دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رژیم چاقی در یک ماه و آشنایی با تمام بایدها و نبایدهای آن

  • سحر بهرامی
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید در طول ۱ ماه افزایش وزن سریعی  را تجربه کنید، باید از یک برنامه غذایی اصولی پیروی کنید تا وزن شما از طریق تجمع چربی های مضر بالا نرود، از این رو در ادامه نکاتی درباره رژیم چاقی در یک ماه را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتواند در عرض مدت کوتاهی به وزن دلخواه خود برسید.

همانطور که انواع مختلفی از رژیم های لاغری برای تناسب اندام وجود دارد رژیم ها و تغذیه برای چاق شدن وجود دارد که طرفداران خاص خود را دارد که البته تا زمانی که از روی اصول خاصی انجام نشود نمی تواند نتایج مورد پسندی را در برداشته باشد، شما می توانید با استفاده از این برنامه غذایی، افزایش وزن در یک ماه را در خود مشاهده کنید که با پیروی از اصول زیر امکان پذیر می باشد.

 خوراکی های سالم برای چاق شدن

برای افزایش وزنا باید میزان استفاده از کالری تان را افزایش دهید، اما این بدان معنا نیست که شما به مصرف هر گونه مواد غذایی بی ارزش بپردازید، بلکه باید برای یک دوره از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کنید، در واقع بین از غذا های لذیذ و خوشمزه و بالا رفتن وزن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

اصول مهم رژیم چاقی در یک ماه

بیشتر افراد چاق شدن را آسان و لاغر شدن را سخت می دانند، که باید گفت کاملا اشتباه می باشد زیرا چاقی که از طریق رژیم های خاص انجام شود بسیار سخت خواهد بود، چراکه اگر از روش های غیر اصولی برای افزایش وزن استفاده شود ممکن است چاقی به شکل یکنواختی در بدن اتفاق نیافتد و فقط منجر به چاقی شکمی شود که اصلا اتفاق خوبی نیست، از این رو با رعایت اصول مهم رژیم های چاقی مناسب که می توانند به طور یکنواختی در بدن چاقی ایجاد کنند استفاده کنند.

۱. داشتن رژیم غذایی سالم

برای دستیابی به افزایش وزن در عرض یک ماه باید به مقدار معینی به مصرف چربی، کربوهیدرات و پروتئین بپردازید، وجود پروتئین در این رژیم چاقی بسیار ضروری است زیرا برای حجیم شدن ماهیچه ها به پروتئین زیادی نیاز است، سپس سعی کنید از چربی های سالم و مقوی استفاده کنید مانند روغن نارگیل، گوشت با چربی های حیوانی، زرده تخم مرغ و … همچنین استفاده از کربوهیدرات ها، مواد غذایی پر کالری و پروتئین دار برای تامین انرژی روزانه ضروری می باشد.

آشنایی با رژیم چاقی در یک ماه

۲. اندازه گیری کردن وزن

اگر می خواهید در یک ماه افزایش وزن داشته باشید بهتر است از همان ابتدا وزن خود را اندازه گیری نمایید تا پیشرفت خود را در این زمینه ببینید، از این رو سعی کنید هر وعده غذایی را که می خورید میزان دریافت کالری خود را یادداشت کنید، سعی کنید صبح ها زمانی که خواب بیدار می شوید صبح خود را با مصرف کالری و مواد غذایی مفید شروع کنید، فراموش نکنید که صبحانه تاثیر بسیاری در افزایش وزن شما دارد و بعد از آن هم در طول روز غذا هایی با کالری مفید به بدنتان وارد کنید.

۳. افزایش تعداد وعده های غذایی

اگر قصد دارید با این رژیم چاقی چاق شوید باید تعداد وعده های غذایی خود را بالا ببرید، زیرا خوردن غذا در ۳ وعده نمی تواند کالری زیادی را به بدنتان وارد کند، از این رو شما باید ۳ وعده را به ۶ وعده تبدیل کنید و در هر وعده غذایی هم باید کالری مشخصی را دریافت کنید، شروع کردن با یک صبحانه مفصل و در ادامه مصرف تنقلات پر کالری در طول روز حتما باید رعایت شود، و در طول روز هم به هیچ عنوان گرسنگی نکشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴. انجام تمرینات با وزنه

از دیگر اصول مهم رژیم افزایش وزن برای افراد لاغری که قصد دارند به چاقی یکنواختی دست یابند ورزش کردن با وزنه است زیرا می تواند در عرض ۱ ماه تاثیرات زیادی را بر روی بدن شما بگذارد، و از آنجایی که افراد لاغر دارای ماهیچه های ضعیف و خشکی هستند با انجام تمرینات توسط وزنه می توانند به عضلات خود حجم دهند که در نتیجه باعث چاق شدن فرد لاغر می شود، از این رو برای انجام این تمرینات باید با کمک یک مربی به ورزش هایی از قبیل اسکات، ددلیفت، پرس پا و …. بپردازید.

رژیم چاقی و افزایش وزن در یک ماه

۵. مصرف اسموتی های سالم

یک پیشنهاد عالی برای رژیم چاقی در یک ماه که می تواند افزایش وزن قابل توجهی در شما ایجاد کند استفاده از اسموتی های سالم و مغذی می باشد، از این رو سعی کنید این نوشیدنی های سالم و مقوی را خودتان در منزل با مواد خوراکی مانند کره بادام زمینی، گردو، کاکائو، شیر، تهیه نمایید و حتما از یک منبع پروتئینی در آن استفاده کنید. بهترین زمان برای مصرف این اسموتی های پروتئین دار بعد از انجام ورزش با وزنه می باشد.

  • شیک موز و آجیل: برای تهیه این شیک باید ۱ عدد موز را خورد کنید و به آن انواع مغز آجیل اضافه کنید در آخر هم با ۱ قاشق شکلات مخلوط را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • شیک فندق و شکلات: برای تهیه این شیک شما باید ۵۰۰ میلی لیتر شیر را همراه با یک قاشق غذا خوری پروتئین وی و مقداری مغز فندق مخلوط نموده و در آخر هم ۱ قاشق شکلات به آن اضافه و سپس نوش جان کنید.
  • شیک سیب و کارامل: جهت تهیه این شیک باید چند قطعه سیب را با ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری مخلوط نمایید و سپس به آن ۱ قاشق پروتئین وی و مقداری کمی شکر اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

آشنایی با رژیم چاقی در یک ماه

۶. بالا بردن مصرف پروتئین

منظور ما از مصرف پروتئین مکمل های غیر طبیعی نیست بلکه مصرف طبیعی پروتئین از طریق مواد غذایی می باشد، از جمله مواد غذایی که سرشار از پروتئین می باشند شامل، مرغ، میگو، ماهی، قارچ، جگر و گوشت کم چرب می باشد که داری بهترین نوع پروتئین می باشند، از این رو افرادی که می خواهند وزنشان را در عرض ۱ ماه افزایش دهند حتما باید در وعده های غذایی رژیم چاقی خود از این مواد غذایی استفاده کنند، علاوه بر این مصرف این مواد غذایی می تواند حجم ماهیچه ها را افزایش دهد که برای افراد لاغر بسیار مفید می باشد.

البته باید گفت که پروتئین فقط در گوشت ها وجود ندارد بلکه در سبزیجات و میوه های چاق کننده هم وجود دارد که به هر حال نباید از مصرف آن غافل شوید.

۷. بالا بردن مصرف لبنیات

تمامی مواد لبنی می توانند افزایش وزن و استحکام استخوان ها و عضلات برای سلامت ما به ارمغان بیاورند، شیر تاثیر بسیاری در چاقی دارد پس حتما آن را در وعده صبحانه خود جای دهید اگر چنانچه طعم شیر را دوست ندارید می توانید آن را با موز مخلوط کنید زیرا اینگونه تاثیر آن در برای چاقی هم بیشتر می شود.

برنامه غذایی برای چاقی در یک ماه

۸. خوب بخوابید

خوب خوابیدن تاثیر بسیاری در چاق شدن دارد، اگر شما شب ها به مصرف مقداری کربوهیدرات بپردازید و بعد بخوابید کالری بسیار کمی را خواهید سوزاند در نتیجه این روند به افزایش وزن شما کمک شایان می کند.

رژیم غذایی چاقی

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد از اصول مهم افزایش وزن در طی یک ماه بود اما در ادامه به رژیم غذایی که باید در طول این یک ماه باید استفاده کنید اشاره می کنیم.

وعده صبحانه:

وعده صبحانه شما باید کاملا خوشمزه و عیانی باشد چراکه برای افرادی که می خواهند چاق شوند این وعده بسیار مفید می باشد، این رو باید به استفاده از صبحانه های چاق کننده بپردازید که تشکیل شده از انواع پروتئین ها و مواد معدنی بدن باشد، در وعده صبحانه برای رژیم چاقی در یک ماه باید از آب میوه های کاملا طبیعی، شیرموز، خامه، کره، تخم مرغ، اسموتی های بدون شکر و … استفاده کنید.

ترفند های رژیم چاقی در یک ماه

میان وعده:

در فاصله بین صبحانه تا نهار شما باید از یک میان وعده پر کالری استفاده کنید، در این میان وعده شما می توانید به مصرف اسموتی های مغذی و سالم، سیب زمینی سرخ کرده با پنیر، اسنک، آب هویج بستنی، معجون، خشکبار و یا ساندویچ های کوچک گوشت و یا هر چیز دیگری بپردازید، توجه داشته باشید حجم میان وعده نباید زیاد باشد تا شما را به طور کامل سیر کند زیرا وعده نهار هم باید به صورت مفصلی خورده شود.

وعده نهار:

بعد از صبحانه وعده نهار بسیار مهم می باشد وعده نهار باید سرشار از کربوهیدرات و کالری باشد به طور مثال برای نهار باید از مواد غذایی مانند پاستا، ماکارونی، گوشت پخته شده به همراه برنج، سیب زمینی سرخ شده، پیتزای خانگی سرشار از پنیر و … می تواند تاثیر به سزایی در چاق شدنتان داشته باشد.

معرفی بهترین راه چاق شدن در یک ماه

وعده شام:

دز طول فاصله بین نهار تا شام می توانید هر زمان احساس گرسنگی کردید غذای مورد علاقه و البته سالم خود را مصرف کنید، اما در وعده شام که باید سبک باشد می توانید از انواع سوپ ها قارچ، سالاد ماکارونی، مرغ و یا ماهی سوخاری، سیب زمینی، حبوبات، سالاد سبزیجات، سالاد الویه استفاده کنید.

وعده بعد از شام:

بعد از گذشت ۱ تا ۲ ساعت بعد از خوردن شام می توانید یک دسر باب میلتان را بخورید، دسر هایی که می توانید بخورید شامل اسموتی ها، ژله، پاناکوتا و … می باشد البته شما می توانید هر نوع دسر دیگری که خواستید را جایگزین کنید، اگر احساس کردید که می توانید کالری بیشتری استفاده کنید قبل از خواب ۱ ساندویچ کوچک میل کنید.

نکات مهم در رژیم چاقی

  • به هیچ عنوان در وعده ای غذایی خود از فست فود های بیرون استفاده نکنید.
  • غذایتان را به خوبی بجوید.
  • از مصرف قهوه و یا چای بعد از وعده های غذایی بپرهیزید.
  • این رژیم غذایی ارائه شده می تواند در طول ۱ ماه ۶ کیلو گرم و یا بیشتر به وزن شما اضافه کند.
  • در هنگام غذا خوردن از دیدن تلویزیون و یا انجام کار های مختلف خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان هیچکدام از وعده های غذایی خود را حذف نکنید.
  • بهترین راه برای وزن گیری در ۱ ماه تقسیم کردن وعده های غذایی در طول روز می باشد.
  • شما می توانید به جای استفاده از نوشابه از ماء الشعیر های باکیفیت استفاده کنید.
  • برای طبخ غذا ها شما به جای استفاده از روغن های مایع از روغن حیوانی استفاده کنید.
  • بهتر است برنج را به شکل کته میل کنید و از آبکش کردن آن بپرهیزید.
  • بهتر است در هر وعده غذایی رژیم چاقی از پوره سیب زمینی استفاده کنید.

بعد از گذشت یک ماه زمان وزن گیری دوباره فرا رسیده است، امیدواریم توانسته باشید با استفاده از این رژیم و رعایت اصول مهم در رژیم چاقی در یک ماه به افزایش وزن دلخواه خود رسیده باشید. در پایان می توانید برای آشنایی با میوه های چاق کننده و صبحانه های چاق کننده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *