دور تا دو رخانه را بچرخانید.
  2. با روشن کردن شمع های معطر در گوش به گوش خانه، علاوه بر زیبایی بوی بد سیگار را از بین نیز می برید.
  3. مقداری سرکه سیب درون ظرفی بریزید و آن را در گوشه ای از خانه قرار دهید. سرکه سیب در از بین رفتن بو های نامطبوع در منزل کمک بسیار می کند.
  4. چند تکه زغال روشن و بر افروخته شده را در گوشه ای قرار دهید، که نه ضرری به اجسام و نه دیده شود؛ قرار دهید. زغال نیز در از بین بردن بوی بد در منزل مناسب می باشد.

از بین بردن بوی بد ماشین لباس شویی

  • بوی ناخوشایند مربوط به ماشین لباس شویی

برای بسیاری از خانم ها اتفاق نیفتاده است، که بعد استفاده طولانی از ماشین لباسشویی بر اثر نم و رطوبت از آن بو های نامطبوع خارج می شد. برای اینکه به این رایحه های نا مطبوع با عملکردی مناسب مواجه شوید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

  1. در اقدامی ساده می توانید از محفظه های پاک کننده در مواد شوینده استفاده کنید.
  2. با استفاده از مسواک می توانید جرم های درب پایین ماشین لباس شویی را تمیز کنید، و از انتشار بوی های نامطبوع جلوگیری کنید.
  3. برای از بین بردن جرم های داخلی حلقه پلاستیکی ماشین لباس شویی، می توانید با کمک گیری از اسفنج کفی و دستمال پاک کننده استفاده کنید.
  4. با استفاده از دستمال و جوش شیرین می توانید محفظه ماشین لباس شویی را به خوبی تمیز کنید، سپس با ریختن سرکه سیب در جایگاه مواد شوینده به خوبی رایحه های نا خوشایند را از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد رختخواب ها

  • بوی ناخوشایند مربوط به رختخواب ها

برای اغلب افراد پیش آمده؛ که با باز کردن کمک رختخواب بو های نامطبوع به مشام شان می رسد. برای پاک کردن این چنین آلودگی های تنفسی می توانید مراحلی که در ادامه بیان می می شود را انجام دهید.

  1. با تهیه کیسه های معطر و قرار دادن رختخواب ها درون آن می توانید ساده ترین مرحله در از بین بردن چنین بو هایی انجام دهید.
  2. از جوش شیرن می توانید به عنوان قوی ترین پاک کننده کمک بگیرید، با حل کردن این ماده معجزه انگیز در آب می توانید، به خوبی از آن استفاده کنید.

معرفی رایحه های خوشبو کننده برای از بین بردن بوی بد

وسایل مناسب برای معطر سازی محیط منزل

قرار دادن ظرفی که در آن انواعی از معطر کننده های محیط وجود دارد، برای پاک سازی آلودگی های تنفسی در منزل گزینه بسیار مناسبی می باشد. با توجه به سلیقه خود و فصل و بو های دلخواه، می توانید از گیاهان به خوبی کمک بگیرید و با مراحلی که در ادامه بیان می شود، به خوشبو کردن محیط زندگی خود بپردازید.

  1. در مرحله اول از فروشگاه ها گل برگ و گل های خشک شده، خریداری کنید.
  2. گلبرگ ها را در انواعی از رنگ و بو با یک دیگر ترکیب کنید.
  3. به حیاط منزل خود بروید.
  4. از باغچه تان سافه و گل های معطر و خوشو جمع آوری کنید.
  5. از وسایل تزئین کننده و زیبا همانند، صدف و  گوش ماهی برای زیبا سازی ها کمک بگیرید.
  6. مقداری از اسانس های مورد علاقه خود و مناسب محیط تان به آن ها اضافه کنید.
  7. حالا با استفاده از یک آب پاش در ثابت نگه داشتن اسانس و رایحه ها استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *