دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

میوه های چاق کننده و ویژگی ها و خواص آن ها را بهتر بشناسید

  • سحر بهرامی
  • ۶ دی ۱۴۰۲
  • ۰

بیشتر افراد برای لاغری رو به استفاده از میوه جات و سبزیجات می  آورند، اما باید گفت که در بین این میوه جات دسته ای از میوه های چاق کننده هم وجود دارد که شاید برخی از افراد از آن مطلع نباشد در نتیجه تاثیرات عکسی را بر روی فرد می گذارد، ما در ادامه مطلب به میوهایی اشاره خواهیم کرد که باعث اضافه وزن و چاقی می شوند.

برخی از میوه ها، به خصوص میوه های تابستانه به میزان زیادی قند دارد، قندی که درون میوه وجود دارد فروکتوز است، زمانی که این ماده در بدن ما بالا بروند قطعا چاقی و اضافه وزن را به همراه دارد، از این رو آشنایی با میوه های چاق کننده می تواند شما را در حفظ تناسب اندامتان مفید باشد.

افزایش وزن با خوردن میوه

آشنایی باغ میوه های چاق کننده

اگر شما قصد رژیم لاغری و رژیم چاقی را دارید باید توجه ویژه ای به میوه های چاق کننده داشته باشید. این میوه ها شامل:

انار

انار یکی از میوه های پرخواص است و به عنوان یکی از سالم ترین میوه های جهان محسوب می شود که کمک زیادی به افزایش وزن می کند انار است که یک عدد انار ۲۸۲ گرمی دارای ۲۳۴ کالری می باشد که کمک زیادی به افزایش وزن می کند.

کیوی

کیوی علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند به عنوان یکی از میوه های چاق کننده نیز محسوب می شود، دو عدد کیوی ۸۴ کالری به بدون وارد می کنند بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن هستید می توانید از این میوه زمستانی استفاده کنید.

زردآلو

زردآلو سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و C، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می باشد که هم به صورت تازه و هم خشک می توانید از آن استفاده کنید که زردآلوهای خشک علاوه بر داشتن منبع عالی کالری سرشار از بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین نیز می باشند.

خربزه

خربزه دارای مقادیر فراوانی پکتین، مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که به دلیل داشتن املاح، درجه قلیایی بودن خون و سلول های بدن را بالا برده و سمومی که بر اثر گوشت و مواد چربی در خون و سلول های بدن به وجود آمده است را خنثی و دفع می کند و همچنین با بالا بردن سرعت هضم باعث افزایش اشتها و در نهایت افزایش وزن در فرد می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آووکادو

این میوه از جمله میوه هایی است که دارای کالری زیاد و همچنین چربی های اشباع نشده است که در صورت زیاده روی می تواند بسیار چاق کننده باشد، کالری که در این میوه وجود دارد چیزی حدود ۴۰۰ کیلو کالری است. البته نباید از خاصیت های  مفید میوه آووکادو چشم پوشی کرد.

 میوه های چاق کننده بدن

انجیر

یکی دیگر از میوه هایی که باعث چاقی و اضافه وزن می شود این میوه خوشمزه و لذیذ حاوی مقادیر زیادی قند، چربی، کاروتن و … است، این میوه برای افرادی که قصد دارند وزنشان را بالا ببرند می تواند بسیار مفید باشد.

خرما

هم در بالا رفتن وزن نقش بسیار زیادی دارد، طوری که با خوردن ۵ عدد خرما حدود ۱۱۴ کیلو کالری به بدنمان وارد می شود، علاوه بر اینکه چاق کننده است سرشار از مواد معدنی و ویتامین می باشد که برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد.

از دیگر میوه های که باعث چاقی و افزایش وزن می شوند می توان به انگور با ۸۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم، گلابی با ۶۰ کالری، آلو زرد با ۷۵ کالری، شلیل با ۵۰ کالری و هلو با ۶۰ کالری اشاره کرد همانطور که دقت کنید تمام این میوه ها تابستانه هستند و بیشتر مواد تشکیل دهنده آنها آب و فروکتوز است.

باید گفت که بیشتر میوه های تابستانی در دسته میوه های مفید برای افزایش وزن قرار دارند، به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید از مصرف این میوه ها تا حدودی خودداری کنند.

چاقی با مصرف میوه های چاق کننده

شما برای اینکه بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید باید از مصرف این میوه ها خودداری کنید و به جای آن میوه هایی نظیر آلبالو ۲۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم، انبه ۵۵ کالری در هر ۱۰۰ گرم، خیار ۵ کالری در هر ۱۰۰ گرم ، طالبی، خربزه، هندوانه استفاده کنید. البته قبل از خوردن این میوه ها باید طبع خود را بشناسید. به طور که به این نتیجه می رسیم:

چاقی با میوه موز

موز دارای مقادیر فراوانی از کالری، فیبر، پتاسیم و کربوهیدرات می باشد، علاوه بر آن, این میوه سرشار از پروتئین، منگنز، چربی، ویتامین B6 و ریز مغذی ها است، از این رو برای چاقی و افزایش وزن می توان مورد استفاده قرار داد.

از موز می توان به عنوان میان وعده و یا در تهیه اسموتی، دسر و معجون و به شکل ترکیب با مواد غذایی پرکالری همچون ماست پرچرب و کره بادام زمینی برای افزایش وزن استفاده کرد، نشاسته موجود در موز برای سلامت روده ها مفید است.

نارگیل

گوشت نارگیل کالری و چربی بالایی دارد و غنی از پروتئین، فیبر، کربوهیدرات متعادل، منگنز، فسفر، سلنیوم و مس می باشد.

میوه هایی برای چاقی

از این رو مصرف گوشت نارگیل به اشکال مختلف و در ترکیب سالاد، سبزیجات سرخ کرده، سوپ، اسموتی و بعضی غذا های اصلی با افزایش کالری وعده های غذایی موجب افزایش وزن و چاقی می شود.

شاه توت و توت فرنگی

مصرف میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ همچون شاه توت و توت فرنگی می تواند میزان اشتها را افزایش دهد و در نتیجه موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد.

توجه داشته باشید که مصرف این میوه ها و سبزیجات علاوه بر بالا بردن انرژی بدن به تقویت اندام های داخلی بدن از جمله قلب, کبد و روده کمک کرده و نیز موجب حفظ تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

انبه، آناناس و پاپایا

قند طبیعی بالای موجود در میوه های استوایی همچون انبه، آناناس و پاپایا موجب خواهد شد تا بدن بستر مناسب برای دریافت سریع انرژی را بدست آورد و متابولیسم را نیز افزایش دهد.

میوه های افزایش غذا

از این رو چربی سوزی نیز از خاصیت های دیگر میوه های مفید برای چاقی محسوب می شود؛ میوه انبه دارای مقادیر فراوانی از پروتئین، فیبر، چربی، مس و ویتامین های گروهA، B  ،C، E و … می باشد.

میوه هایی که داری فروکتوز بالایی هستند

  • سیب
  • انگور
  • گلابی
  • خرما
  • آووکادو

میوه هایی که دارای فروکتوز پایینی هستند

  • زرد الو
  • شلیل
  • نارنگی

میوه های که دارای فروکتوز بسیار پایینی هستند

  • خیار
  • خربزه
  • هندوانه
  • انبه
  • البالو
  • پرتقال
  • لیمو شیرین
  • گریپ فروت

میوه های تابستانه چاق کننده

توجه داشته میوه ها بخش بزرگی از نیاز های بدن ما را تامین می کنند برای اینکه بدنتان تمام ویتامین های لازم را دریافت کند نباید هیچ میوه ای را از لیست غذایی خود حذف کنید بلکه با توجه به میزان دریافت کالری که باید مصرف کنید از این میوه استفاده کنید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع رژیم غذایی بر روی لینک کیک نمایید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *