دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی گلکسی S20 اولترا و شناخت قابلیت های آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

شرکت سامسونگ از جدیدترین پرچمدار خود به نام گلکسی S20 اولترا در فوریه ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این گوشی بسیار فوق العاده و جذاب است و تجربه کاربری حرفه ای را به ارمغان خواهد آورد. گلکسی S20 اولترا با ویژگی های بی نظیری مانند نمایشگر ۶.۹ اینچی دینامیک آمولد، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی،چیپست قدرتمنداگزینوس ۹۹۰ و دوربین های چهارگانه قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. با بررسی بیشتر این اسمارتفون طلایه دار همراه این مقاله باشید.

از گلکسی S20 اولترا در سال جاری رونمایی شد. سامسونگ این بار استراتژی کاملا متفاوتی را در پیش گرفت و به جای معرفی جایگزینی برای گلکسی S10e از گوشی پرچمدار تمام عیار خود گلکسی S20 با پسوند اولترا رونمایی کرد. این گوشی از قابلیت های بی نظیری بهره می برد و به بیان سامسونگ آنقدر این ویژگی ها متفاوت است که عدد یازده جوابگوی آن نبوده و عدد بیست بیشتر برازنده این نسل می باشد.

شناخت و بررسی گلکسی S20 اولترا

 گلکسی S20 اولترا پرچمدار سامسونگ

گوشی جذاب و فوق العاده گلکسی S20 اولترا با قابلیت های بی نظیرش قطعا شما را مجذوب خود خواهد ساخت. سامسونگ پرچمدار جدیدش را به صفحه نمایش ۶.۹ انچی دینامیک امولد، چیپست قدرتمند اگزینوس ۹۹۰ ، دوربین های چهارگانه حرفه ای ، قابلیت ۵G و باتری ۵۰۰۰میلی امپر ساعتی مجهز کرده است. این گوشی با بروزترین قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی حال حاضر جهان را به خود اختصاص داده است. در ضمن گلکسی S20 اولترا بزرگترین پرچمدار سامسونگ نیز محسوب می شود. در ادامه به بررسی همه جانبه این طلایه دار سامسونگ می پردازیم.

آشنایی سریع با گلکسی S20 اولترا

بررسی گلکسی S20 اولترا

  • ابعاد: ۱۶۶.۹ *۷۶ *۷.۸ میلی‌متر
  • وزن: ۲۲۰ گرم
  • گواهی IP68 : دارد (۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه)
  • نمایشگر: ۶.۹ اینچ Dynamic AMOLED لمسی خازنی
  • رزولوشن:  ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰پیکسل
  • دوربین اصلی: چهارگانه (۱۰۸،۴۸،۱۲،۰.۳) مگا پیکسل
  • دوربین سلفی: ۴۰ مگاپیکسل
  • چیپست: نسخه جهانی Exynos 990 و اسنپدراگون ۸۶۵(نسخه آمریکا)
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G77 MP11
  • سیستم عامل: اندروید ۱۰.۰، ۱ UI 2
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری
  • حافظه رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • فناوری شبکه: GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
  • جک ۳.۵ میلی متری: ندارد

بررسی طراحی ظاهر

گلکسی S20 اولترا از لحاظ ظاهر شبیه گلکسی نوت ۱۰ می باشد به این نحو که دوربین سلفی آن به شکل گودی کوچکی در وسط ناحیه بالایی نمایشگر تعبیه شده است. سامسونگ طبق اصول طراحی پرچمدارانش در این گوشی نیز ساختار شیشه و آلومنیوم را به کار برده است به این ترتیب با اسمارتفونی فوق العاده خوش ساخت و با کیفیت روبرو هستید. فریم آلومنیومی گوشی با پنل های شیشه ای به ظرافت تمام هماهنگ شده و شاهد هیچ درزی نخواهید بود. بدنه برای ضد ضربه بودن در هر دو سمت با گوریلاگلس ۶ محافظت میشود.

بازبینی دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا

به بررسی نمای جلویی گلکسی S20 اولترا می پردازیم. در این نما شاهد نمایشگر ۶.۹ اینچی هستیم که هرچند حاشیه های خیلی باریکی دارد ولی موجب غول پیکر شدن آن شده و کمتر کسی قادر است با یک دست از آن بهره ببرد. این صفحه نمایش ۸۹.۹ درصد نمای جلو را به خود اختصاص داده و توسط پوششی از جنس گوریلاگلاس ۶ محافظت می شود. حاشیه های کناری سه ضلع آن بسیار باریک بوده و ضخامت حاشیه پایین کمتر از سه میلی متر می باشد. طراحان سامسونگ شدت خمیدگی حاشیه های صفحه نمایش را تا حد زیادی کاهش داده اند. به این ترتیب به ندرت لمس تصادفی آن اتفاق می افتد. در ضمن حسگر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

  •  آرون گروپس

بازنگری پنل پشتی گلکسی S20 اولترا

در ادامه پنل پشتی گلکسی S20 اولترا را مورد بررسی قرار می دهیم. در این پنل مجموعه دوربین دورن مستطیل مشکی رنگی که از سطح بدنه کمی برآمدگی(۲ میلی متر) دارد تعبیه شده اند. این ابعاد مستطیل و برامدگی  طراحان سامسونگ را مورد انتقاد قرار داده است. در این نما هر چهار ضلع شیشه ای انحنا داشته و دو ضلع کناری خمیدگی بیشتری به سمت چارچوب دستگاه داشته تا در دست گرفتن این اسمارتفون حسی متناسب با قیمت آن را به ارمغان آورد.

بررسی کیفیت دوربین گوشی

در نمای جانبی کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست تعبیه شده و کلید اختصاصی بیکسبی حذف شده است. اما می توان به یکبار فشار دادن کلید کنونی بیکسبی را فرا خواند و با دوبار فشردن به دوربین دسترسی پیدا کرد. به این ترتیب تنها یک راه برای راه اندازی یا خاموش کردن دستگاه وجود دارد آن هم بهره گیری از کلید نرم افزاری موجود در وسط اعلانات یا نگهداشتن همزمان کلید کاهش صدا و پاور می باشد.

وارسی گلکسی S20 اولترا

در لبه سمت چپ هیچ کلید یا دکمه ای مشاهده نمی شود. در لبه بالایی درگاه سیمکارت، پورت حافظه و روزنه میکروفون تعبیه شده و در لبه پایین روزنه دوم میکروفون، درگاه USB 3.2 Type-C و دریچه اسپیکر قرار دارد.

شناخت و بررسی گلکسی S20 اولترا

این گوشی دارای گواهینامه IP68  بوده بنابراین در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم می باشد و در رنگهای آبی، مشکی، صورتی و خاکستری به بازار عرضه می شود.

بررسی گلکسی S20 اولترا

بررسی صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی S20 اولترا ار نمایشگری ۶.۹ اینچی دینامیک آمولد لمسی خازنی با رزولوشن ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰ بهره می برد. این گوشی با ابعاد ۱۶۶.۹ *۷۶ *۷.۸ میلی‌متر چندان عریض نبوده و در دست گرفتن یا در جیب قرار دادن آن امر راحتی بوده ولی برای تسلط کافی بر گوشه های نمایشگر باید با هر دو دست از دستگاه استفاده نمایید.

کیفیت عکاسی با دوربین گوشی

گلکسی S20 اولترا از نسل جدید صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می کند و این موضوع سبب شده بازی هایی مانند فورزا استریت با کیفیت بالایی روی این دستگاه اجرا شوند. برای این نمایشگر ویژگی هایی نظیر دقت رنگی بالا، میزان روشنایی زیاد، کمترین میزان بازتاب و پوشش فضای رنگی بالا گزارش شده است.

پردازنده گرافیکی S20 اولترا

پنل ۱۲۰ هرتزی آنقدر چشم نواز بوده که از مرور بخش های مختلف کاربری یا بازنمودن منوها بسیار لذت خواهید برد. در ضمن کنتراست و غنای رنگی نماشگر کیفیت خوبی داشته و تماشای محتوا را دلپذیر می سازد. روشنایی بالای نماشگر موجب می شود در زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی به مشاهده محتوا یا تماشای فیلم بپردازید.

معرفی گلکسی S20 اولترا

سامسونگ مدعی است حساسیت لمسی صفحه نمایش این گوشی توسط سنسوری مخصوص تا ۲۴۰ هرتز هم تقویت می گردد. به این ترتیب بعضی از بازیها(مانند تیر اندازی) که نیاز به عکس العمل سریع دارند به راحتی در این دستگاه اجرا می شوند. در ضمن این نمایشگر از استاندارد HDR10 پلاس نیز هم پشتیبانی می نماید.

بررسی نرم افزار گوشی

بررسی نرم افزار و سخت افزار

به بررسی بخش نرم افزاری گلکسی S20 اولترا می پردازیم. سیستم عامل به کار رفته در این گوشی بر پایه اندروید ۱۰.۰ با رابط کاربری جدید و اختصاصی One UI 2.1 می باشد که این امکان را به کاربر می دهد تا خیلی سریع به اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشد. این رابط کاربری یکی از زیباترین و کاملترین پوسته های اندروید بوده که عملکرد خوبی داشته و با پنل ۱۲۰ هرتزی جذابیت آن دوچندان شده است.

مزایای گلکسی S20 اولترا

One UI 2.1  دارای قابلیت های جدیدی مانند ریپلای هوشمند و حالت تاریک ، Quick Share، Music Share  بوده و همچنین از طریق این رابط کاربری قادر خواهید بود تماس ویدئویی اچ دی به صورت همزمان با ۸ نفر را داشته باشید. اگر رابط کاربری شما را راضی نمی کند سخت افزار قدرتمند S20 اولترا به آسانی می تواند لانچرهای ثالث را اجرا نماید.

بازبینی گلکسی S20 اولترا

در بخش سخت افزاری سامسونگ S20 اولترا نخستین گوشی هوشمندی است که به چیپست جدید کوالکوم اسنپدراگون ۸۶۵ (نسخه امریکایی) و اگزینوس ۹۹۰ در نسخه جهانی مجهز شده است. این پردازنده عملکرد خیلی خوبی در بنچمارکهای مربوطه داشته است. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 آن نیز وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی دارای حافظه رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ و حافظه رم ۱۶ گیگابایت با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت می باشد. در ضمن برای ارتقا فضای ذخیره سازی دستگاه شیار کارت حافظه آن کمک می کند تا یک ترابایت این فضا را ارتقا دهید.

بررسی اسپیکر

بررسی اسپیکر گلکسی S20 اولترا

بررسی اسپیکر گلکسی S20 اولترا نشان می دهد این گوشی نیز مانند بیشتر پرچمداران حال حاضر بازار به اسپیکر استریو تجهیز شده است که کیفیت و بلندی صدای فوق العاده مطلوبی را به ارمغان آورده به حدی  که شاید خروجی این چنین صدای گوشی باورتان نشود. در ضمن سری گلکسی S20 سامسونگ فاقد جک هدفون بوده بنابراین به اجبار باید از  از هدفون USB-C دورن جعبه یا هدفون های بلوتوث بهره بگیرید.

بررسی دوربین

بررسی گلکسی S20 اولترا

مهیج ترین بخش بررسی گلکسی S20 اولترا دوربین آن می باشد. بزرگنمایی زیاد، عظیم ترین سنسور دنیای موبایل، تصویربرداری با نرخ ۸K و مجموعه ای از ویژگی های مختلف در ماژول عظیم و برآمده دوربین این اسمارتفون گردهم آمده تا تجربه عکاسی بی نظیری را به کاربر هدیه دهد. به این نحو که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 ، دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسل با ضریب کانونی f/3.5 ، دوربین اولتراواید ۱۲مگاپیکسل با دریچه دیافراگم ۲.۲ و دوربین عمق سنج ۰.۳ مگاپیکسل با ضریب اف ۱.۰ در پنل پشتی تعبیه شده و در پنل جلو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با ضریب اف f/2.2 تصاویر سلفی زیبایی را به ثبت می رساند.

آشنایی با دوربین های گوشی

معماری دوربین های این گوشی جدید بوده و سنسور اصلی ۱۸۰ مگاپیکلسلی آن عکس هایی با جزئیات بالا را به ثبت رسانده و فناوری Nona bining می تواند ۹ مگاپیکسل را در یک مگاپیکسل ادغام نموده تا کیفیت تصاویر بهینه تر شود. سامسونگ مدعی است ابعاد دوربینهای این گوشی بزرگتر از محصولات دیگر بوده و این امر  سبب می شود عکسها با دقت و نور بیشتر ثبت گردند. عکاسی در نور روز و نور شب با دوربین اصلی این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود و شما می توانید عکسهایی با جزئیات بالا با به ثبت برسانید حتی اگر نور محیط خیلی کم باشد.

کیفیت دوربین سلفی گوشی

قابلیت زوم فضایی یا Space Zoom که در سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تعبیه شده از خصوصیات مهیج دوربین این گوشی است. دوربین دوم  به لنز اپتیکال تاشو با زوم ۴x مجهز شده که از طریق ترکبیی از نرم افزار و سخت افزار تا ۱۰x نیز قابل افزایش است. هرچند سامسونگ به این میزان بسنده نکرده و قابلیت زوم دیجیتالی(۱۰۰x) را نیز فراهم نموده است. در پایان این بخش قابل ذکر است که دوربین سلفی کیفیت بسیار مطلوبی داشته و تحت شرایط نوری مختلف عکسها خوبی را به ثبت می رساند. حتی زمانی که شدت نور خورشید تمام کادر را احاطه کند تصویر چهره شما روشن ثبت شده و در ضمن افکت بوکه هم خوب اعمال ی گردد.

بررسی باتری

آشنایی با پردازنده S20 اولترا

یکی از نگرانی های خریداران گوشی بزرگ گلکسی S20 اولترا میزان شارژ باتری آن می باشد. این اسمارتفون از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما این ظرفیت برای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی آن کافی نخواهد بود. اما در شرایط عادی یک روز کامل شارژ داشته ولی در یک استفاده نیمه سنگین تقریبا بعد از ۶ ساعت به شارژ مجدد نیاز پیدا می کنید. سامسونگ به جبران این موضوع گوشی را به پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع تجهیز نموده است. به این صورت که در مدت ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد باتری شارژ خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *