دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی داوود میرباقری کارگردان و نویسنده مطرح ایرانی + عکس

  • عاطفه میرزایی
  • ۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

داوود میرباقری یکی از کارگردان ها و نویسنده سرشناس و موفق تلویزیون و سینما کشورمان می باشد که از سال ۱۳۵۱ تاکنون آثار درخشانی در کارنامه هنری خود به نمایش گذاشته است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی داوود میرباقری همراه با تصاویر شخصی و کارنامه هنری وی آشنا بشوید

داوود میرباقری کارگردان و نویسنده معروف و با استعداد ایرانی می باشد. ایشان در زمینه های فیلم های سینمایی و سریال های تاریخی نیز بیشتر فعالیت دارد و با ساخت دو سریال به نام سریال امام علی و مختارنامه به شهرت زیادی دست یافت. وی علاوه بر کارگردانی در سال ۶۰ در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشته است.

بیوگرافی داوود میرباقری

نام و نام خانوادگی: سید محمد داوود میر باقری

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: شاهرود

شغل: کارگردان و نویسنده

فرزند: سید حامد، الهه، الهام

بیوگرافی داوود میرباقری + تصاویر جدید

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

داوود میر باقری نویسنده و کارگردان مطرح متولد سال ۱۳۳۷ که هم اکنون وی ۶۱ سال سن دارد و در شهر شاهرود چشم به جهان گشود و همچنین فارغ التحصیل رشته مهندسی معدن از دانشگاه امیرکبیر تهران می باشد و بدانید که آقای میرباقری حدود سه سال به آموختن هنر تئاتر در تئاتر شهر پرداخت.

زندگینامه جالب و زیبا داوود میرباقری

آغاز فعالیت

داوود میرباقری بعد از گذراندن دوره های سه ساله وی در سال ۵۹ در سن  ۲۲ سالگی فعالیت خود را در عرصه تلویزیون و تئاتر آغاز نمود و نخستین تجربه کارگردانی در سال ۶۵ در سریال گرگ ها بود و  در سال ۷۳ اولین فعالیت کارگردانی و نویسندگی وی ساخت فیلم سینمایی “آدم برفی” بود. فیلمی که ساخت آن متوقف شده بود و پس از رفع این مشکل در سال ۷۶ اکران شد و به عنوان پرفروش ترین فیلم سال انتخاب شد. در این سریال کمدی بازیگرانی همچون اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، شهره سلطانی، داریوش ارجمند، سیروس گرجستانی، رضا احمدوند، اردشیر ایران نژاد و … نیز حضور داشتند.

بیوگرافی داوود میرباقری و پسرش حامد

عکس حامد میرباقری پسر داوود میرباقری کارگردان ایرانی

شرح حال کامل و خواندنی داوود میرباقری

سپس داوود میرباقری در سال ۱۳۶۰ در سن ۲۳ سالگی نخستین فعالیت بازیگری خود را با سریال داستان راستان نیز تجربه نمود. در نتیجه یکی از مهم ترین و بهترین آثار وی را می توان به  ساخت سریال امام علی (ع) اشاره نمود که علاوه بر این سریال مختارنامه داوود میرباقری حدود ۸ سال طول کشید.

عکس + تاریخچه زندگی داوود میرباقری

عکس داوود میرباقری در کنار لیلا بلوکات

بیوگرافی داوود میرباقری + گالری شخصی

زندگینامه جامع داوود میرباقری

کامل ترین زندگینامه داوود میرباقری

عکس کارگردان و نویسنده سرشناس ایرانی

حسن میرباقری برادر وی می باشد که در سریال امام علی در نقش ابراهیم پسر مالک را بازی کرد و همچنین به عنوان دستیار کارگردان بود. حامد میرباقری پسر داوود میرباقری در سریال های مسافر ری، معصومیت از دست رفته و امام علی (ع) در نقش های کوتاهی به ایفای نقش پرداخته است. ولی حامد در سریال مختارنامه دو نقش ثابت پسر مختار و وهب نصرانی را نیز بازی کرد.

داوود میرباقری کارگردان و نویسنده ایرانی

ازدواح و همسر

آقای داوود میرباقری ازدواج کرده و متاهل است

زندگینامه خواندنی و کامل داوود میرباقری

عکس زیبا و جالب داوود میرباقری

سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی به کارگردانی امرالله احمدجو و به نویسندگی داوود میرباقری در حال ساخت می باشد. وی درباره این سریال بیان کرده که بزرگی و سختی کار ساخت سریال سلمان فارسی در مقایسه با سریال مختارنامه سه برابر می باشد.

ساخت سریال شاهگوش

در ادامه بیوگرافی داوود میرباقری آمده که، وی با ساخت سریال شاهگوش در سال ۹۲ که از شبکه خانگی پخش شد دخترش الهه میرباقری نویسنده و الهام میرباقری دستیار صحنه و حامد میرباقری به عنوان بازیگر در این سریال همکاری کردند. در این سریال بازیگرانی چون مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهرانفر، طناز طباطبایی، اکبر عبدی، شهرام حقیقت دوست، هادی کاظمی، فرهاد اصلانی و محسن تنابنده به ایفای نقش پرداخته اند. در این سریال محسن تنابنده تندیس بهترین بازیگر مرد، مرجانه گلچین تندیس بهترین بازیگر زن و تندیس بهترین سریال تلویزونی را دریافت نمودند.
شرح حال خواندنی داوود میرباقری
عکس داوود میرباقری در کنار محسن تنابنده بازیگر سریال شاهگوش
زندگینامه جالب و جذاب داوود میرباقری
سلفی زیبا حامد پسر داوود میرباقری
بیوگرافی داوود میرباقری و همسرش
حسن میرباقری برادر کوچک داوود میرباقری

سریال دندون طلا

بعد از سریال شاهگوش،  در سال ۹۴ ساخت سریال دندون طلا میرباقری در شبکه نمایش بود. از بازیگران این سریال می توان به مهدی فخیم‌زاده، حامد بهداد، حمیدرضا آذرنگ، ستاره اسکندری، سیامک صفری، سیروس گرجستانی، بهناز جعفری و … اشاره کرد.

زندگینامه خواندنی داوود میرباقری

 مستندی بنام میرواقعه

در سال ۹۷ مستندی از شبکه نسیم پخش می شد که در این مستند پشت صحنه های سریال هایی از جمله مسافر ری، مختار نامه، معصومیت از دست رفته و امام علی نمایش داده شد و همچنین این کارگردان مشهور درباره فیلم هایش به صحبت می پردازد.

جوایز و افتخارات داوود میرباقری

در سال ۱۳۷۶ برای فیلم معجزه خنده نامزد بهترین فیلمنامه و در سال ۱۳۷۷ برای فیلم آدم‌برفی نامزد بهترین فیلنامه را دریافت نمود.

جشنواره تلویزیونی جام جم میرباقری

از وی برای یک عمر فعالیت هنری تقدیر شد.

تصویر زیبا و بیوگرافی داوود میرباقری

نشان افتخار

در سال ۱۳۹۲ به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر.

نویسنده و منتقد برگزیده

در دوره دوازدهم برای فیلم  آدم‌برفی به عنوان بهترین فیلم سال در رده پنجم انتخاب شد.

جشنواره دنیای تصویر

در سال ۱۳۹۳ برای سریال مختار نامه برنده تندیس ویژه را دریافت نمود.

زندگینامه کامل داوود میرباقری

عکس متفاوت داوود میرباقری

کارنامه هنری داوود میرباقری

سریال
رعنا (۱۳۶۵)- داستان راستان (۱۳۶۰)- امام علی (۱۳۷۵-۱۳۷۰)- معصومیت از دست رفته (۱۳۸۱)- مختارنامه (۱۳۸۲-۱۳۸۸) گرگ ها (۱۳۶۶-۱۳۶۵)- سلمان فارسی ( درحال ساخت)- آیینه خیال (۱۳۶۲)
سینمایی
آدم برفی (۱۳۷۳ کارگردان و نویسنده )- معجزه خنده (۱۳۷۵ بازنویسی فیلنامه)- ساحره (۱۳۷۶ بازنویسی فیلنامه و کارگردان)- مرد بارانی (۱۳۷۸ نویسنده)- مسافر ری ( ۱۳۷۹ کارگردان و نویسنده)- ماه وش (۱۳۸۶ مدیر فیلمبرداری)

شبکه نمایش خانگی

شاهگوش ( ۱۳۹۲) دندون طلا (۱۳۹۴)

تئاتر میرباقری

معرکه در معرکه – عشق آباد (۱۳۷۵)- دندون طلا (۱۳۷۸)

تاریخچه زندگی داوود میرباقری و همسرش
عکس حامد میرباقری و همسرش
زندگینامه داوود میرباقری
عکس داوود میرباقری بازیگر و نویسنده محبوب و موفق کشورمان
عکس + بیوگرافی داوود میرباقری
امیدواریم با خواندن بیوگرافی داوود میرباقری کارگردان سرشناش کشورمان و از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *